ICDP

Egy ritka faj nyomában: Az új-autó vásárlók III.

2017.03.13.

Vajon az új autó vásárlási folyamat mindig olyan marad, mint amilyen jelenleg? Egyszerűen jellegénél fogva lehetetlen, hogy – hasonlóan az iparágak jelentős részéhez – digitálissá váljon? Ezek a kérdések is foglalkoztatták az ICDP kutatóit, most pedig összegezzük, mire jutottak.

Az autóvásárlás hagyományosan egy „fizikai” folyamat: Bemegyünk a kereskedésbe, kiválasztjuk az autót, elintézzük a papírmunkát, majd néhány hónap múlva ugyanott átvesszük az új autónkat. Sokan azt gondolják, hogy egyfajta váltás fog bekövetkezni és a vásárlási folyamat teljes mértékben digitálissá fog válni, azonban a valóság nem ezt mutatja. Az autóvásárlás a jövőben sokkal inkább egyfajta eleggyé válik, így egyszerre lesz „fizikai” és „digitális”.


Az autók már digitálisak, most az autóipar következik           Forrás: Canadianbusiness.com

Mindez már most is így van, rég elmúltak az idők, amikor az ember kizárólag kereskedések látogatásával tájékozódott a potenciális autókról. Az ICDP felmérése szerint mindössze az új-autó vásárlók 4%-a választotta ki autóját ilyen módon, a nagy többség – 76% - online kutatással kezdte, majd több kereskedés meglátogatása után döntött valamely modell mellett, a döntés azonban elsősorban az interneten szerzett információk alapján született. A kutatás arra az eredményre jutott, hogy a vásárlók 50%-a már kiválasztotta a később megvásárolt autóját, amikor először ellátogatott egy kereskedésbe.
A felmérésben részt vevő vásárlók többsége úgy érzi, a vásárlási folyamat lehetne sokkal „digitálisabb”. Problémának látják, hogy bármilyen információ szerzéséhez továbbra is az eladó kereskedőt kell felhívni. Gondoljunk csak bele egy pillanatra, bármit rendelünk az interneten, végigkövethetjük a teljes szállítási folyamatot, láthatjuk hol tart éppen az adott termék és pontosan ez az, amit a vásárlók az új-autó vásárlás során is látni szeretnének. Az autógyárak részéről ilyen tekintetben jelentős fejlődést várnak, legyen szó a rendelés nyomon követhetőségéről, vagy az ügyintézés új, online megoldásairól.
 

A házhozszállításak sikere lenne                                                         Forrás: Youtube.com
 
Természetesen nem arról van szó, hogy online webáruház módjára kellene működnie az autóvásárlás folyamatának, azonban a felmérés szerint a vásárlók értékelnék, ha néhány megoldást átvenne az autóipar. A rendelés nyomon követhetősége mellett a házhozszállítás az a szolgáltatás, amit hiányolnak az ügyfelek. A 17 és 34 év közötti korosztály 46%-a szerint ezek a szolgáltatások szerepet játszanának döntésükben és inkább vásárolnának olyan eladótól, amelyik biztosítja számukra ezeket
Nyilvánvalóan az autóipar jelentős szereplői mind tisztában vannak ezzel a trenddel és igyekeznek fejlődni a digitális szolgáltatások terén. Az ICDP kutatói megkérdezték a Ford ügyvezető igazgatóját, Mark Fields-t, aki úgy látja, hogy bár az általa vezetett vállalat eddig gyártó volt és a továbbiakban is az marad, azonban a jövőben nem lehet kizárólagosan egy autógyárként tekinteni rájuk. Szerinte a Ford jövője abban rejlik, hogy egyszerre lesz autógyár és IT vállalat.
Összegezve elmondhatjuk, hogy jelenleg – elsősorban a fiatalok számára – az autóvásárlás folyamata idejétmúlt, nem tartja a lépést digitális világ fejlődésével, azonban ahogy Fields szavaiból is kiderült, az autóipar tisztában van lemaradásával és szereplői komoly erőforrásokat fektetnek ennek ledolgozásában. Bízunk benne, hogy a XXI. századi autóvásárlás hamarosan az új évezred megoldásait alkalmazva nem csak termékeit, hanem szolgáltatásait tekintve is valóban egy igazán modern iparággá válik.
 
A cikk forrása az ICDP „Vásárlók a digitális világban” című kutatása.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.04.01
Mario Rosanda Ros Brazíliából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.04.01
Különös korban élünk, amikor az információtechnika vívmányai mindenkinek lehetőséget adnak....
2020.04.01
Wolfgang Reitzle, a Continantal felügyelőbizottságának elnöke szerint új stratégiára van szükség a....
2020.04.01
Októberben rendezték volna meg Párizsban a kétévente esedékes autókiállítást, a szervezők azonban....
2020.04.01
Elhunyt Fazakas Szabolcs, a Horn-kormány ipari, kereskedelmi és idegenforgalmi minisztere kedden. A....
2020.04.01
Törvénymódosítást követelnek az A3 meghosszabbítása ellen. A burgenlandi Zöldek és az SPÖ is az A3-....
2020.04.01
Werner Eichhorn veszi át áprilistól az Audi Kína vezetését. Ezt megelőzően az Egyesült Államokban....
2020.04.01
A fagyos reggeleken és a hűvösebb napokon az autósok hajlamosak arra, hogy túltolják a légkondi....
2020.04.01
A gyártás ütemezett, ideiglenes leállításáról, illetve a nyárra tervezett karbantartási munkálatok....
2020.04.01
A zsolnai KIA autógyár április 6-án, hétfőn újraindítja termelését - írja a parameter.sk ..