ADAC
A szolgáltatás célja, hogy a sűrű forgalomban, szűk utcákban vagy nehezen megközelíthető helyszíneken is gyorsan elérhető legyen a segítség, miközben a környezetterhelés is csökken – írta meg a Traffix.
Hol és hogyan működik az e-bike-os pannenhős szolgáltatás?
2025-ben Berlin, Darmstadt, Drezda, Freiburg, Hamburg, Köln, München, Münster, Dortmund és Nürnberg városában dolgoznak e-bike-os ADAC segélyszolgálatosok, akik a városi helyzetek több mint 80 százalékát képesek kezelni, például:
A nagyobb javítások – például az indítóakkumulátor cseréje – továbbra is a gépjárművel érkező kollégák feladata marad.
Az elektromos bringák és az előnyök
Az e-bike-kal közlekedő segélyszolgálatosok könnyebben elkerülik a forgalmi dugókat, gyakran gyorsabban érnek a helyszínre, mint autóval.
Az e-bike-os szolgáltatás 2016-ban indult pilotprojektként, mára az ADAC mobilitási portfóliójának szerves része. A téli időszakban a felszerelést tovább fejlesztették, például az utánfutók futóművét megerősítették, hogy bírják a folyamatos terhelést.
Összesen 17, speciálisan felszerelt e-bike-ot használnak, amelyekhez utánfutó is tartozik. Ezekben minden alapvető szerszám és pótalkatrész elfér, így a legtöbb tipikus meghibásodás helyben javítható.
Egy ilyen segélyszolgálatos munkatárs naponta akár tíz esetet is meg tud oldani ezzel a módszerrel.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!