Audi Q-sorozat

Eldőlt: 2019-ben érkezik az Audi Q4

2017.03.20.

Az Audi kompakt szabadidő-autóját a 2014-es TT Offroad tanulmány inspirálja.

Az Audi a szokásos éves beszámolóján jelentette be, hogy 2019-ben kezdi el árusítani a Q4-es modellt. Ez a típus az új SUV offenzíva fontos szereplője lesz az elektromos Q6 és a fényűző Q8 mellett. A Q4 feladata az lesz, hogy a BMW X2-től, a Mini Countryman-től, a Range Rover Evoque-tól és a Mercedes-Benz GLA-tól csábítson el vevőket. Ugyanarra az MQB platformra épül majd, mint amit a hamarosan érkező, második generációs Q3 is használ. Már egy éve lehet tudni, hogy az új Q3 Győrben készül majd 2018-tól, még azt sem lehet kizárni, hogy a műszakilag a Q3-ra épülő Q4 gyártása is a magyar üzam feladata lesz.

Az Audinál dolgozó belső források az Autocar c. lapnak elárulták, hogy a Q4 hossza legalább 4,5 méter lesz, ami 11 centivel több, mint a jelenlegi Q3 hosszúsága. A dizájn a 2014-es Pekingi Autószalonon bemutatott TT Offroad tanulmány továbbgondolásából születik meg, ami azt jelenti, hogy a kupés tetőív és a lapos ötödik ajtó valószínűleg a szériaautón is megjelenik majd.

A belső térben minden olyan fejlesztés megtalálható lesz, amit a Volkswagen-konszern a következő generációs MQB-alapú autók számára fejleszt. Ilyen például a full HD felbontású digitális műszerfal, a gesztusvezérlés, a 9,2 colos érintőképernyő, a vezeték nélküli telefontöltés és a legújabb hálózatba kapcsolási lehetőségek.

A motorválasztékban megjelennek az 1,5 literes négyhengeres benzin és dízelmotorok. Ennek a motorcsaládnak az első tagja a frissített Golfban nemrég jelent meg. Természetesen a mai kétliteresek is elérhetőek lesznek frissített formában, az RS Q4 nevű csúcsmodellt pedig a 2,5 literes, öthengeres turbómotor fogja hajtani, akár 400 lóerővel.

Ahogy ma már elvárás, hibrid is lesz a választékban. Egyelőre csak annyi biztos ezzel a változattal kapcsolatban, hogy elektromos módban 50 kilométert biztosan meg tud majd tenni – ennyi ugyanis a Kínai törvények szerinti előírás, és az Audi nem hagyhatja figyelmen kívül az egyik legfontosabb piaca követelményeit. A pekingi TT Offroad tanulmányban is konnektoros hibrid hajtás dolgozott 408 kombinált lőerővel és 880 kilométeres hatótávolsággal. Azt még nem tudni, hogy az indukciós töltés lehetősége a tanulmányból a szériaautóba is átjut-e. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....