Hyundai

Egyre erősebb Európában a Hyundai Motor

2016.01.12.

A Hyundai Motor – mindenekelőtt a Cseh Köztársaságban és Törökországban üzemelő létesítményei révén – megszilárdította európai beszállítói kapcsolatait. A gyártólétesítmények által vásárolt, 3,4 milliárd euró összértékű készlet 74 százaléka Európán belüli forrásból származott – ez az érték 2013-ban 72 százalék volt.

A London Economics (LE), Európa egyik vezető független közgazdasági tanácsadó cége által kiadott tanulmánya szerint a Hyundai márka bővülő infrastruktúrája és értékesítési teljesítménye kulcsfontosságú területeken eredményezett gazdasági növekedést Európában.


A „Hyundai európai jelenlétéből adódó gazdasági és társadalmi előnyök” című elemzés kiemeli, hogy az autógyártó európai tevékenységei egyre növekvő számban teremtenek új munkahelyet. A Hyundai üzemeiben közvetlenül alkalmazott személyeket és a beszállítói, értékesítési vagy forgalmazási láncban, közvetetten foglalkoztatott munkavállalókat is beleértve mintegy 155 ezer fő köszönheti munkahelyét a Hyundai Motor jelenlétének. Ugyanez a szám 2013-ban még csak 129 ezer volt – ez 20 százalékos növekedésnek felel meg.

A Hyundai Motor által az európai kormányzatoknak befizetett adók összege 2014-ben elérte a 870 millió eurót, beleértve a vámterheket, valamint a forgalmi és jövedelmi adókat, ami további támogatást jelentett a térség gazdasága számára.

A Hyundai Motor – mindenekelőtt a Cseh Köztársaságban és Törökországban üzemelő létesítményei révén – megszilárdította európai beszállítói kapcsolatait. A jelentés szerint a gyártólétesítmények által vásárolt, 3,4 milliárd euró összértékű készlet 74 százaléka Európán belüli forrásból származott – ez az érték 2013-ban 72 százalék volt.


A London Economics tanulmánya szerint a gyártás, a készletbeszerzés, a kutatás és fejlesztés, valamint az értékesítés és forgalmazás területén összességében mintegy 2,4 milliárd eurós bruttó hozzáadott értékről (GVA) beszélhetünk. A GVA érték azt mutatja meg, hogy a vállalat milyen mértékben járult hozzá a GDP-hez, a vállalat által előállított termékek és szolgáltatások nettó költségét számításba véve.

– A Hyundai Motor folyamatos beruházásokkal fejleszti európai tevékenységeit, hogy létrehozhassunk egy, a kutatás-fejlesztéstől a forgalmazásig terjedő, teljes értékláncot, amely révén még tökéletesebb termékeket és szolgáltatásokat kínálhatunk ügyfeleink számára – mondta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. „A regionalizációs stratégia nagyszerű előnyöket eredményezett a gazdaság számára, amint azt a London Economics új jelentése is felismerte. Miután a 2015-ös évet értékesítési szempontból ismét sikeresen zártuk, az európai térség változatlanul kulcsfontosságú stratégiai jelentőséggel bír a Hyundai számára, az eladások és a márkafejlesztés szempontjából egyaránt.”


A Hyundai Motor 2015-ben 458 100 darab gépkocsit adott el Európában, 9,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az eladások 90 százalékát a térségben tervezett, fejlesztett és gyártott modellek tették ki.

A csehországi gyártóüzem éves kapacitása 300 ezer gépkocsi és 600 ezer sebességváltómű. Ha ehhez hozzávesszük a törökországi üzem 200 ezres kapacitását, a Hyundai Motor évente félmillió gépkocsit állít elő Európában, mindenekelőtt európai ügyfelei számára.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
Előbb kerülnek veszélybe, mint iskolába: a német kutatás azt mutatja, hogy az iskolák döntő....
2025.12.12
Tovább bővíti közös elektromosautó-töltőhálózatát az ALDI Magyarország és az E.ON Drive....
2025.12.12
A Peugeot ezzel az autóval új színt hozott a palettára.   ..
2025.12.12
Továbbra is Mohammed ben-Szulajem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke: az emirátusokbeli....
2025.12.12
A logisztika nem csupán szállítás, hanem összetett, valós idejű döntések hálózata – mondja Berta....
2025.12.12
Elárverezik a svéd autóipari és biztonságtechnikai cég, a Holmbergs Safety Systems gyárát - írja az....
2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....