WRC

Az észt versenyző a szombati napot mindössze három másodperces előnnyel kezdte, de aztán a közép-görögországi forróságban alaposan elverte a mezőnyt: hat szakaszból ötöt megnyerve 43,6 másodperces előnyt épített ki az üldöző Sébastien Ogier-hez képest a vasárnapi finálé előtt. A hőmérséklet emelkedése és az utak gyors romlása miatt Tänak óvatosan, mégis gyorsan vezette a Hyundai i20 N Rally1-es versenyautót, míg mások bajba kerültek. Most tökéletes helyzetben van a 2019-es világbajnok ahhoz, hogy megszerezze első győzelmét a tavaly októberi Közép-Európai Rally óta, és attól függően, hogy hogyan alakul a vasárnap, akár a világbajnokság második helyére is feljöhet.
„Ez nagyszerű számunkra. Rendkívül embert próbáló és nehéz szakaszok voltak. Jó rajtpozíciónk volt, és az autó is egyre jobb lett a nap folyamán. Összességében remek nap áll mögöttünk. Igaz, hogy délután néha veszélyt jelentett ránk néhány kő, de általában simább és egyenletesebb volt a pálya – kicsit jobb is, mint vártuk. Jó ritmusunk volt, és egész nap tartottuk. Bár vezetünk, fontos megjegyezni, hogy még nem szereztünk pontokat, és még előttünk áll néhány nehéz szakasz, köztük egy új és nagyon hosszú, ami mindig nagy kihívást jelent. Meglátjuk, mit tehetünk holnap, hogy megnyerjük a versenyt” – nyilatkozta az elégedett Tänak a nap végén.

Mögötte a második helyen Ogier inkább a konzisztenciára koncentrált, mint a szakaszgyőzelmekre. A Toyota GR Yaris Rally1 pilóta mindössze 0,1 másodperccel előzte meg Tänakot a tizedik gyorsaságin – az egyetlen szakaszon, ahol nem az észt végzett az élen –, de máshol nem vállalt felesleges kockázatot. „Jó lenne nyomni, de itt az a legfontosabb, hogy ne kerüljünk bajba” – nyilatkozta a nyolcszoros világbajnok.
Adrien Fourmaux-t viszont nem kerülte el a baj. A francia versenyző a második helyen állt, amikor a 10-es szakaszon egy sziklával való ütközés megrongálta Hyundai i20 N Rally1 jobb hátsó felfüggesztését. Több mint egy percet veszített, majd a 11. szakasz végén a felniről levált a gumiabroncsa. A drámai események ellenére a harmadik helyen maradt, de a győzelemre már nincs esélye, mivel a hátránya 1:24,4 perc Tänak mögött.
A pénteken elsőként rajtoló, és ezzel sok időt vesztő Elfyn Evans egy stabil, de nem túl látványos nap után továbbra is a negyedik helyen áll, viszont távol a dobogótól. A vb-t vezető Toyota-pilóta többször is „nagyon nehéznek” minősítette a körülményeket, és több mint három perces lemaradással zárta a napot, de voltak, akik nála is jobban lemaradtak.

Kalle Rovanperä a hatodik helyen haladt, mielőtt a 11. gyorsaságin kiesett: először lecsúszott az útról majd miután a nézők visszatolták, többször is meg kellett állnia a pályán valamiféle műszaki hiba miatt, ami a fékeket érintette. Barátja és csapattársa, a szombat délelőtt még remek időket futó Kacuta Takamoto szintén feladta a versenyt, ő a 11. gyorsasági célja előtt két kanyarral csúszott ki, ahonnét a nézők sem tudták visszatolni az útra.
Neuville számára ez is egy újabb nehéz nap volt. Miután szombat reggel egy újabb defekt miatt időt vesztett, a Hyundai pilóta visszaküzdötte magát az ötödik helyre – bár még mindig több mint egy perc hátrányban van Evanshez képest. „Megvolt a tempónk. De a három defekt ezen a hétvégén nem engedte, hogy kihozzuk magunkból a maximumot”– reflektált a helyzetre a 2024-es világbajnok belga.

Grégoire Munster (Ford Puma) a nap folyamán a meghibásodott kézifékkel küzdött, mégis hatodikként teljesítette a napot. Oliver Solberg továbbra is vezeti a WRC2-t a Toyotával, hetedik helyen áll az összetettben, kényelmes előnnyel Gus Greensmith, Kajetan Kajetanowicz és Yohan Rossel előtt. Josh McErlean a másik Forddal a 13. helyre csúszott vissza, miután két reggeli szakaszon egy törött hátsó féltengellyel küzdött, délután pedig kézifék nélkül teljesítette a szakaszokat.
Vasárnap további négy megerőltető gyorsasági és közel 100 km össztáv vár a versenyzőkre, ami a leghosszabb az utóbbi években. A legendás 23,37 km-es Tarzan nevű gyorsasági második futása lesz a záró Power Stage, ahol döntő fontosságú bónuszpontok kerülnek majd kiosztásra.
Az állás szombat este:
1. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) 2h56m31.7s
2. Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1) +43.6s
3. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Hyundai i20 N Rally1) +2m08.0s
4. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1) +3m04.4s
5. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +4m17.7s
6. Grégoire Munster/Louis Louka (Ford Puma Rally1) +5m55.0s
7. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Toyota GR Yaris Rally2) +6m56.7s
8. Gus Greensmith/Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) +8m34.5s
9. Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Toyota GR Yaris Rally2) +8m44.5s
10. Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2) +8m59.6s
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!