autószerviz

„eCar-Service” az elektromos autók számára

2022.09.17.

Az "eCar-Service" szolgáltatással a Bliesgau-Garage kibővíti szolgáltatásainak körét. A vállalat minden márkához biztosítja műhelyszolgáltatását az elektromos járművekhez.

Az új „eCar-Service” kiegészítő tábla átadása a Bliesgau-Garage-nak: Werner Steber, Martin Bitsch, Jutta Bitsch, Jeffrey Kilian és Niklas Burmester

A Bliesgau-Garage az első olyan autóipari vállalkozás a Saar-vidéken, amely megkapta az „eCar-Service” jelölést. Ez azt jelenti, hogy a vállalat a jövőben a szolgáltatások szélesebb körét tudja kínálni, és az elektromos járművekre vonatkozó szervizszolgáltatását minden márkára kiterjedően tudja majd nyújtani. Martin Bitsch, a Bliesgau-Garage ügyvezető igazgatója: „Munkatársaink már jó ideje magasan képzettek az e-autókkal kapcsolatos kérdésekben. Most az elektromos mobilitás jelentős lendületet vesz az ökotámogatásnak köszönhetően. Ezért szeretnénk az ilyen típusú hajtások terén szerzett szakértelmünket erőteljesebben megmutatni a külvilágnak.”

A téma autóipari jelentőségének hangsúlyozása érdekében Bitsch panelbeszélgetést szervezett vállalatánál. Az autóipar és az elektromos szakma ipari szakértői megvitatták az elektromobilitás előtt álló kihívásokat, és azt, hogy ez mit jelent az autóipari vállalkozások számára. Az ügyfelek új ajánlatokat igényelnek az egyéni mobilitás tekintetében, mint például az autó-előfizetés, az e-bike-ok és az „eCar-Service" az elektromos autójukhoz.

A gépjárműipari vállalkozások ezért egyre inkább mobilitási szolgáltatókká válnak, és így lehetőségük van arra is, hogy pozícionálják magukat a piacon. A jövőben az ügyfelek fogják eldönteni, hogy milyen termékeket szeretnének használni.

Az autóipar jól felkészült az elektromos járművek karbantartására és javítására, és 2010 óta képezi alkalmazottjait a nagyfeszültségű technológiában. 2013 óta az autóipari mechatronikai technikus szakma képzési körébe tartozik. „A mi feladatunk az, hogy eladjuk azokat a járműveket, amelyeket az autógyártóktól kapunk, valamint, hogy karbantartsuk és javítsuk a forgalomban lévő járműveket, és ebbe egyre több elektromos jármű is beletartozik" - mondja Niklas Burmester, a Saar-vidéki Gépjármű Szövetség ügyvezető igazgatója.

Ebben az összefüggésben a műhelykínálatnak az „eCar-Service" révén történő bővítése számos vállalkozás számára lehetőséget kínál arra, hogy különböző márkájú járműveket szolgáljon ki, és ezáltal növelje saját ügyfélkörét. „Az eCar-Service ésszerű kiegészítés a független műhelyek, de mindenekelőtt a márkákhoz kapcsolódó műhelyek számára, különösen mivel sokan közülük nyomás alatt vannak a különböző gyártók által bevezetett ügynöki rendszerek miatt. Az elektromos mobilitás területén az új üzleti modellek, mint például az „eCar-Service", egyre keresettebbek lesznek, hogy megkülönböztessék magukat a versenytársaktól" - mondta Jeffrey Kilian, a független műhelyek országos szakcsoportjának (ZDK) elnöke.

Valamennyi résztvevő egyetértett abban, hogy az akkumulátoros járművek a jövőben az egyéni mobilitás nagy részét teszik majd ki. Vitatott kérdés volt azonban, hogy elegendő energiát lehet-e biztosítani több millió elektromos jármű számára, és hogyan fogják ezeket a járműveket feltölteni.

E tekintetben Udo Schmidt, a Saar-vidéki Villamosipari Szakmák Állami Céhének mestere úgy véli, hogy a lakástulajdonosok jelenleg még mindig előnyben vannak. Úgy véli azonban, hogy a megújuló energiákból származó villamos energia és a megfelelő töltőinfrastruktúra, valamint a főutak mentén található nagy nyilvános töltőparkok jelentősen növekedni fognak. Armin Gehl, az Autoregion e. V. munkatársa ezzel szemben inkább a városi mobilitás eszközének tekinti az e-autót, amelynek nincs jelentősége a távolsági közlekedés szempontjából.

Végül pedig továbbra is kérdéses, hogy a tervezett CO2-megtakarítás hogyan valósítható meg a leggyorsabban, különösen a gépjárműállományban. „Az e-üzemanyagok itt nagyszerű lehetőséget kínálnak. Előállításuk energiaigényes, de a sok napenergiával rendelkező országokban előállíthatóak, és ezután olyan szállítható és tárolható energiaforrás-tárolót jelentenek, amely bármikor és bárhol fehasználható” – mondja Werner Steber, a Német Gépjárműipari Szövetség (Zentralverband Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe, ZDK) műhely- és technológiai osztályának ügyvezető igazgatója.

Cikkünk megjelenését az Inter Cars támogatta.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.17
Vannak katasztrófahelyzetek, amelyekben veszélyes és felesleges embert bevetni, mert a mentés....
2025.12.17
Fontos akadályt vett sikerrel a 2026-ban bemutatkozó F1-es Cadillac-csapat. Főnökük szerint a....
2025.12.17
Önvezető Mercedes S-osztályt fognak robottaxiként alkalmazni Abu Dhabiban. A SAE 4-es szintű....
2025.12.17
Ritkán fordul elő, hogy egy Lexus tanulmányautó mögött nem a Lexus valamelyik stúdiója, hanem egy....
2025.12.17
A Ford Mondeo neve sokáig egyet jelentett az európai középkategóriás szedánok világával, de a dicső....
2025.12.17
A síszezonban sokan akár egy hosszú hétvégére is átugranak Ausztriába, így becsukott szemmel is....
2025.12.17
A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vádat emelt és börtönbüntetést, valamint a....
2025.12.17
A német légitársaság 2026-ban két Boeing 747-400-as és két Boeing 747-8-as utasszállítóját vonja ki....
2025.12.17
Papíron minden adott az egységes, modern autóvásárlási élményhez, a gyakorlatban viszont továbbra....
2025.12.17
Kitüntették Markus Schafert, a Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának tagját, aki Magyarország igaz....