Tomracing

„A Dragacs megérett egy kasztnicserére!” – hockenheimi beszámoló

2015.08.15.

Gyorsulási megmérettetések legnagyobb versenyére került sor az elmúlt hétvégén: Hockenheimben ismét megrendezték az Év futamát, a NitrOlympx-et, ahol a magyar színeket ezúttal is Kohári Zoltán és a 3000 lóerős aszfaltszaggatója, a Dragacs képviselte. A nagy megmérettetés rengeteg tapasztalatot hozott a Tomracing Motorsport versenyzője számára, aki annyit elárult, immáron annyira erős a Dragacs motorja, hogy télen mindenképpen új kasztnit kap majd.

Ha dobogós helyezést nem is, de számos tapasztalatot azért hozott az idei NitrOlympx Kohári Zoltán számára. A Tomracing Motorsport versenyzője és a 3000 lóerős Dragacs az elmúlt napokban több futamot is teljesített Hockenheimben, ám saját, 18 autóból álló kategóriájukban végül nem kerültek a legjobbak közé. Kohárinak 8,035 volt a legjobb ideje, míg autójával 310,72 km/h végsebességet ért el, ami ebben az évben a középmezőnyhöz volt elegendő. Egy biztos, a versenyző és csapata egyáltalán nem csalódottan tért haza, ugyanis nagyon sokat tanultak a három nap alatt.

„Kiderült, hogy a jelenlegi motorhoz a Dragacs kasztnija már nem megfelelő. Akkora erő van az autóban, hogy szinte az összes futamban kitört a hátulja, és emiatt megszűnt a tapadásunk. Ki kell, hogy mondjam, a Dragacs megérett egy kasztnicserére. Hol húsz méter után, hol csak kétszáznál, attól függően, hogy mennyire vettünk vissza a teljesítményből. Ráadásul a rajtkorlátunk sem mindig működött. A második futamra próbáltuk orvosolni a problémát, de nem igazán sikerült. Teligázon indultunk el, de ismét elcsavarta a kasztnit, ráadásul felrobbant a kompresszor ablaka, ami a motorháztetőt és a bal első ajtót is darabokra törte. Hajnalig dolgoztunk rajta, ám így is ki kellett hagynunk a szombati első futamot. A másodikra már ki tudtunk állni, de messze elmaradt az eredmény. A nyolcas táblára úgy álltam oda, hogy szeretnék végre egy jó rajtot venni, de sajnos 64 ezreddel beugrottam. Annyi jó mindenképpen történt, hogy a most tapasztaltak alapján a megoldást tudjuk, de ezt már csak a tél folyamán tudjuk megvalósítani” – mondta Kohári Zoltán, aki idén legközelebb augusztus 30-án, a Hungaroringen áll rajthoz, természetesen még a régi kasztnival.

Kohári Zoltán (b) és Miklósy Tamás

A Tomracing Motorsport csapatfőnöke is inkább a pozitívumokat keresi az elmúlt hétvégében, és abban bízik, a most megszerzett tapasztalatok alapján jövőre sokkal sikeresebb szezont futhatnak majd. „Nem sikerült úgy, ahogy szerettük volna, mivel sem időben, sem pedig a helyezésben nem teljesítettük azt, amit titkon reméltünk. Csalódottak azonban egyáltalán nem vagyunk, mert rengeteg olyan dologra fény derült, amit más körülmények között nem tudtunk volna meg. Nagyon sokat tanultunk, és ezeket a tapasztalatokat a jövőben fel is fogjuk használni. Megyünk előre, és egy pillanatig sem csüggedünk” – jelentette ki Miklósy Tamás. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.11
Fedélzeti kamera buktatta le a budapesti személyszállító kisiparost, akinek jó lenne, ha elvennék....
2024.05.11
A Liget Budapest Projekt részeként megújult a KRESZ-park és környezete a Városligetben. A....
2024.05.11
A kétszeres világbajnok teljesített a legjobban az őrült küzdelemben, amelyre jellemző, hogy a....
2024.05.11
Már korábban is felmerült, hogy járatot nyitna Budapestre az indiai fapados IndiGo, új szélestörzsű....
2024.05.10
Nagy öröm számomra, hogy ezúttal különösebb meglepetés és váratlan esemény nélkül kitöltötte a....
2024.05.10
Bizonyos szabálysértések a közösségnek, azaz nekünk magunknak ártanak: szabálytalanul parkoló kocsi....
2024.05.10
Nem éppen turistacsalogató az új projekt.   ..
2024.05.10
Igazi mérföldkő a kínai Senjang város Dadong kerületében működő létesítmény gyártósoráról ma....
2024.05.10
Az M0-s autóút déli szektorán az M5-ös autópálya felé vezető oldalon összeütközött több jármű az 5-....
2024.05.10
Pofátlan(tan)ítás Salgótarjánban címmel tett közzé egy videót a Nógrád Vármegyei Rendőr-....