Rolls-Royce Cullinan

Égszakadás: Cullinan, a Rolls-Royce első SUV-ja

2018.06.11.

A Rolls-Royce Cullinan személyében mutatta be első SUV-ját az angol autógyártó. A minden terepen helytálló autó elsősorban olyan tulajdonosoknak készült, akik szeretnek maguk vezetni sofőr felfogadása helyett. Éppen ezért családi autóként is funkcionálhat az emelt hasmagasságú bálna.

A Rolls-Royce Cullinan, amely 5,341 méter hosszú, 2,164 m széles és 1,835 m magas, kétféle verzióban érhető el: Lounge Seats és Individual Seats. Az adaptív légrugózás 40 mm-rel képes lejjebb engedi a kocsitestet a kényelmesebb beszállás érdekében. A beltérben igen nagy tágasság fogadja az utasokat, ennek alapjául a 3,295 méteres tengelytáv szolgál.

A gyártó egyébként úgy is tekint a szabadidő-autóra, mint egy három részes SUV-ra: a hátsó utasokat üvegablak választja el a csomagtartótól. Ez csendesebb környezetet eredményez állandó hőmérséklettel. Ami ennél is több, a hátsó ülések a Lounge Seats verzióban előre hajthatók – elsőként egy Rolls-Royce-ban. Az 526 literes csomagtartó könnyedén akár 1930 literesre is bővíthető.

Páratlan on- és off-road élmény

Noha sofőrös kivitel is elérhető két egyedülálló üléssel hátul, a Cullinan azért úgy készült, hogy a tulajdonosok élvezettel vezethessék autójukat. Ez például a kisebb átmérőjű, vastagabb fogású kormányon látszik meg. A vezetési módok között szerepel egy „Bárhová” opció, amellyel ki lehet aknázni a jármű terepképességeit is. A földutak kavicsos, sáros szakaszai vízátfolyásokkal tarkítva sem állhatják útját az 540 mm-es gázlómagasságú, nagy SUV-nak, amelyet kettős keresztlengőkaros első és ötkaros, multi-link hátsó felfüggesztéssel szerelnek.

A motor 6,75 literes, biturbó V12, amely 571 lóerő leadására képes, emellett 850 Nm-es nyomatékkal préseli az abroncsokat – már percenkénti 1600-as fordulattól. A nagy számokat már megszokhattuk a Rolls-Royce-nál, ugyanis az alumínium térvázas karosszéria ellenére a Cullinan 2660 kg-os alaptömeggel büszkélkedhet. Az automata váltó a négy kerékhez továbbítja a hajtóerőt. A négykerék-kormányzás ellenére a szabadidő-autó hatalmas, 13,23 méter átmérőjű körön fordul.

A vezetéstámogató rendszerek terén is kimagaslik a luxus SUV, ugyanis négykamerás rendszere révén képes figyelmeztetni a vezetőt a gyalogosokra és állatokra, továbbá az adaptív tempomat és a hozzá kapcsolódó rendszerek segítenek elkerülni az ütközés veszélyeit, a keresztirányú forgalomra is figyelmeztetnek, emellett gátolják a sávból való kisodródást és a rosszul időzített sávváltásokat is. Részletes cikkünket a Cullinanről az alábbi linken olvashatja el.

Forrás: 
www.springerprofessional.de

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....