kgfb

Elindult a nagy kgfb-kampány: a jó sofőrökre hajtanak a biztosítók

2024.11.03.

A biztosítók között egyre nagyobb a verseny a balesetmentes múlttal rendelkező autósokért, akik a novemberi kampány főszereplői lesznek – közölte a Netrisk. A biztosításközvetítő cég saját adatai szerint a legutóbbi kampányban a biztosítót váltók átlagéletkora meghaladta a 61 évet, a leggyakoribb autómárkák között ott volt a Suzuki, az Opel és a Volkswagen is.

Fotó: police.hu

November 1-jén elindult a soron következő kgfb-kampány, amelynek keretében az autósok egy része lecserélheti a meglévő kötelező gépjármű felelősségbiztosítását. Az elmúlt időszakban a piacon jelentős átrendeződés figyelhető meg – derül ki a Netrisk összeállításából. A novemberi kötelező gépjármű felelősség-biztosítási kampányban a 2010 előtt gyártott személyautókra köthetnek új biztosítást a tulajdonosok és üzembentartók. A fiatalabb autóknál ezzel szemben a vásárlás évfordulójakor lehet másik biztosítót választani.

„Azt látjuk, hogy a piac egyik legkisebb kockázatával bíró szegmensébe, azaz a bonus-malus rendszer szerint a legjobb kategóriába tartozó autósokért egyre nagyobb a közdelem a biztosítók között. Ez érthető, hiszen a baleseti kockázat náluk a legalacsonyabb az elmúlt időszak alapján. A kampányban pedig nagyon jelentős a B10 bónuszfokozattal rendelkező autósok aránya. Így a novemberi kampányban kialakuló átlagdíjak alacsonyabbak az év többi hónapjához képest” - mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.

Tavaly egyébként a kampány során váltók 82 százalékát a legkedvezőbb díjakat biztosító B10-es besorolású autósok tették ki. A várható díjakról a szakember azt mondta, hogy az idei októberi kötések éves díja megközelítette a 63 ezer forintot, ami 7,5 százalékkal magasabb a tavalyinál. Az idei kampányban pedig átlagosan 10 százalék körüli drágulást várnak, ami jelentősen csökkenthető vagy akár elkerülhető, ha az autósok összehasonlítják a különböző biztosítók ajánlatait. Tavaly például 14 ezer forintot takaríthattak meg átlagosan az új biztosításra váltó autósok.

A tavalyi kampányban egyébként az összes váltás több mint 30 százalékát intézték a Netrisken, és több mint 31 ezer forintos átlagdíjon kötötték meg az érintettek az új, kötelező biztosításaikat a Netrisknél. A kampányban érintett autók átlagéletkora pedig 20 év volt. A biztosítót váltó tulajdonosok vagy üzembentartók átlagéletkora meghaladta a 61 évet, az évfordulókor váltók esetében viszont ez alig több mint 47 év. A tavalyi kampány adataiból kiderült az is, hogy 23 százalékuk Budapesten, 19 százalékuk valamelyik vármegyeszékhelyen lakott, azaz a többség kisebb vásárokban, településeken élt.

A Netrisk összeállítása alapján a 2023-as kampány kötéseinek 70 százalékát lefedő autómárkák közül a Suzuki volt a leggyakoribb, 14 százalékos részesedéssel. Utána jött az Opel 12 százalékkal, a harmadik pedig a Volkswagen volt 8 százalékkal. A top 10-ben szerepelt még a Ford, a Toyota, a Renault, a Skoda, a Peugeot, a Fiat és a Citroen 3-7 százalékos aránnyal.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....
2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....
2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....
2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....
2025.12.04
Utolsó modellévét valódi újdonsággal indítja a Toyota Corolla, bár szó sincs technológiai....
2025.12.04
Amikor a hőmérséklet csökken, a parkoló autó belseje is gyorsan lehűl. A tárgyak vagy maga a jármű....
2025.12.04
A BMW M Motorsport és a PUMA novemberben, a kínai Chengdu Tianfu International Raceway....
2025.12.04
Első latin-amerikai autós központjának megnyitásával a Porsche megerősíti a márka hosszú távú....
2025.12.04
Eddig még csak ízelítőt adtak nekünk a fagyos reggelek, de érdemes felkészülni! A gépjárművek....
2025.12.04
A Kia 2026. január 9-én, a Brüsszeli Autószalonon mutatja be az EV2-t, egy Európának szánt,....