WRC

Egy nap után Ogier vezeti a Szardínia-ralit

2024.06.01.

A francia közel tökéletes teljesítményt nyújtott, de az előnye így is kicsi a Hyundai Motorsport sztárja, Ott Tänak előtt a rövidített pénteki nap után.

Ogier kihasználta a hátsó rajtpozíciója által kínált nagyobb tapadást, és a négy gyorsasági szakaszból kettőt megnyert a Toyota GR Yarisszal, így 4,5 másodperces előnyre tett szert Tänakkal szemben a világbajnokság hatodik fordulójában. A nyolcszoros világbajnok francia csak a Sedini-Castelsardón vesztett viszonylag sok időt (5,9 másodpercet), mert próbált spórolni a gumikkal. Végül a Pirelli kemény keverékű murvagumijai kiállták a mediterrán sziget nagy hőségének és köves útjainak próbáját.

 

„Ma este vezetünk, szóval ez egy pozitív kezdés volt. Nehéz napra számítottunk, néhány iden durva felületű szakasszal, amelyek megviselik a gumikat, különösen ez az első gyorsasági volt ilyen, az Osilu-Tergu. Nekem is ez volt az első alkalom, hogy ezen a szakaszon ebbe az irányba vezettem. Ennek ellenére agresszív volt a taktikánk, mindössze öt gumival mentünk, ezért néhány szakaszon kicsit vigyáznom kellett, hogy boldoguljak, de most örülök, hogy az élen állok. Ma tettünk egy pozitív lépést a jó irányba, ami most már optimális rajtpozíciót biztosít számunkra a holnapi napra, de a különbség a második helyezetthez képest nagyon kevés, szóval kiélezett küzdelem lesz.”

Tänak volt a leggyorsabb a második gyorsasági szakaszon, és annak ellenére, hogy két alkalommal is elvesztette a hibrid rásegítés 136 lóerejét a Hyundai i20-asban. Viszont az összetett második hely így is az észt versenyző eddigi legeredményesebb első napját jelenti az idei szezonban. Csapattársa, a kétszeres Szardínia-rali győztes Dani Sordo 28,7 másodperccel lemaradva Ogier-től végzett a dobogón. A spanyol emberi hibát vétett: reggel véletlenül lágy gumit tett be pótkeréknek, ami miatt óvatosan kellett mennie délután. Az M-Sport versenyzője, Adrien Fourmaux a harmadik gyorsasági szakaszon bal hátsó defektet kapott, később egy elektromos hiba miatt feladta a versenyt, de szombaton és vasárnap újra indulhat.

Míg a negyedik helyet a Toyota versenyzője, Kacuta Takamoto szerezte meg, addig a bajnokság éllovasai, Thierry Neuville és Elfyn Evans számára ez a délután igen küzdelmes volt, hiszen az első és második helyről rajtolva csak az ötödik és a hatodik helyet szerezték meg az autógyilkos utakon, mivel a mezőny éléről indulva nekik kellett takarítani a pályákat. A walesit ráadásul egy lassú defekt is hátráltatta az első gyorsaságin, ezért a nap végén majdnem egy perc hátrányban volt az élmezőnytől.

„Határozottan ez volt a legnehezebb első nap, amit el lehet képzelni a Szardínián” – nyilatkozta a Hyundai sztárja, Neuville, aki 24 ponttal vezet Evans előtt a pilóták világbajnokságán az olaszországi előtt. „Kemény nap volt számunkra, de tovább fogunk menni.”

A Ford Pumával induló Grégoire Munster 11,9 másodperccel maradt le Evans mögött a hetedik helyen, míg Sami Pajari (Toyota) a WRC2 kategóriát vezetve a nyolcadik.

A szombat lesz a leghosszabb nap a versenyen 149 kilométeres össztávval, és külön nehézség, hogy nem lesz lehetőség a déli szervizelésre. Délelőtt a Tempio Pausania és a Tula gyorsaságik következnek, míg délután a Monte Lerno környéki szakaszok következnek a legendás Micky's Jump ugratóval.

Az állás péntek este:

1 Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 53m43.1s

2 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +4.5s

3 Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +33.2s

4 Kacuta Takamoto/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +34.5s

5 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +36.6s

6 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +57.3s

7 Grégoire Munster/Louis Louka (Ford Puma Rally1 HYBRID) +1m09.2s

8 Sami Pajari/Enni Mälkönen (Toyota GR Yaris Rally2) +1m34.6s

9 Pierre-Louis Loubet/Loris Pascaud (Škoda Fabia RS Rally2) +1m52.9s

10 Jan Solans/Rodrigo Sanjuan (Toyota GR Yaris Rally2) +2m03.2s

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....
2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....
2025.12.11
Miről is van szó pontosan?   ..
2025.12.11
De a nyolc versenyautó közül csak három lesz a legújabb, kilencedik generációs utcai Hiluxra....
2025.12.11
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek....
2025.12.11
Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Bosch Global Business Services – írja az economedia.ro a....
2025.12.11
Mivel az elektromos autók egyre nagyobb számban özönlenek a piacra, a német autóklub, az ADAC....