e-mobilitás

Először Kínában érkeznek az akkumulátoros elektromos Toyoták

2019.05.03.

A világ legzöldebb autógyártója, a környezetbarát hibrid elektromos modelljei révén prémium márkájával, a Lexusszal együtt a világszintű részben- vagy teljesen elektromos eladások több mint egyharmadát jegyző Toyota korábban bejelentett stratégiájának megfelelően 2020-ban Kínában debütál első akkumulátoros elektromos modelljeivel. A vállalat bemutatta a kínai piacra jövőre érkező C-HR és IZOA akkumulátoros elektromos modelleket, és egy kínai kutatási központja által fejlesztett BEV tanulmányt, a RHOMBUS-t is.

A Toyota, és prémium márkája, a Lexus neve egyet jelent a környezetbarát autózással: a japán autógyártó tavaly közel 1,7 millió hibrid elektromos autót értékesített világszerte (ebből 480 ezer Európában talált gazdára), összesen pedig több mint 13 milliónál tart, ami többszöröse az összes többi autógyártó által eladott részben vagy teljesen elektromos autók számának. Az öntöltő hibrid elektromos hajtás mellett a Toyota jegyzi az egy hálózatról is tölthető addicionális akkumulátor révén további tisztán elektromos kilométerek megtételére képes plug-in hibrid elektromos hajtást is. A világ leghatékonyabb és legnagyobb tisztán elektromos hatótávját kínáló plug-in hibrid elektromos hajtását a Toyota Prius Plug-in Hybrid kínálja. Jóllehet a Toyota a felhasználói tapasztalatok miatt (miszerint a plug-in hibrid autók vásárlóinak jó része nem tölti az autóját és full hibridként használja) a plug-in hibrid kínálatának növelését nem tekintette priortásnak, a piaci igényekre reagálva a vállalat az idei Genfi Autószalonon bejelentette, hogy 2020-tól évente minimum egy plug-in hibrid modellel bővíti majd európai kínálatát. Kínában egyébiránt a tervek szerint még idén megkezdődik a Toyota Corolla és a Toyota Levin plug-in hibrid elektromos változatának forgalmazása.

Az akkumulátoros elektromos hajtást néhány éven belül forradalmasító szilárdtest akkumulátorok vezető fejlesztőjeként a Toyota ugyan nem tekintette prioritásnak az elektromos meghajtás jelenlegi generációjával működő autók bemutatását, a vállalat azonban e tekintetben is reagált a piaci igényekre. A vállalat szintén még Genfben bejelentette, hogy 2020-tól kezdődően rövid idő alatt 10 akkumulátoros elektromos modellt mutat be világszerte, amelyek közül 3 legkésőbb 2021-ig Európában is kapható lesz. Az első akkumulátoros elektromos Toyota Kínában kerül forgalmazásra: 2020-tól itt kezdi majd meg a vállalat a C-HR / IZOA elektromos változatának értékesítését.

Shanghajban debütáltak az elektromos Toyoták

A Toyota a Sanghaji Autókiállítás első napján bejelentette, hogy az ott bemutatott C-HR és IZOA tisztán elektromos hajtású (BEV) modellek lesznek az elsők a kínai piacon, amelyeket a Toyota saját márkaneve alatt forgalmaz. Az új modellek 2020-tól kezdve jelennek meg a kínai márkakereskedésekben. Emellett a Toyota számos más elektromos hajtású járművet is bemutatott Sanghajban: a kínai nagyközönség itt láthatta először a RAV4 és az Alphard/Vellfire modellek hibrid (HEV) változatát, akárcsak a Corolla és a Levin plug-in hibrid (PHEV) kivitelét is. A vállalat leleplezte a RHOMBUS elektromos tanulmányautót is, amit a Toyota kínai kutatás-fejlesztési bázisa, a TMEC* munkatársai terveztek. A RHOMBUS kifejezetten arra készült, hogy tökéletesen illeszkedjen az 1990 után született autósok értékrendjéhez és életstílusához.

Az üzemanyagcellás (FCEV) járművekkel kapcsolatban így nyilatkozott Moritaka Yoshida, a Toyota ügyvezető alelnöke: „A Toyota 2017 óta folytat közúti, népszerűsítő teszteket Kínában a Mirai modellel. Jelenleg további üzemanyagcellás modellek – például az FC Coaster – bevezetését fontolgatjuk a helyi piacon.”

Az elektromos hajtású C-HR és IZOA modellek kínai bemutatása jelenti a kezdő lépést a Toyota nagyívű tervében, aminek értelmében a vállalat tíznél is több BEV-vel jelenik meg a világpiacon a 2020-as évek első felében, és az ilyen autók kitartó népszerűsítésével 2030-ig több mint 5,5 millió elektromos hajtású autót értékesít világszerte. 2019. február végéig – a legelső Prius 1997-es bemutatása óta – a Toyota közel 13 millió villamosított járművet adott el. Ez az autómennyiség több mint 103 millió tonnával mérsékelte a globális CO₂-kibocsátást. 2018 novemberében a Kínai Nemzetközi Import Kiállításon mutatta be a Toyota a vállalat új mobilitási koncepcióját, amelynek célja, hogy a segítsen nagyobb léptékben elérhetővé tenni az emberek életében az elektromos áram, a mesterséges intelligencia és az informatikai megoldások használatát. A Toyota tervei közt szerepel az új mobilitási koncepció alkalmazása a 2020-as Tokiói Olimpiai és Paralimpiai Játékokon. A vállalat az itt szerzett tapasztalatok révén szeretne hozzájárulni a 2022-es Pekingi Téli Olimpia és Paralimpia sikeréhez is, együttműködve a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal és a Pekingi Téli Olimpia és Paralimpia szervezőbizottságával.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....