ICDP

Egy ritka faj nyomában: Az új-autó vásárlók III.

2017.03.13.

Vajon az új autó vásárlási folyamat mindig olyan marad, mint amilyen jelenleg? Egyszerűen jellegénél fogva lehetetlen, hogy – hasonlóan az iparágak jelentős részéhez – digitálissá váljon? Ezek a kérdések is foglalkoztatták az ICDP kutatóit, most pedig összegezzük, mire jutottak.

Az autóvásárlás hagyományosan egy „fizikai” folyamat: Bemegyünk a kereskedésbe, kiválasztjuk az autót, elintézzük a papírmunkát, majd néhány hónap múlva ugyanott átvesszük az új autónkat. Sokan azt gondolják, hogy egyfajta váltás fog bekövetkezni és a vásárlási folyamat teljes mértékben digitálissá fog válni, azonban a valóság nem ezt mutatja. Az autóvásárlás a jövőben sokkal inkább egyfajta eleggyé válik, így egyszerre lesz „fizikai” és „digitális”.


Az autók már digitálisak, most az autóipar következik           Forrás: Canadianbusiness.com

Mindez már most is így van, rég elmúltak az idők, amikor az ember kizárólag kereskedések látogatásával tájékozódott a potenciális autókról. Az ICDP felmérése szerint mindössze az új-autó vásárlók 4%-a választotta ki autóját ilyen módon, a nagy többség – 76% - online kutatással kezdte, majd több kereskedés meglátogatása után döntött valamely modell mellett, a döntés azonban elsősorban az interneten szerzett információk alapján született. A kutatás arra az eredményre jutott, hogy a vásárlók 50%-a már kiválasztotta a később megvásárolt autóját, amikor először ellátogatott egy kereskedésbe.
A felmérésben részt vevő vásárlók többsége úgy érzi, a vásárlási folyamat lehetne sokkal „digitálisabb”. Problémának látják, hogy bármilyen információ szerzéséhez továbbra is az eladó kereskedőt kell felhívni. Gondoljunk csak bele egy pillanatra, bármit rendelünk az interneten, végigkövethetjük a teljes szállítási folyamatot, láthatjuk hol tart éppen az adott termék és pontosan ez az, amit a vásárlók az új-autó vásárlás során is látni szeretnének. Az autógyárak részéről ilyen tekintetben jelentős fejlődést várnak, legyen szó a rendelés nyomon követhetőségéről, vagy az ügyintézés új, online megoldásairól.
 

A házhozszállításak sikere lenne                                                         Forrás: Youtube.com
 
Természetesen nem arról van szó, hogy online webáruház módjára kellene működnie az autóvásárlás folyamatának, azonban a felmérés szerint a vásárlók értékelnék, ha néhány megoldást átvenne az autóipar. A rendelés nyomon követhetősége mellett a házhozszállítás az a szolgáltatás, amit hiányolnak az ügyfelek. A 17 és 34 év közötti korosztály 46%-a szerint ezek a szolgáltatások szerepet játszanának döntésükben és inkább vásárolnának olyan eladótól, amelyik biztosítja számukra ezeket
Nyilvánvalóan az autóipar jelentős szereplői mind tisztában vannak ezzel a trenddel és igyekeznek fejlődni a digitális szolgáltatások terén. Az ICDP kutatói megkérdezték a Ford ügyvezető igazgatóját, Mark Fields-t, aki úgy látja, hogy bár az általa vezetett vállalat eddig gyártó volt és a továbbiakban is az marad, azonban a jövőben nem lehet kizárólagosan egy autógyárként tekinteni rájuk. Szerinte a Ford jövője abban rejlik, hogy egyszerre lesz autógyár és IT vállalat.
Összegezve elmondhatjuk, hogy jelenleg – elsősorban a fiatalok számára – az autóvásárlás folyamata idejétmúlt, nem tartja a lépést digitális világ fejlődésével, azonban ahogy Fields szavaiból is kiderült, az autóipar tisztában van lemaradásával és szereplői komoly erőforrásokat fektetnek ennek ledolgozásában. Bízunk benne, hogy a XXI. századi autóvásárlás hamarosan az új évezred megoldásait alkalmazva nem csak termékeit, hanem szolgáltatásait tekintve is valóban egy igazán modern iparággá válik.
 
A cikk forrása az ICDP „Vásárlók a digitális világban” című kutatása.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....