Bemutató

E-Transit Custom, az e-iparosok autója

2022.11.04.

Meggyőződésből vagy kényszerből, egyre több házhoz, külső munkahelyre járó szakember vált elektromos járműre, mobil műhelyre. Az ő dolgukat könnyíti meg, sok ügyes részlettel, az E-Transit Custom.

A Ford Pro korábban már sikeresen bevezette a tisztán elektromos hajtású E-Transitot, amelyből eddig mintegy 8300 darab talált gazdára; az E-Transit Custom az egyike annak a négy új Ford Pro elektromos haszonjárműnek, amelyek 2024-ig jelennek meg az európai piacon. Az E-Transit Custom a törökországi Kocaeliben készül majd, ahol 2023 őszén kezdik gyártani.

Az E-Transit Customot jól kihasználhatják kisvállalkozások, vagy nagyobb cégek helyszínekre kiszálló dolgozói, hiszen ügyesen ötvözi a modern járműtechnológiát a Ford Pro digitális szoftver- és szolgáltatási-szisztémájával. Segít csökkenteni az üzemköltségeket, hatékonyabban dolgozni és átállni elektromos hajtásra. Kis- és középvállalkozások visszajelzéseit figyelembe véve úgy fejlesztették ki, hogy felhőalapú konnektivitási és digitális technológiákra támaszkodva újszerű támogatást nyújtson. A Ford Power-Up szoftverfrissítéseknek köszönhetően szolgáltatásai teljes élettartama alatt kifogástalanul működhetnek.

Az E-Transit Custom vásárlói egy éven át ingyen használhatják a Ford Pro E-Telematika személyre szabott megoldásait, amelyek segítenek figyelemmel követni a jármű mozgását, hatékonyságát és műszaki állapotát. A szoftverrel optimálisan tervezhető a töltés, például beállíthatnak egy lemerülési küszöbértéket, amelyről figyelmeztető jelzés kapnak. A Tervezett Előkondicionálással beprogramozható, hogy munkakezdés előtt fűtse fel vagy hűtse le az akkumulátort és a kabint a rendszer; így több energia marad a hajtóműnek. Sőt, az E-Transit Custom a legelső akkumulátoros elektromos jármű, amelyben gőzbefecskendezéses hőszivattyú fűti-hűti az utasteret; ez minden járműben alapfelszerelés.

A termelékenység maximumát, az egész munkanapon, számos új digitális megoldás szolgálja, megszervezi a több célállomású fuvarokat, kihasználva az utas- és rakodóteret. A kabin valóságos mozgó iroda, 5G-alapú konnektivitással és flexibilis berendezéssel: például a kormánykerék ergonomikus asztallá alakul laptop és a tablet használatához, illetve tízóraizáshoz. Ám az E-Transit Custom sok leendő tulajdonosa – különösen a kisvállalkozások és az egyéni vállalkozók, akik a járművüket családi autóként is használják – a nagy flottáktól eltérően nem mindig előre megtervezett útvonalakon jár. Ezért úgy tervezték elektromos hajtásláncát, hogy nekik is megfeleljen, és meggyőzze a dízelmotorok híveit a tisztán elektromos hajtás előnyeiről.

Megszoktuk, hogy az e-furgonok nem a hasznos teherbírás, az utánfutó-vontatás bajnokai, de az E-Transit Custom elvisz 1100 kilogrammot, 100 mm-rel alacsonyabb raktérpadlója megkönnyíti a pakolást, a vontatóképesség pedig két tonna, a dobozos áruszállító raktere 5,8 – 9,0 köbméter, a rakomány súlya elérheti az 1100 kg-ot, hosszúsága pedig a 3450 mm-t.

Az E-Transit Custom 400 voltos, 74 kWh-s, 81,2 amperórás akkumulátorának energiasűrűsége 12 százalékkal nagyobb, mint a „sima” E-Transité. Hatótávolsága „akár” 380 km lehet, ami a Ford Pro ügyféltanulmányai szerint több, mint négyszerese az egytonnás furgonok átlagos napi futásteljesítményének. Az akkut közvetlenül a karosszériához rögzítik, javítva a szerkezet strapabírását, és csökkentve a tömeget. A vevő 100 vagy 160 kW (135 vagy 217 LE) teljesítményű elektromotort választhatnak; mindkettő forgatónyomatéka kategóriaelső, 415 Nm. A hajtómotort közvetlenül a jármű padlójának hátsó részén rögzítették, 90 fokkal elfordítva, hogy növeljék a rakteret, és mérsékeljék a szerkezet bonyolultságát.

Az új, elektronikusan vezérelt brake-by-wire fékrendszer is növeli a hatótávolságot, illetve egypedálos vezethetőséget nyújt. Ötvözi a súrlódásos és az energia-visszanyerő fékezést, Egypedálos módban a vezető a fékpedál nélkül is megállíthatja a járművet, a többi választható üzemmódban kisebb mérvű a lassítás. A rendszer időnként a használja a súrlódó fékeket is, megelőzve a féktárcsák rozsdásodását.

A járművüket otthon tartó vállalkozónak hasznos lehet, hogy a Ford Pro szaktanácsokat ad, beszereli és karbantartja a fali töltődobozt. A Ford Pro Charging szoftvere az olcsóbb éjszakai díjakra ütemezi a töltést. Az E-Transit Custom 11 kW-os, háromfázisú, váltóáramú fedélzeti töltőjével 7,2 óra alatt tölthető fel teljesen az akkumulátor, így az éjszakai időszakra időzíthető. Emellett akár 125 kW teljesítménnyel, egyenáramról is lehet tölteni; ilyenkor 41 perc alatt 15-ről 80 százalékra megy fel az akku.

A Ford Pro kutatásai szerint az építőipari vállalkozók felétől loptak már szerszámokat. Ezért kapott az E-Transit Custom beépített biztonsági kamerákat és hálózatba kapcsolt biztonsági rendszert. A digitális kulcs pedig ugyanúgy működik, mint egy szálloda kulcskártyája, a flottakezelők távolról is hozzárendelhetik a kulcsokat az egyes dolgozókhoz és járművekhez, így nem kerül fölösleges időbe és pénzbe a kulcsok sokszorosítása, átadás-átvétele és esetleges cseréje. A kabinban és a rakodótérben a ProPower Onboard rendszer 2,3 kW-os csatlakozóiról elektromos szerszámok, világítóeszközök és egyéb készülékek működtethetők, ahol nincs elektromos hálózat.

A Ford Pro Service azzal számol, hogy az E-Transit Custom üzemköltsége csekélyebb lesz, mint egy azonos méretű és teljesítményű dízelmotoros modellé, a különbség elérheti a 40 százalékot. Ezt majd meglátjuk – senki sem tudja, hogyan alakul a töltőáram tarifája egy járműélettartam alatt. Akárhogy is lesz, az E-Transit Custom csakugyan megédesítheti azok szájízét, akik keserű pirulaként nyelik le az elektromos átállást.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....