Frankfurt

Egyre közelebb a Honda a teljes elektromos átálláshoz

2019.09.11.

Igen érdekes előadásnak lehettek tanúi a Frankfurti Autószalon látogatói, a Honda illetékesei ugyanis megannyi új információt hoztak nyilvánosságra az Electric Vision névre keresztelt európai termékstratégiát illetően.

A tervek szerint 2025-ben már minden Európában eladott új Honda gépkocsi képes lesz elektromos üzemmódban (is) közlekedni, ennek megvalósításán dolgoznak a legendás japán iparóriás szakemberei. Elkötelezettségükről tanúskodik, hogy a CR-V Hybrid már megjelent a választékban, a Genfi Autószalonon pedig bemutatkozott a jellegzetes megjelenésű Honda e Prototype. Következő lépésként a modell sorozatgyártásra érett változatának frankfurti világpremierje várt ránk.

Ennek kapcsán Katsushi Inoue, a Motor Europe elnök-vezérigazgatója elmondta: „Ma újabb lépést tettünk álmaink megvalósulása felé, hiszen a Honda e világpremierjét ünnepelhetjük. Ez az egyedülálló, elektromos kompakt az Electric Vision stratégia szerves része, nem mellesleg tipikus Honda, hiszen kimagasló teljesítmény jellemzi és a lehető leghatékonyabb formában aknázza ki a mobilkommunikációban rejlő lehetőségeket.”

A szériagyártású Honda e első közszereplése kapcsán Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke is véleményt formált: „Vállalatunk történetében az új Honda Jazz 2020-as bemutatkozása lesz a következő mérföldkő, és örömmel jelenthetem be, hogy Európában kizárólag hibrid hajtáslánccal értékesítjük majd.”

Persze a Honda tevékenysége nem merül ki az autógyártásban, a cég egyéb területeken is vezető szerepre tör. Tavasszal a Genfi Autószalonon megtudhattuk, hogy energiagazdálkodási és töltőrendszereken dolgoznak a társaság szakemberei, itt, Frankfurtban pedig kiderült, hogy ezek miként működnek és hogyan teszik lehetővé az elektromos autók utcai töltőinek gyors elterjedését.

Honda Power Charger

A Honda által fejlesztett Power Charger azon EV-tulajdonosoknak készül, akik nem (csak) utcai töltőkhöz szeretnék csatlakoztatni autójukat. A váltakozó áramú készülék falra szerelhető vagy padlóra állítható, s igen hatékony, hiszen egyfázisú üzemmódban 7,4, háromfázisúban pedig 22 kW-os csúcsteljesítmény leadására képes. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a 32 amperes berendezéssel 4,1 óra* alatt töltheti 100%-ra a lemerült akkumulátorcsomagot a tulajdonos, tehát sokkal gyorsabb a megújulás, mint a hagyományos, fali konnektorról üzemeltetett töltők esetében.

Közös fejlesztésű városi töltőrendszer az Ubitricityvel

Az EV-használók egyik legfőbb gondja, hogy még nem épült ki összefüggő töltőhálózat. Ennek megoldására törekedve határoztak úgy a Honda illetékesei, hogy együttműködési megállapodást kötnek a töltőkre szakosodott Ubitricityvel, és olyan készülékeket dolgoznak ki, amelyek jelentősen megkönnyítik az utcai áramfelvételt. A közös munka eredményeként olyan töltő született, ami tulajdonképpen bármelyik villanyoszlopra felszerelhető és fejlett mérőrendszerének köszönhetően egyedi elszámolást, valamint kényelmes fizetést tesz lehetővé.  

Honda Power Manager Prototype

A Power Manager Prototype névre keresztelt, kétirányú rendszerrel az elektromos autók is bevonhatók az „okos” elektromos közműhálózatok működésébe. A japán vállalat rendszerének alkalmazásával nemcsak összegyűjthető és tárolható az elektromos energia, hanem hatékony és intelligens formában, az aktuális igényeknek megfelelően osztható el az – akár megújuló energiaforrásból származó – áram a közüzemi, az otthoni és az irodai hálózatok, valamint az elektromos autók között.

Ezek a fejlesztések integrálják az elektromos járműveket a közműhálózatba, tehát adott esetben az autó akkumulátoraiban tárolt energiával működtethetők az otthoni eszközök, sőt az áram feltölthető a lakossági rendszerbe. Ráadásul a töltő figyeli, hogy mikor csökken az áram iránti kereslet, illetve ezáltal az ára, és ezekben az időszakokban igyekszik energiával felduzzasztani az akkumulátorcsomagot.

Ez utóbbi rendszert a kétirányú energiaelosztó specialistájával, az EVTEC-kel közösen dolgozta ki a Honda. A tesztelés nagyjából 2020 első félévében érnek véget, ezt követően indulhat a rendszerek forgalmazása.

A Honda standján kiépített okoshálózat megmutatja, hogy miként tárolható és osztható el hatékonyan, illetve miként tölthető fel és adható el a megújuló energiaforrásból származó áram, előre vetítve az EV-tulajdonosok jövőbeni lehetőségeit.

A Londonban zajló, hatóságokat szolgáló bemutatóprojekt EVTEC berendezésekre épül, és elektromos autók töltésére, valamint állomásépületek energiaellátására egyaránt alkalmas. További előnye, hogy „túltermelés” esetén képes feltölteni az elektromosságot a közüzemi hálózatba.

Értékesítési tervek

A Honda illetékesei Frankfurtban bejelentették, hogy a márka 2020-ban, a Honda e forgalmazásának megkezdésével egyidejűleg megkezdi energiaszolgáltatói tevékenységét is a kontinensen. Elsőként az Egyesült Királyság és Németország piacán jelenik meg az iparóriás, ezt követi majd a többi európai ország az előttünk álló években.

* Az időtartamot attól a ponttól számolják a Honda szakemberei, mikor a műszerfalon megjelenik a töltési igényt jelző ikon.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....