törésteszt

Életveszélyesen törnek a mopedautók

2014.06.04.

Az Euro NCAP szervezet négy mopedautót vetett alá töréstesztnek, az eredmény lehangoló.

Az autók és a motorkerékpárok közötti határmezsgyén tanyázó mopedautóknak négy kereke van, de a motorjuk lökettérfogata inkább a motorkerékpárokéhoz hasonlítható, és az általuk elérhető sebesség (a tesztelt autóknál 35-80 km/h) is főként a városi közlekedésre teszi alkalmassá őket. Rendes B kategóriás jogosítvány nem szükséges a vezetésükhöz, ráadásul a mopedautóknak nem kell teljesítenie azokat a szigorú törésteszteket, amiket a hagyományos autóknak igen.

 

Az autók biztonságát vizsgáló független szervezet, az Euro NCAP négy mopedautót, a Club Car Villager 2+2 LSV golfautót, a Renault Twizy-t, a Tazzari ZERO-t és a Ligier IXO J LINE 4-et vetette alá töréstesztnek. A frontális és az oldalirányú, 50 km/h sebességgel végrehajtott töréstesztek során mind a négy jármű súlyos hiányosságokat mutatott (fontos hangsúlyozni, hogy a teszek különböztek a normál autókkal végzett töréstesztektől, ezért az eredményeket sem lehet összevetni).

 

A legnagyobb problémák a golfautóra hasonlító Club Carral voltak, a karosszéria váza egyszerűen összecsuklott az ütközés során, és ebben a kormány is több mint fél méterrel hátrébb jött, életveszélyes. Ligier és a Tazzari modelljével voltak a frontális teszt során. Előbbiben nagyon összeroncsolódott a vázszerkezet, és a biztonsági öv felső tartója elvált a karosszéria struktúrájától, a Tazzariban pedig a bábu feje erősen nekicsapódott a kormánynak, mert egyszerűen elszakadt a biztonsági öve.

 

A golfautóra hasonlító Club Car karosszériaváza egyszerűen összecsuklott az ütközés során, és ebben a kormány is több mint fél méterrel hátrébb jött. Ahogy várható volt, a legjobban az egyetlen légzsákos modell, a Renault Twizy teljesített, de ennél a modellnél is súlyos sérülésveszélyt mutattak a töréstesztek. ennek oka a túl merev struktúra, ami nem nyelte el megfelelően az ütközés energiáját.

 

„Aggodalmat keltő, hogy a mopedautók – amelyeknek nem kell a törvény szerint törésteszten megfelelniük – nagyon alacsony biztonságot nyújtanak, a védelmi szintjük messze a normál autók szintje alatt van” – nyilatkozta Michiel von Ratingen, az Euro NCAP szervezet főtitkára.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....
2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....
2024.04.23
A Csongrádi úti tanyák megállóhely közelében történt a baleset – jelentette a katasztrófavédelem. ..
2024.04.23
Az új autók eladása Spanyolországban januárban 7,3 százalékkal 68 ezer 685-re nőtt az előző év....
2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....
2024.04.23
A japán csapat megszerezte az első győzelmét a 2024-es Hosszútávú-világbajnokságon annak....
2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..
2024.04.23
Egy eddig soha nem látott koncepciót húzott elő a Peugeot a tarsolyából.  ..