járműértékelés

„A DS a francia elegancia négykerekű megtestesítője”

2020.02.05.

Interjú Kanalas Gergellyel, a DS Automobiles hazai márkavezetőjével.

Szerző: Heimer György

A cápaszájú, hidropneumatikus Citroen DS a kilencszázötvenes, -hatvanas évtizedekben a világ legsikeresebb négykerekűi közé tartozott. Ma a Peugeot-Citreon csoport (PSA) e jövőbe mutató modellről nevezte el a néhány éve életre hívott prémiumgyártó részlegét. A DS Automobiles tavaly begurult hozzánk is, s most egy év után a bevezetés nem kevés erőfeszítést követelő feladatairól Kanalas Gergely, a márka hazai értékesítéséért felelős vezetője megosztotta tapasztalatait portálunkkal.

autoszektor.hu: A PSA csoport új prémiummárkája, a DS Automobiles nálunk egy éve rajtolt. Ha mérleget von, mit emelne ki?

Kanalas Gergely: Valóban 2019 elején indítottuk a felső-középkategóriájú luxusterepjáró (suv) DS Crossback 7 és félévvel később a kisebb, kompakt DS 3 Crossback hazai forgalmazását. A DS Automobiles mindössze négy éve bújt ki a Peugeot-Citroen csoport szárnyai alól, azzal a nagyra törő céllal, hogy betörjön a prémiumok piacára. Erre a PSA műszaki-üzleti teljesítménye és nem mellékesen globális tőkeereje révén minden esély adott. Mindezzel együtt nem máról holnapra tartó folyamat amíg felzárkózunk a prémiumok nagyjaihoz, hiszen itthon is mindent nulláról kellett kezdenünk. A Peugeot-Citroen márkák importőr-bázisán, a budapesti Nagykőrösi úton felállt az értékesítő-szerviz apparátus, most pedig röpke egy évvel később azt mondhatom 50 autó ment el, s bízom a további növekedésében, mivel most februrártól tovább bővül a választék a plug in DS 7 és a DS 3 akkumulátoros változatával.

autoszektor.hu: Miért az elektrifikálással, s miért nem a modellválaszték szélesítésével folytatták? Hogyan lehet boldogulni két modellel a prémiumok kábítóan gazdag piacán?

K. G.: A DS Automobiles már bejelentette, hogy a következő három év folyamán további négy új modellt dob piacra, mindegyiket egyaránt elektromos és hagyományos, belső égésű motorokkal szerelt hajtásláncokkal. Én is úgy gondolom, csak sorjában, lépésről lépésre – ez lehet a stratégia. Ma ugye az elektromobilitás az egész autóipar számára a túlélés záloga, s a DS lépéselőnyre tehet szert az élvonalbeli elektromos modellek mielőbbi bevezetésével. Márpedig a plug in DS 7 szerintem felveszi a versenyt a legjobbakkal is. Elegendő csak arra utalni, hogy a 200 lóerős, 1,6-os benzinmotor mellett a mellső és a hátsó tengelyen két villanyos is dolgozik, a rendszerteljesítmény 300 lóerő, a csúcsnyomaték 520 Nm, az összkerékhajtású jármű 5,9 másodperc alatt gyorsul fel az óránkénti 100 kilométeres sebességre. Keresletnövekedést várunk az wltp menetciklus szerinti 300 km hatótávú akkumulátoros DS 3-tól is, hiszen az ilyen kompakt e-autókat a környezettudatos, a zéró emisszióval és az olcsón közlekedni akaró városlakó autósok mindinkább favorizálják.

autoszektor.hu: Egyéves értékesítési tapasztalat alapján van már arról pontos képe, kikből verbuválódnak vásárlóik, milyen igényekkel lépnek fel?

K. G.: Még az eladások megkezdése előtt úgy gondoltam, hogy az ügyfélkör többsége azokból a Peugeot-Citroen autósokból kerül ki, akik több luxust szeretnének. De nem így alakult, vevőink javarésze „kívülről” jött. Ahogy megismertük, ők már szerencsét próbáltak több prémiumtípussal, nincs bennük különösebb márkasovinizmus, de ami a lényeg: mindennél fontosabbnak tartják az egyediséget. Olyan autót akarnak, amely másnak nincs környezetükben. Volt olyan vidéki ügyfelünk, aki csak azért keresett, hogy megtudakolja, ugye biztos nem rendeltek hasonló típust a szomszédságából? Mindez arra is rávilágít, hogy a DS-nek nem feltétlenül a nagy, bevezetett prémiummárkák a versenytársai. Azokat szeretnénk megnyerni magunknak, akik vásárlásaikból eleve kizárják a német gyártmányokat, választási preferenciáikban a ritkaságot tartják fő értéknek.

autoszektor.hu: Azért a DS nem lehet könnyű helyzetben, számtalan remek prémiummodell közül lehet válogatni, e terepen talán még a tömegautókénál is kiélezettebb a verseny. A ritkaságon túl, mivel akarják megnyerni a szalonjukba betérőket?

K. G.: A DS Automobiles a francia elegancia négykerekű megtestesítője. Igaz, a mi kínálatunkban nincsenek sportos lóerőgyárak, helyette a pazar kényelem, a kifinomultság, az előkelő ízlésesség a hívószavaink. Deklaráltan vállaljuk, hogy a DS a nagy múltú francia autódizájn folytatója, beleértve ebbe annak megosztó elemeit is. Mindez persze nem azt jelenti, hogy gyártmányaink műszaki tartalma, menetteljesítménye elmaradna az élvonaltól. A DS 7 esetében külön előnynek tartom, hogy méretében nagyobb, mint a vele azonos kategóriájú versenytársaké. A DS 3-al némileg nehezebb a helyzet, legalábbis itthon, mivel e kompakt SUV prémiumkategóriában a kereslet meglehetősen alacsony, a tavalyi összforgalom alig volt több 300 darabnál. Így aztán a tavaly eladott 50 autónkból 40 a DS 7 Crossback típusból került ki, javarészt csúcsfelszereltséggel, ami jelzi vevőkörünk fizetőképességét.

autoszektor.hu: Amit mond, bizonyára mind előny, de a hazai autósok körében makacsul tartja magát az a hiedelem, hogy a francia autó minősége elmarad a nálunk favoritnak tartott németekétől. Tart ilyen hátránytól?

K. G.: E tévhittel már korábban, citroenes sajtófőnökként magam is küszködtem. Úgy gondolom azonban, hogy a puding próbája az evés. A mi esetünkben ez annyit tesz, hogy a magánvevőink számára a DS 7 árába beépítettünk egy 5 évre szóló díjmentes gondoskodást, beleértve ebbe a kötelező szervizekét is. Közületi vásárlóink is megkaphatják ezt a szolgáltatást, de az már fizetős, mivel nekik egy autó után is jár a flottakedvezmény, e mellé több nem fér a céges vételárba. Mindezen kívül még számos prémiumos szolgáltatással garantáljuk járműveink megbízhatóságát. Ezek sorában az idén bevezetjük, hogy vidéki ügyfeleink szervizre váró autóiért akár házhoz is megyünk, a javítás idejére pedig cserekocsit biztosítunk.

autoszektor.hu: Az előbbiekben már utalt rá, hogy nagy fába vágja fejszéjét, aki profitot akar elérni a prémiumok piacán. A Toyotának évtizedekbe került, amíg a Lexus márkájával beverekedte magát az élvonalba. A Nissanhoz tartozó Infinitinek, vagy korábban a GM féle Cadillacnek is beletört a bicskája Európába, s visszavonulót fújt. Mindent együttvéve, mit terveznek a jószerivel ismeretlen DS Automobiles megismertetéséért?

K.G.: Minden ipari termék piaci bevezetése – pláne ha drága prémiumokról van szó – roppant idő- és tőkeigényes feladat, s hozzáteszem: az Isten pénze sem elegendő hozzá. Az erre szolgáló büdzsénket igyekszünk minél hatékonyabban felhasználni. Ezért bemutatkozáshoz elsősorban a szakmai fórumokat részesítjük előnybe, s olyan rendezvényeken demonstrálunk, ahonnan leendő vevőközönségünket reméljük. Persze, nem kérdés, maga az autóválaszték a legfontosabb, ezen múlik a legtöbb. A DS Automobiles már bejelentette, hogy az idén kijön egy nagy szedánnal, ami reményeink szerint jövőre nálunk is megjelenik. A reprezentatív limuzin örök darab, még akkor is, ha ma sokhelyütt a suv az uralkodó divat.

Névjegy

Kanalas Gergely (42 éves) a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem Közgazdász diplomáját, az intézmény francia tagozatán, az ESIAME Budapest, francia-magyar Gazdálkodástani Főiskolán nyerte el 1998-ban, francia nyelven, de emellett kiválóan tud angolul. Ezt követően PR-szakreferens képesítést is szerzett a Skull Kommunikációs Iskolában. Hamar az autóiparba került, itt a Peugeot Magyarországnál kezdte, majd átment a testvércéghez, a Citroenhez, ahol termékmenedzser volt, később pedig ellátta a sajtófőnöki feladatokat is. 2018-végén, a DS Automobiles hazai értékesítő részlegének létrehozásakor őt nevezeték ki márka vezetőjének, e tisztségében ő felel az importért, a járművek jövedelmező árszintjének kialakításáért, a marketing- és a pr-tevékenységért, vagyis a DS Automobiles sikeres magyarországi értékesítési tevékenységért. A DS menedzser nős, egy kisfia van, szolgálati autóként egy DS 7 Crossbacket hajt, a felesleges gőzt pedig hobbiként, futással engedi ki.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
Elgázolt egy embert a vonat a Békés vármegyei Tótkomlóson egy átjáróban  - közölte a Mávinform a....
2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....