Bosch

Elstartolt a Bosch legújabb konstrukciós versenye

2014.02.10.

Nem szokatlan a Bosch-tól, hogy évről évre izgalmas kihívásokkal és nagyszabású projektkísérletekkel rukkoljon elő, melyek főszereplői természetesen a mérnökjelöltek.

A tavalyi aprólékos odafigyelést és miniatűrben gondolkodást igénylő Goldberg szerkezet építő verseny kitérője után a terep újra az autómániásoké. Mostantól három éven át öt egyetem öt csapata tervez, épít majd egy-egy gokartot, melynek 2016-ra önjáróvá kell fejlődnie. Az idei évad megmérettetését a Hungaroringen tartják május 10-én, ahol nemcsak a versenyző csapatok mutatkoznak be, hanem a szórakoztató programok mellett a közönség is megismerheti a Bosch legújabb fejlesztéseit.

1961-ben, 43 évvel ezelőtt egy III. osztályos technikus tanuló készítette el az első magyar gokartot, az IKARUS gyárban dolgozó édesapja segítségével. A mindössze 65 kg tömegű jármű, eredeti megoldások egész sorával késztette elismerésre a bemutató akkori részvevőit. Lássuk, hogy mik a XXI. század elvárásai a Go-Kart, Go-Bosch elnevezésű versenyen. Az idei első szezonban a cégtől kapott vadonatúj gokartba minden csapatnak elektromos gázpedált, az eredeti fékrendszertől független és elektromosan működtetett rögzítőféket valamint ultrahangszenzorokat kell beépíteni. A gokarttal emellett az automata parkolás és a hátramenet bravúrját is végre kell hajtani. Köztudott, hogy a legtöbb autóversenyző is gokarton kezdte, miért ne lehetne ez a mérnökhallgatókkal is így? Ki cáfolhatná, hogy az 5 csapat tagjai között nincs-e ott a következő évtized autófejlesztő géniusza?

A csapatok mögött álló öt egyetem és a Bosch három éves stratégiai együttműködése során évről évre újabb, egymásra épülő feladatokat kapnak a versenyzők. A projektidőszakok novembertől májusig tartanak majd, és a csapatok minden év májusában a Hungaroringen megrendezett versenyen mérhetik össze tudásukat. „A Boschnál több mint 5 éve zajlik az önjáró gépjármű fejlesztése. Két prototípus meg is épült, melyeket már autópályákon tesztelünk. A verseny nem titkolt célja, – a Boschtól már megszokott kreatív kihívás és szakmai tapasztalatnyújtás mellett – hogy a nemzetközi fejlesztő csapatunkba további tehetséges mérnökjelölteket találjunk.” – mondta el Javier Gonzalez Pareja, a Bosch csoport magyarországi vezetője.

Az előkészületekre 7 hónap áll a csapatok rendelkezésre, mely során komoly mérföldköveket kell leküzdeniük. A tervezés után minden újabb próbatétel egy-egy komponens beépítését jelenti. A Bosch ebben a versenyben is segítséget nyújt a csapatoknak, a mérnök mentorok folyamatos szakmai támogatásával.
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
Előbb kerülnek veszélybe, mint iskolába: a német kutatás azt mutatja, hogy az iskolák döntő....
2025.12.12
Tovább bővíti közös elektromosautó-töltőhálózatát az ALDI Magyarország és az E.ON Drive....
2025.12.12
A Peugeot ezzel az autóval új színt hozott a palettára.   ..
2025.12.12
Továbbra is Mohammed ben-Szulajem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke: az emirátusokbeli....
2025.12.12
A logisztika nem csupán szállítás, hanem összetett, valós idejű döntések hálózata – mondja Berta....
2025.12.12
Elárverezik a svéd autóipari és biztonságtechnikai cég, a Holmbergs Safety Systems gyárát - írja az....
2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....