Ford Focus RS

Élvezetek élvezete az opciók opciója

2017.06.01.

A Ford ma bemutatta a többszörösen díjnyertes Focus RS modellhez összeállított új Opciós Csomagot, amelynek mechanikus, részlegesen önzáró differenciálműve (LSD) még jobb tapadást és még lenyűgözőbb vezetési élményt kínál az izomautók rajongóinak.

A Focus RS Opciós Csomagban egyedi stíluselemek is találhatók, többek közt a modell jellegzetes Nitrous Blue fényezéséhez kínált látványos külső kiegészítők és a kéttónusú üléskárpitozás.

 

Focus RS Opciós Csomag a legújabb ajánlat a Ford Performance-tól, amely legutóbb a 2017-es Genfi Autószalonon mutatta be legfrissebb modellválasztékát. A Ford nagy reményeket fűz a Ford Performance jelenlétéhez az európai piacokon, ezért létrehozta a Ford Performance európai igazgatói posztját, ahová Leo Roekst nevezte ki.

Új Focus RS Opciós Csomagunk a lehetővé teszi, hogy az autósok a legjobb teljesítményt hozzák ki a modellből,” nyilatkozta Roeks. “Nem volt könnyű tovább javítani a Focus RS díjnyertes menetdinamikáját, de a Ford Performance mérnökei olyan hajtásláncot alkottak, amely a 350 lóerős EcoBoost motor erejének utolsó cseppjeit is kifacsarja.”

Még jobb tapadás

A Ford Performance mérnökei által kifejlesztett, és a világ számos helyszínén tesztelt Focus RS Opciós Csomag az első tengelyhez beépített Quaife LSD révén még magasabb szintre emeli az izomautó kategóriaelső tapadását és uralhatóságát.

A mechanikus LSD mérsékli a kisebb tapadású kerékhez eljutó forgatónyomatékot, és inkább a jobban tapadó abroncshoz irányítja a vonóerőt, így ellensúlyozva a kerekek kipörgését, ami ronthatná a gyorsulást és a stabilitást.

Az első kerekre jutó forgatónyomaték vezérlésével a Quaife LSD lehetővé teszi, hogy a vezető nagy terhelésnél még hatásosabban kiaknázza a 350 lóerős, 2,3 literes EcoBoost motor erejét. A berendezés tökéletes összhangban működik a Focus RS alapáron kínált technológiáival:

  • A Ford Performance Összkerékhajtással, ami mindig vezetési körülményeknek megfelelően változtatja az első/hátsó nyomatékelosztást; ennek meghatározásához a rendszer másodpercenként százszor kap információkat a jármű szenzoraiból. A rendszer a vonóerő 70 százalékát is a hátsó tengelyre irányíthatja.
  • A Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással, ami elektronikus vezérlésű tengelykapcsolókat működtet a hátsó tengelyen, így a forgatónyomaték 100 százaléka is hajthatja az egyik kereket, emellett pedig a rendszer alig 0,06 másodperc alatt képes átirányítani a vonóerőt az egyik oldalról a másik oldali kerékre
  • A Nyomatékvektor Szabályozással (TCV), ami automatikusan, enyhe fékezéssel korlátozza az első kerekek kipörgését

Jó hír a legelszántabb teljesítményrajongók számára, hogy a Quaife LSD mechanikus tapadásjavításával ezentúl még magabiztosabban tarthatják a sebességet a versenypályák ívein, és még lendületesebben gyorsíthatnak ki a kanyarokból. Az új beállítás erős fékezés közben is jobb mechanikus stabilitást és irányíthatóságot biztosít, Drift üzemmódban pedig könnyebb lesz az erőcsúsztatás,” mondta el Roeks. “A Focus RS Opciós Csomag új értelmet ad ‘fun to drive’ filozófiánknak.”

A Focus RS Opciós Csomag is kínál kapcsolható üzemmódokat, köztük az iparágban elsőnek számító Drift üzemmódot és az optimális rajtot biztosító Startvezérlést. Az autó 4,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre.

Egyedi dizájn

A Focus RS Opciós Csomag merész és dinamikus stílusú egyedi részletmegoldásokat kínál a jellegzetes Nitrous Blue külső fényezéshez, többek közt matt fekete tetőt és külső tükörházakat. A hátsó tetőlégterelő is matt fekete fényezést kap, a spoiler oldalsó felületeit pedig kék RS emblémák díszítik.

Alapáron jár még a csomaghoz:

  • Tompa fényű, 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsa RS középelemmel – erősített és ütésálló kivitel
  • Brembo négydugattyús monoblokk féknyereg, különleges RS-kék fényezéssel és Brembo emblémával
  • Recaro kagylóülések exkluzív Nitrous Blue bőrbetétekkel

A Ford Performance

A Focus RS Opciós Csomagot a Ford Performance csapata állította össze, amelynek európai vezetője Leo Roeks, a Ford Performance igazgatója.

Nagy megtiszteltetés számomra, hogy én irányíthatom a Ford Performance csapat munkáját Európában,” mondta Roeks. “A Ford nagy teljesítményű autóinak kínálata még sosem volt ennél erősebb, s ez hűen tükrözi vásárlóink étvágyát, hiszen tavaly 60 százalékkal több Ford Performance modell kelt el, mint 2015-ben.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....