Lexus LFA

Eddig nem látott felvételek kerültek elő japán tesztpályákról

2021.08.03.

Szenzációs, eddig titkos videók kerültek fel a közelmúltban a Youtube-ra, amelyek a szupersportautó fejlesztésekor készültek Japán egyik legnagyobb és legmodernebb tesztpályáján.

Az LFA gyártása 2010 decemberében indult, mindössze két év után, 2012 decemberében véget is ért, azonban a rövid pályafutás dacára a típus végleg megváltoztatta a Lexusról kialakult képet, és a műszaki öröksége azóta is tovább él a prémiummárka kínálatában.

A karbon karosszériás autó 4,8 literes, tízhengeres szívómotorja 72 fokos hengerszögű, alumínium dugattyús, kovácsolt titán hajtókaros, tömör titán szelepes, és minden hengeréhez külön pillangószelep tartozik, ezért elképesztően spontának a gázreakciói: alapjáratról mindössze 0,6 másodperc alatt pörög fel a 9500/percnél beállított leszabályozásig. Éppen ezért analóg fordulatszámmérő használatáról szó sem lehetett, mert annak mutatója nem tudta volna ezt lekövetni…

A fejlesztésnek egy olyan motor lett a végeredménye, ami az extrém magas fordulatszámnak és a V10-es elrendezésnek köszönhetően hasonlóan lúdbőröztetően szól, mint a 2000-es évek Forma-1-es autói, mégis a Lexusokra jellemző megbízhatósággal üzemel, és a vibrációi is mérsékeltek.

A fejlesztőmérnökök a három, középen kivezetett csővéggel rendelkező titán kipufogó hangját az „angyalok üvöltéseként” írták le, a hasonlat találóságáról most bárki megbizonyosodhat, aki megnézi a Youtube-ra nemrég felkerült videókat, amelyek az LFA fejlesztésekor készültek a fékgyártó Akebono tesztpályáján, Japánban.

Mindkét filmen 5-5 darab LFA látható - ami már önmagában kuriózum -, némelyik épp a boxutcából hajt ki, közben a többi már nagy sebességgel száguld a döntött kanyarban és az azt követő hatszáz méter hosszú egyenesben. A hosszabb videó érdekessége, hogy ebben az LFA kabrió változata – Spyder – is kigurul a pályára, melyből mindössze egyetlen darab készült, és talán még sosem volt látható ilyen tempójú haladás közben. A videó itt és itt látható.

Az Ai-Ring Fukusima prefektúrában, Iwaki városa mellett fekszik, 72,6 hektáros területével ez a legnagyobb tesztpálya Japánban, amit autóalkatrész-gyártó vállalat birtokol. A 3,016 kilométer hosszú, nagy sebességű külső pályának a 200 méteres sugarú kanyarjait 44 fokos szögben döntötték meg, így akár 200 km/h feletti sebességgel is lehet haladni rajtuk (kormányelfordítás nélkül), ami tökéletesen alkalmas volt az előszériás LFA-k tesztelésére.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.27
Karácsony első napján országszerte 137 tűzoltói beavatkozásra volt szükség, 35 alkalommal tűzhöz,....
2025.12.27
Akik klasszikus luxuslimuzinokra gondolnak, nem csak olyan márkákról álmodoznak, mint a Duesenberg....
2025.12.26
Tizenegy gépkocsi ütközött pénteken Romániában, a Craiova és Pitesti közötti gyorsforgalmi úton. A....
2025.12.26
Szépségkirálynő és sztárfocista reklámozta, de hiába. ..
2025.12.26
Akadálymentes peron épül a budapesti Keleti pályaudvaron - közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport....
2025.12.26
Egy tanulmány szerint a szülők 73%-a menetiránynak megfelelően fordítja gyermeke autósülését,....
2025.12.26
A rangos AUTOBEST az autóipar legfontosabb idei innovációit, kimagasló teljesítményeit és....
2025.12.26
Bár egy versenyt ki kellett hagynia, mégis sikerült megismételnie a bravúrt: Gilyén Krisztián  (....
2025.12.26
Baleset történt a 7-es főúton, árokba hajtott egy autó – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2025.12.26
A Leapmotor a 2026-os Brüsszeli Autószalonra időzíti a B03X európai premierjét, a B05 modell belső....