hidrogénhajtás

Elképesztő! Már háromezer Toyotából folyik a víz Kaliforniában...

2018.02.09.

Egyértelműen sikeresnek tekinthető a Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás szedán észak-amerikai bevezetése: Kaliforniában már háromezret adtak el abból az autóból, amely működése során káros anyagok helyett tiszta vizet bocsát ki.

Két év alatt 3000 példányt adtak el Kaliforniában a Toyota úttörő szedánjából, a Miraiból. A fedélzeten tárolt hidrogénből és a légkörből nyert oxigénből elektromos áramot előállító üzemanyagcellával működő autó létezése egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a Toyota nem távoli álomként, hanem kézzel fogható valóságként tekint a hidrogén alapú mobilitásra, illetve tágabb értelemben a fenntartható energiagazdálkodású társadalomra. Az pedig, hogy a kételkedőkre rácáfolva már több mint 3000 Mirai fut a világ egyik vezető öko-mobilitási régiójának számító Kalifornia útjain, azt igazolja, hogy a fogyasztók igenis fogékonyak a jövő technológiájára.

Szerencsére nem a Toyota az egyetlen autógyártó, amelyik rendíthetetlenül hisz a hidrogénben – nem az egyetlen, de a legnagyobb: az Egyesült Államokban eladott üzemanyagcellás járművek négyötödét a Mirai szedán teszi ki. Ennek megfelelően a Mirai eladásai is kiválóan alakulnak az USA-ban.

Kaliforniában jelenleg 31 ponton tankolhatnak a Mirai-tulajdonosok, 2018 végére ez a szám eléri a 43-at. Ugyanakkor a Toyota tudatosan vállalta a nyárcsináló fecske szerepét: ha más autógyártókhoz hasonlóan arra várna, hogy a szolgáltatók kiépítsék az infrastruktúrát, soha nem lépne előre az ügy. Így viszont a Mirai növekvő népszerűsége remélhetőleg az infrastruktúra exponenciális fejlődését katalizálja.

Nem mintha a Toyota nem dolgozna maga is ezen: Kaliforniában hamarosan megkezdi működését az a hidrogéngyártó üzem, amely mezőgazdasági hulladékból állít majd elő napi 1,2 tonna hidrogént – ez a mennyiség a jelenleg futó kaliforniai Mirai-flotta felét képes volna folyamatosan kiszolgálni.

A Toyota Mirai eredetileg 2014-ben került piacra, akkor még csak Japánban. Egy évvel később Észak-Amerikában és Európában is megkezdődött a forgalmazása. A modellt 154 lóerős, 335 Nm forgatónyomatékú villanymotor hajtja; ami különlegessé teszi, hogy a működéséhez szükséges elektromos energiát nem terebélyes és nagy tömegű akkumulátorcsomagokban tárolja, hanem az üzemanyagcella segítségével menet közben állítja elő az autó. Természetesen a Miraiban is van akkumulátor – ez tárolja a fékezéskor visszanyert energiát.

A Toyota Mirai egyetlen feltöltéssel akár 700 kilométert (500-at garantáltan) képes megtenni, a tankolás pedig mindössze három percet vesz igénybe – azaz a jármű ugyanolyan kényelmesen használható, mint egy átlagos benzinmotoros autó.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....
2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....
2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....