Citroën
Meglehetősen harsány, 40%-os növekedést céloz meg 2025-re éves eladásait tekintve a Citroen új vezérigazgatója, amit aggresszív marketing kampánnyal érne el Európában és világszerte egyaránt. Mindezt Párizsban jelentette be Thierry Koskas, kiemelve, hogy a tavalyi 680 000-es eladási számot szeretné két év múlva 1 millió eladott autóra emelni. Európában kb. 14 millió autót adnak el, ebből szeretne a mostani 4% mellé még egy százalékot magáénak tudni a Citroen. Illetve szeretné, ha az Európán kívüli eladások 20%-ról 30%-ra növekednének.
Koskas szerint az új modellek nagy szerepet kapnak majd a növekedési tervben, kiemelve az e-C4, e-C4 X és C5 Aircross hibrid modelleket, amik amellett, hogy újítóak, magukban hordozzák a tipikus Citroen értékeket, amilyen a kényelem, a letisztultság vagy a fenntarthatóság. Koskas ezeken felül szeretne egy harsány marketing kampányba is kezdeni 2025 végéig. „Lesz egy új logónk, több szín és vidámság.” – tette hozzá. „Sokkal több potenciál van a márkában, mint gondolnánk.” Úgy tűnik, hogy a márkára korábban is jellemző újító szellem, színes karakter és újítás újra visszaköszönhet majd a márka identitásában.
Koskas fontos terepnek jelölte meg Dél-Amerikát és Indiát, ahol további terjeszkedésre lehet lehetőségük. Utóbbi piacon például három éve árulják a Citroen C3-at nagy sikerrel. „India egy erőház. Most három millió autót adnak el ott évente, de hamarosan ez öt millió lesz. Jut nekünk is lehetőség odaát.” Illetve kiemelte Törökországot is: „Múlt hónapban mi voltunk a második legeladottabb márka.” Ráadásul egykori Renault főnökként hasonlóságot lát a Dacia és a Citroen fenntartható és megfizethető üzenete között az új vezérigazgató. Ugyanakkor nem hasonlítaná a kettőt egymáshoz. „Nem készítünk olcsó autókat a Citroennél, de fontos szempontunk a fenntarthatóság. Igyekszünk kiemelni ezen előnyeinket a versenytársakkal szemben.”
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!