WRC
Elfyn Evans 2021 után ismét győzelmet aratott a Finn-ralin, és ezzel életben tartotta esélyeit arra, hogy harcba szálljon az idei világbajnoki címért. A bajnokságot még mindig vezető csapattárs, Kalle Rovanperä drámai borulása után, péntek délután állt az élre Evans, aztán szombaton hét egymás utáni szakaszt nyert meg, és a legközelebbi kihívóját, Thierry Neuville-t egyre jobban leszakította magáról, a különbség köztük szombat estére több mint fél percre nőtt.
Vasárnap tovább növelte előnyét, és 39,1 másodperces különbséggel diadalmaskodott a Toyota GR Yarisszal, még a záró Wolf Power Stage-et is megnyerte, így a maximális 30 ponttal távozhat Finnországból. Evans így négy fordulóval a vége előtt 55-ről 25-re csökkentette Rovanperä pontelőnyét, ami már csak pont egy győzelemnyi pontmennyiség.
„Ez egy elég jó hétvége volt” – mondta Evans, akinek ez volt pályafutása hetedik győzelme. "Természetesen sajnáljuk, hogy Kalle kiesett a rali elején, de utána fantasztikus volt vezetni ezt az autót – öröm volt a volán mögött ülni ezeken a gyors utakon, és nagyon boldogok vagyunk. Fantasztikus volt a hangulat, és nagyszerű, hogy a csapat mögöttünk állt. Természetesen a bajnokság szempontjából sem állunk rosszul, felzárkóztunk” – tette hozzá.
A Toyota Gazoo Racing a győzelmével 67 pontra növelte előnyét a gyártók bajnokságában a Hyundai Motorsporttal szemben, a japánoknak ez volt a másik hazai futama, ugyanis a csapat központja a rali otthonának, Jyväskylä városának a közelében található.
A változékony körülmények a szezon leggyorsabb murvás útjain fergeteges akciót biztosítottak, de sajnos pénteken Ott Tänak és Esapekka Lappi is csatlakozott Rovanperähoz a kiesők listáján. Tänak a Ford Puma motorhibája miatt esett ki (egy kompresszióba érkezésnél kő megrongálta az olajkartert), míg Lappi egy fának ütközött Hyundai-jával.
Neuville az egyik legerősebb teljesítményét nyújtotta a Finn-rali (ahol utoljára 10 éve állt dobogón), de végül nem volt válasza Evans gyors tempójára. A kilencedik forduló után továbbra is a harmadik helyen áll a bajnokságban, a belga mögött 57,6 másodperces hátránnyal ért célba Kacuta Takamoto, aki negyedik alkalommal állt dobogón.
Kacuta két napon át a Hyundai harmadik számú pilótájával, Teemu Suninennel csatázott a dobogó alsó fokáért. Utóbbi mindent beleadott, még azt is bevállalta vasárnap, hogy 23 kg-ot spórolva nem visz magával pótkereket a négy szakaszból álló fináléban, de ez sem volt elég.
A Toyota csapatfőnöke, Jari-Matti Latvala több mint három év kihagyás után népszerűen tért vissza egy verseny erejéig a csúcskategóriába. A finn tempóján meglátszott a három év kihagyás, de következetességének és nyugodtságának az ötödik hely lett a jutalma, még a Power Stage-en is szerzett 1 pontot.
A Skoda Fabia RS Rally2-t vezető Oliver Solberg a WRC2 győztes Sami Pajari előtt a hatodik helyet szerezte meg (Solberg nem nevezett pontszerzőnek, amit utólag már megbánt). A nyolcadik helyet a WRC2 második helyezettje, Adrien Fourmaux szerezte meg, míg a top 10-be még Nikolay Gryazin és Andreas Mikkelsen fért be.
A világbajnokság a legendás Akropolisz-ralival folytatódik Görögországban szeptember 7-10. között.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!