elektromobiltás

Egy új tanulmányjármű a Scaniától

2019.06.13.

Üdvözöljük az NXT jövőjében! A Scania új, akkumulátoros elektromos hajtású, önvezető városi tanulmányjárművét olyan rugalmasságra tervezték, hogy reggel és este az ingázókat szállíthatja munkába, illetve haza, napközben árut szállíthat ki, éjszaka pedig hulladékot gyűjthet. 

Az innováció ékes példájaként a Scania mérnökei a vállalat DNS-ét, azaz a moduláris rendszert, új szintre emelték egy olyan tanulmányjármű kifejlesztésével, amely megváltoztathatja az alakját a különféle városi szállítási feladatokhoz.  
Számtalan város felgyorsítja manapság a változásokat a városi közlekedésben, ugyanis szükség van a károsanyag-kibocsátás és a forgalom zsúfoltságának csökkentésére. Az elektromos és az önvezető járművek technológiai, illetve infrastrukturális előnyei kulcsfontosságú tényezők lesznek a városok számára, amikor átállnak egy fenntartható közlekedési rendszerre. 
 
 
„Az NXT egy elképzelés a városi közlekedés jövőjéről. Ezeknek a technológiáknak a jó része még nem teljesen kiforrott, számunkra azonban fontos volt készíteni egy tanulmányjárművet, hogy látható formában és műszakilag is megmutassuk a megvalósítható ötleteket” – mondta a Scania elnök-vezérigazgatója, Henrik Henriksson. „Az NXT-t 2030-ra és az utánra terveztük, azonban számos olyan élenjáró megoldást vonultat fel, amelyek már ma is rendelkezésre állnak.” 
 
Az NXT esetében az első és a hátsó hajtómodul buszfelépítményhez, elosztó tehergépkocsira való felépítményhez vagy hulladékgyűjtő felépítményhez is csatlakozhat. Ennek az innovatív tanulmányjárműnek a buszmodulját kiállítják az UITP globális közösségi közlekedési konferencián Stockholmban, június 10–12-én.  
 
Megosztás és nagyobb rugalmasság  
 
A járművek fontos szerepet játszanak abban, hogy tényleges változást érjünk el a közlekedési ökoszisztémában, de más igények is mutatkoznak. Az infrastruktúra jelentős fejlesztése szükséges az elektromos és az önvezető járművek kiszolgálásához. Továbbá a városokban a hét minden napján, illetve a nap 24 órájában az emberek és az áruk áramlását összefüggően kell kezelni, nem pedig külön-külön tervezni.  
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....