Citroën
Fordította: Heimer György
A maximális raksúly 140 kg, a raktér 260 liter. A kifejezetten belvárosi áruterítésre ajánlott pöttöm már eredeti kivitelben is úgy néz ki, mintha egy játékboltból szabadult volna ki. Kisebb, mint egy Smart, 241 cm hosszú, 139 cm széles és 154 cm magas, fordulóköre 7,2 méter, így zsúfolt városi környezetben sem gond vele a parkolás. A hajtás erőforrása egy 5,5 kWh kapacitású lítium-ion akkucsomag, elektromotorja 6 kW (8 LE), a jármű sebessége 45 km/óra, hatótávolsága mintegy 75 kilométer, a telepek 3 óra alatt háztartási hálózatból feltölthetők.
A Citroen hangsúlyozza: e paraméterekkel a mopedes áruszállító kiválóan megfelel a zsúfolt városi közlekedés igényeinek. A „kisaranyos” Ami kivitele spártai, ugyanakkor tele van szellemes megoldásokkal. Így például az ajtók egymással ellentétes irányban nyílnak, így ugyanazt az ajtót lehet használni mindkét oldalon csökkentve a gyártási költségeket. Az ablakok nem húzhatók le-fel, de mint a régi Citroen 2CV-ben, az alsó rész kihajtható. A vezetőülés is fix, csak hosszában állítható, a sofőr baloldalán gombokkal lehet kiválasztani, az előre-, a hátrahaladás és az üres állás fokozatait.
A „műszerfalon” külön telefontartót alakítottak ki, mivel a mobil szolgál az információs-szórakoztató szolgáltatásokhoz. Franciaországban a My Ami Cargo induló ára 6490 euro, hazai importjáról egyelőre nincsenek információk. Érdemes megjegyezni, hogy a konkurens Renault már évekkel ezelőtt piacra dobta a hasonló jellegű, Twizy nevű elektromos törpéjét, amelytől nálunk 2017-ben a hatóságok visszavonták az ingyenes parkolásra jogosító zöld rendszámot.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!