Porsche

Egy 911-es az utcára és a versenypályára: az új Porsche 911 GT3

2017.03.09.

Versenysportot idéző teljesítmény, szisztematikus könnyű építés és szűretlen vezetési élmény – így lehetne dióhéjban összefoglalni a Porsche 911 GT3 koncepcióját. A radikális ‘kilenctizenegyes’ új generációja, amely minden eddiginél intenzívebb kapcsolatot teremt a hétköznapi használhatóság és a versenypályázás között, a 87. Nemzetközi Genfi Autószalonon ünnepelte világpremierjét.

A fejlesztés középpontjában az új 4-literes boxermotor állt. Az 500 lóerő (368 kW) csúcsteljesítményre képes magas fordulatszámú szívómotor egyenesen a 911 GT3 Cup versenyautóból származik, és szinte változtatás nélkül került át az utcai modellbe.

Az átdolgozott, hátsókerék-kormányzással is ellátott futómű, valamint a szisztematikus könnyűépítés pedig egyaránt azt szolgálja, hogy a motorteljesítményt lenyűgöző menetdinamikai kvalitásokkal lehessen kiszolgálni. A 911 GT3 fejlesztése azon a versenypályán, gyártása pedig pontosan azon a gyártósoron történik, ahol a Porsche versenyautóké, ezáltal a motorsport-technológia már az első pillanattól kezdve benne van a közúti közlekedésre is alkalmas sportautó vérében.

A Porsche GT-sorozatú sportautók túlnyomó többségével tulajdonosaik gyakran ellátogatnak a versenypályákra. Az új 911 GT3 pedig ott tudja igazán megmutatni, hogy mire képes valójában. A mindössze 2,86 kg/lóerős (3,88 kg/kW-os) tömeg/teljesítmény aránynak, valamint a szériában járó, kimondottan a GT3-hoz optimalizált 7-sebességes Porsche Doppelkupplung (PDK) váltóműnek is köszönhetően a teletankolva 1.430 kg tömegű kétüléses sportautó mindössze 3,4 másodperc alatt abszolválja a 0-100 km/h-s sprintet, végsebessége pedig 318 km/h.

A klasszikus sportautók rajongói és a vezetés szerelmesei a kínálatba frissen bekerült hatsebességes, manuális sportváltó érkezésének örülhetnek, amivel a nagyteljesítményű 911-es 3,9 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/h sebességre gyorsulni, és végsebessége eléri a 320 km/h-t.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
Közel 100 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka....
2025.12.08
Magam sem gondoltam volna, de néhány apró kellemetlenségtől eltekintve meglepően gördülékenyen....
2025.12.08
A Maserati idén ünnepli fennállásának 111. évfordulóját, 2026-ban pedig újabb mérföldkőhöz érkezik....
2025.12.08
A Budapest Airport többfordulós, szakmai tender keretében választotta ki azokat a szolgáltatókat,....
2025.12.08
A Magyar Elektrotechnikai Egyesület 71. Vándorgyűlésének legjobb előadói díjával ismerték el nemrég....
2025.12.08
Graz belvárosa nagyon népszerű az adventi időszakban a kirándulók körében. Azonban nem mindegyikük....
2025.12.07
Továbbra is az M4 Sport közvetíti a Forma-1-es világbajnokságot Magyarországon. Az erről szóló....
2025.12.07
Az ETSC közlekedésbiztonsági szakértői szerint az egyre növekvő SUV-méretek fatális gázolásokat,....
2025.12.07
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: A Mikulás sem kivétel. ..
2025.12.07
Taxiként és rendőrautóként, valós körülmények között vizsgázik a Toyota Crown Sedan FCEV. ..