orosz járműgyártás
A KAMAZ egyértelművé tette, hogy a vállalat prioritása továbbra is a nagyméretű teher- és személyszállító közlekedési eszközök gyártása marad. A kompakt city car csupán kirándulás a lehetséges jövőbe.
A fotón látható makett egy moszkvai autómegosztó cégek igényeinek elébe menő városi elektromos autó terve melyet a Szentpétervári Műszaki Egyetemmel közösen fejlesztik, kifejezetten vállalati ügyfelek számára. A megrendelők között nagyvárosi – mindenekelőtt moszkvai – autómegosztó cégekre számítanak.
Az előzetes információk szerint a városi elektromos jármű egyetlen feltöltéssel akár 300 kilométert is képes lesz megtenni, és körülbelül 1,9 millió rubelbe (7,5 – 8 millió forintba) kerül majd. A piacra lépés várható időpontja 2024.
Az orosz city car dizájnja szembetűnően bumfordi, kis méretéhez képest robusztus. Egyfajta városi tanknak is nevezhetnénk, és nem állnánk messze a valóságtól. A kocsi külső paneljei kompozitból készülnek. A tervezők egyik legfontosabb szempontja ugyanis az volt, hogy a jármű viszonylag nagyobb károsodás nélkül kibírja a moszkvai forgalomban gyakran előforduló koccanásokat és kisebb ütközéseket. Az autómegosztó cégek esetében a nagy igénybevétel miatt ez alapvető szempont. A virtuális tesztek reménykeltőek.
Az egyelőre név nélküli city car mellett más projektek is zajlanak az elektromos járművek fejlesztésére Oroszországban. A sorozatgyártáshoz a legközelebb a Zetta nevű ferdehátú áll, amelyet a tervek szerint Togliattiban gyártanak majd, és 550 ezer rubeles (kb. 2,5 millió forintos) áron kerül forgalomba.