Michelisz Norbert

Egy negyedik hely és a leggyorsabb kör jutott Michelisznek a Nürburgringen

2018.05.11.

Az első kör elején Rob Huff megelőzte Michelisz Norbertet a harmadik helyen, ezután a Hyundai magyarja hiába futotta meg a leggyorsabb kört, és kétszer is előzte vissza majdnem a brit világbajnokot, végül be kellett érnie a negyedik hellyel a Nürburgringen.

A nürburgringi hétvége előtt Michelisz Norbert nagyon nehéz versenyre számított, hiszen mostantól lépett érvénybe a büntetősúlyrendszer a WTCR-ben, ami az első két fordulóban domináló Hyundait súlytotta leginkább. A dél-koreai márka autói a maximális 60 kilós pluszsúlyon maradtak, miközben a Honda csak 20 killónyi, a többiek pedig semennyi extra súlyt sem kaptak.

Ennek ellenére az első időmérőre megmaradt a Hyundai fölénye, hiszen az első három helyet a márka pilótái gyűjtötték be. Michelisz Norbert Thed Björk és Yvan Müller mögött szerezte meg a harmadik helyet, így a második sorból a hondás Esteban Guerrieri mellől rajtolhatott.

A futam kezdete előtt érdemes volt figyelni Norbi azon megállapítására is, hogy a Nordschleife a szezon leginkább gumigyilkos pályája, és emiatt lehet igazán nagy hátrány a 60 kiló. "Valószínűnek tartom, hogy csak egy nagyon konzervatív beállítással tudunk versenyezni, hogy csökkentsük a defekt kockázatát, amit minden egyes plusz kiló növel" - állapította meg a tavalyi vb-ezüstérmes a blogjában.

Michelisz megtartotta a harmadik helyét a rajtnál: nem volt esélye előzni a jól induló Björk-Muller duóval szemben, amely egyébként helyet cserélt egymás között, és a francia állt az élre. Norbi mögött Guerrieri az első kanyar-kombinációban keresztbeállt a pályán, így Rob Huff került közvetlenül a magyar versenyző mögé. A brit világbajnok a második szektorban a kontaktot is vállalva agresszíven megelőzte Micheliszt, aki visszacsúszott a negyedik helyre.

A negyedik szektorban Michelisz volt a leggyorsabb, így a pálya hátsó szakaszán található, több mint két kilométer hosszú egyenesen, a Döttinger Höhén szélárnyékból tapadt Huffra, de nem tudta megelőzni a Volkswagent. Norbi csapattársa, a bajnokságot vezető Gabriele Tarquini viszont egy fékhiba után a korlátnak csapódott, számára ezzel véget ért a futam.

A Hyundai magyarja a negyedik helyen kezdte meg a második kört a háromból a több mint 25 kilométer hosszú Nürburgring-Nordschleifén. Ismét a hosszú egyenesen próbálkozott Huff megelőzésével, és a szélárnyékból kibújva felért mellé, egy pillanatra előtte is volt, de nem tudta befejezni az előzést, változatlan sorrendben folytatták. Mindenesetre Norbi futotta meg ekkor a leggyorsabb kört 9:02,660-nal, ami versenyen új TCR-es körrekord a Nordschleifén.

Az utolsó körben ugyanaz zajlott le a hosszú egyenesben, mint az előzőben: Michelisz a szélárnyékból kibújt Huff mellett, de az egyenes végére kijött a 60 kilós pluszsúly hatása és a Volkswagen nagyobb végsebessége, aminek köszönhetően a brit vissza tudta verni a támadást. Negyedik helyével 14 pontot szerzett Michelisz Norbert, amivel feljött a bajnokság harmadik helyére. 

Az élmezőny állása: 1. Tarquini 118 pont, 2. Muller 104, 3. Michelisz 89, 4. Ehrlacher 82, 5. Huff 82., 6. Björk 77, 7. Vernay 61.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.05.24
A Nissan legújabb terve a motorsportban szerzett szakértelmét kívánja kamatoztatni. A kérdés pedig....
2025.05.23
A Kia EV3 a legmagasabb, ötcsillagos biztonsági minősítést kapta az Euro NCAP vizsgálatait követően....
2025.05.23
Soha nem költözött el szülőhelyéről, mégis két világrendben élt.  ..
2025.05.23
Az első két edzésen Ferrari-pilóta volt a leggyorsabb.   ..
2025.05.23
Megbecsülés övezi azokat az autós műhelyeket, amelyek valamilyen indíttatásból patinás modellek....
2025.05.23
Az Autós Nagykoalíció (ANK), a Zöldjárműipar.hu és a Járműipar.hu által szervezett verseny hatodik....
2025.05.23
Kiadós eső, sok karambol, nagy dugók – rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése....
2025.05.23
Ismét jó hangulatú sajtónapot tartott a Ford Magyarország, ezúttal az elektromos Pumát ismerhették....
2025.05.23
A kínai BYD áprilisban először előzte meg a Teslát a kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos....
2025.05.23
A vadonatúj Mazda6e a Jinba Ittai filozófia evolúcióját képviseli az elektromos hajtás korszakában....