tömegközlekedés

Elindult az utasokat szállító tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között

2021.11.29.

Elindult a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train, az első utasokat szállító, menetrend szerinti szerelvény hétfőn fél négykor gördült ki a vásárhelyi nagyállomásról.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a helyszínen újságíróknak azt mondta, a tram-train kialakítása Magyarország leginnovatívabb vasútfejlesztése, olyan közlekedési eszköz, melyre az utasok a lakásukhoz legközelebbi megállóban felszállva eljuthatnak egy másik város központjába.

A következő vasútvillamost két hasonló helyzetben lévő város, Debrecen és Nagyvárad között hoznák létre. A fejlesztésnek a közlekedési mellett nemzetpolitikai vetülete is van, hiszen a határ két oldalán élő magyarokat kötné össze - hangsúlyozta a politikus.

Fotó: MTI/Rosta Tibor

Lázár János (Fidesz) a térség országgyűlési képviselője, a közlekedési beruházás kormánybiztosa szerint a vasútvillamos indulása történelmi pillanat a hódmezővásárhelyiek, a szegediek és az ország minden lakosa számára.

A fejlesztés hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország legyen az egyik legjobb hely Közép-Európában, jó legyen vidéken élni - hangsúlyozta a politikus.

A tram-trainnel a két város központja 35 perc távolságra kerül egymástól - közölte a kormánybiztos.

A Stadler által gyártott szerelvények már hibátlanul megtettek 50 ezer kilométert a villamos és vasúti pályákon. December 31-ig a beüzemelési szakasz zajlik majd. A végleges menetrendet március közepére alakítják ki, ehhez várják az utasok véleményét. A tram-traint április közepéig ingyenesen használhatják az utazók - mondta a képviselő.

A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged-Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. A hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig. A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak.

A tram-train vonalán a Stadler által gyártott dízel-villamos hibrid CityLink járművek közlekednek. A járműipari cég 2017-ben nyert közbeszerzést nyolc szerelvény gyártására, majd a MÁV-Start 2020 júniusában hívta le a további négy járműre szóló opciót.

MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.01.22
A Tokiói Autószalonon mutatták be a vadonatúj, csak Japánban, 500 darabos limitált sorozatszámban....
2022.01.22
Repülő MACA száll versenybe az Airspeeder ellen, miközben nem repül az Airline Car. ..
2022.01.22
Noha sok helyen elolvadt a hó, Gyermely és Szomor között például nem lehet közlekedni – írta a....
2022.01.22
Most egy minimális jövedelemmel rendelkező autókedvelő is megengedheti magának, hogy beszerezzen....
2022.01.22
A Volvo Cars az autógyártók közül elsőként csatlakozik a Google Assistant háztartási eszközöket....
2022.01.22
Családi hétüléses még nem volt ennyire korszakos, mint a Peugeot 5008, ráadásul egy olyan finom....
2022.01.22
A BMW 8,4 százalékkal növelte értékesítését a globális válság ellenére 2021-ben, és nem tart attól....
2022.01.22
A svájci hatóságok által körözött Volkswagent foglaltak le a Csanádpalota autópálya....
2022.01.22
Végre részleteiben is megmutatta magát a Peugeot új versenyautója a 9x8, melyet különleges....
2022.01.22
A 3-as vonal Kőbánya-Kispest "kihúzó" szakaszán, utasok által nem használt területen péntek éjjel....