SEMA

Elkészült a Supra, amit követeltek a rajongók a Toyotától

2020.12.26.

Amióta a Toyota bemutatta az ötödik generációs Suprát, a rajongók ostromolják a gyárat azért a karosszériaváltozatáért, amely 1986-tól meghatározta a sportautó személyiségét. A sorozatgyártású targatetős kupéra még várni kell, az idei SEMA kiállításon azonban már megjelent egy véglegesnek tűnő prototípus.

A japán gyár első sportautója, az 580 kilós, 45 lóerős Sports 800 eltávolítható alumínium tetőpanellel kárpótolta azokat, akik hiányolták a kupé előfutárán, a Publica Sports formatanulmányon (1962) bemutatott, eltolható ajtó- és tetőszerkezetet. A könnyű tetőlemezt használaton kívül a körülményekhez képest tágas csomagtartóban lehetett elhelyezni. A Sports 800 nyugdíjazása után pontosan húsz évvel egy másik könnyű Toyota sportkocsi, az MR2 is leszerelhető (üveg)panelekkel borította az utasteret – ez a megoldás azonban hivatalos T-Top volt, azaz az autó hossztengelyében merevítő idom osztotta ketté a tetőt.

Nem úgy az 1986-os Toyota Supra A70 esetében, amelynek eltávolítható keményteteje a valódi kabriók frisslevegő-élményét biztosította, azok rossz borulási biztonsága nélkül. A koncepció annyira népszerűnek bizonyult, hogy az A80-as modell (1993-2002) sem kapott kabrió kivitelt, ellenben a kezdetektől elérhető volt a targa (avagy a Toyota-terminológiában Sport Top) kivitel.

Nem meglepő tehát, hogy a Toyota GR Supra A90 bevezetésekor a targatető hiánya miatt bánkódtak leginkább a potenciális vásárlók. A Toyota nem váratta sokáig a rajongókat: a modell bevezetése után másfél évvel bemutatta a GR Supra Sport Top prototípust. A munkát arra a Marty Schwerterre bízták, aki 25 éve vezeti a Toyota Racing és a márka PR-marketing stábja részére különleges kiviteleket megvalósító Toyota Motorsports Tech Center részleget.

Az átalakítás során rögtön nem várt akadályokba ütköztek: egyetlen vágóeszköz sem boldogult a GR Supra különösen nagy szakítószilárdságú acél tetőszerkezetével. Az elszánt akarat azonban győzedelmeskedett a mérnöki bravúron, és néhány próbálkozás után megszabadították tetejétől az autót.

A csapat egyik fele ezt követően a megmaradt tetőkeret, valamint a padlólemez merevítésével foglalta le magát, míg a többiek 3D nyomtatóval létrehozták az eredeti tető kontúrjait pontosan követő, két részből álló tetőt. Pontos vizsgálatok híján egyelőre nem tudni, hogy az így átalakított autó megfelel-e a szigorú utasbiztonsági ellenőrzéseken – vagy ami egy jövőbeli klasszikus sportautó esetében ugyanilyen fontos: megőrizné-e a zárt kupéverzió pontos vezethetőségét.

Egy dolog biztos: a Toyota GR Supra Sport Top valójában nem egy, hanem két autó előtt tiszteleg. Alapját ugyanis nem egy átlagos A90-es, hanem a 2019-ben bemutatott GR Supra Heritage Edition adta. Ennek megfelelően hatalmas diffúzorral és hátsó „kosárfül” légterelő szárnnyal tiszteleg az A80-as előtt, oldalfalának kialakítása pedig ugyanennek a típusnak az „Abflug” tuningverzióit idézi.

Fotók: Toyota

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....