Toyota GT86

A drift-világbajnoknak még a szervizkocsija sem hétköznapi

2018.09.05.

Fredric Aasbo 1000 lóerős GT86-osa nem az egyetlen Toyota a csapatában: a drift-fenomén műhelykocsija, irodája és otthona egy alaposan átalakított Proace furgon.

Amióta a driftsport élvonalába került, Fredric Aasbo szó szerint az egész világot bejárta. Tengerentúli versenyei komoly szervezést igényelnek, ám ha európai futamon vesz részt, a világbajnoknak mindössze három dologra van szüksége: GT86-X versenyautójára, szerelőjére, Erik Nilssenre, és a csapat szervizkocsijára – egy új generációs Toyota Proace furgonra.

A több mint 1000 lóerős versenyautóról gyakran olvasni a sajtóban, ám a csapat szürke öszvére, a felszerelést hordozó Proace rendszerint megbújik a sárga-feketére matricázott kocsi árnyékában, dicsőség helyett pedig csak munka az osztályrésze. Hogy helyrebillentsék a világ egyensúlyát, a brit Toyota blog munkatársai kifaggatták Erik Nilssent a Proace titkairól.

A GT86 mellett egyértelmű volt, hogy a csapat szervizkocsija is Toyota lesz. Először a Hiluxra gondoltak, mivel a nagyobb vontatható tömeg kapóra jöhet, amikor a versenyautóval megterhelt trélert kell vontatni, de a Proace zárt raktere jóval praktikusabb és biztonságosabb a szerszámok és alkatrészek szállítására. Miután két évet lehúztak az első generációs modellel, az idei versenyszezonra az új verzióra váltottak.

A rakteret egy specialista tervezte és építette meg. Odabenn minden moduláris, vagyis két verseny között, ha úgy hozza a szükség, kiemelik a különleges szerelvényeket, és a Proace hétköznapi furgonként használható. Ennek ellenére Erik, aki gyakorlatilag az autóban tölti a fél életét, nem teljesen elégedett a járművel. Két ötlete is van, amivel még jobbá tehetné. „Jó volna kialakítani egy teraszféleséget a tetején, ahonnan szemmel követhetjük a futamot, de már így is a terhelhetőség határán járunk, szóval nem kockáztatunk. A másik a motor: nincs semmi baj a 120 lóerős dízelmotorral, de nem érzem fairnek, hogy Fredric autója nyolcszor erősebb. Ha egy erősebb blokkra cserélhetnénk, ez a Proace lenne a legjobb autó a világon.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.17
Vannak katasztrófahelyzetek, amelyekben veszélyes és felesleges embert bevetni, mert a mentés....
2025.12.17
Fontos akadályt vett sikerrel a 2026-ban bemutatkozó F1-es Cadillac-csapat. Főnökük szerint a....
2025.12.17
Önvezető Mercedes S-osztályt fognak robottaxiként alkalmazni Abu Dhabiban. A SAE 4-es szintű....
2025.12.17
Ritkán fordul elő, hogy egy Lexus tanulmányautó mögött nem a Lexus valamelyik stúdiója, hanem egy....
2025.12.17
A Ford Mondeo neve sokáig egyet jelentett az európai középkategóriás szedánok világával, de a dicső....
2025.12.17
A síszezonban sokan akár egy hosszú hétvégére is átugranak Ausztriába, így becsukott szemmel is....
2025.12.17
A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vádat emelt és börtönbüntetést, valamint a....
2025.12.17
A német légitársaság 2026-ban két Boeing 747-400-as és két Boeing 747-8-as utasszállítóját vonja ki....
2025.12.17
Papíron minden adott az egységes, modern autóvásárlási élményhez, a gyakorlatban viszont továbbra....
2025.12.17
Kitüntették Markus Schafert, a Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának tagját, aki Magyarország igaz....