Supra

Ennél már nincs feljebb: készül a 11 ezer lóerős Supra

2022.01.01.

Az extrém megjelenésű, gyorsulásra készített versenyautó az észak-amerikai drag bajnokság Funny Car kategóriájában fog indulni 2022-től.

A pomonai Auto Club Raceway-en a mutatta be a Toyota az új drag versenyautóját, amelyet a National Hot Rod Association (NHRA) 2022-es idényében fog használni a Kalitta Motosports csapat. Az NHRA Funny Car kategóriában fognak indulni vele, ami azt jelenti, hogy a „vicces kocsi” az egyedi gyártású alvázán egy olyan, felfelé billenthető szénszálas karosszériát visel, amely megjelenésében erősen emlékeztet a névadó szériaautóra, jelen esetben az utcai GR Suprára (de természetesen egyetlen közös alkatrészük sincs). A motor a vezető előtt található, ellentétben a hagyományos „top fuel” dragsterekkel, melyekben a vezető háta mögött dohognak a feltöltött V8-asok.

A Toyota már 20 éve állandó résztvevője a világ legrangosabb gyorsulási bajnokságnak a Funny Car és a Top Fuel kategóriákban, de most először készített Supra formájú versenyautót, 2012-21-ig ugyanis a Camry, előtte pedig a Celica és a Solara adta az ihletet a karosszériákhoz. A GR Supra Funny Car azonban minden elődjén túltesz a karakteres, sportautós dizájnjával; bár a lámpákat matricák helyettesítik, így is könnyű felismerni, hogy melyik utcai autóról mintázták őket.

Még a feketékre fújt A-oszlopokat is átvették a tervezők, de a hab a tortán a Toyota Gazoo Racing hivatalos, fehér-piros-fekete fényezése, amely különösen jól mutat az oldalt kibukkanó, négy-négy öblös kipufogóvéggel együtt.

Nem véletlenül távoznak ekkora csöveken az égéstermékek, a kocsi orrában ugyanis egy kompresszoros, 8,2 literes V8-as motor dolgozik, amely kb. 11000 lóerőt képes a hordó méretű hátsó kerekekre küldeni. Az 5,5 g-s gyorsulást nem is a Forma-1-es autókhoz, csak a vadászgépekhez lehet mérni, a Funny Car kevesebb mint négy másodperc alatt futja álló helyzetből a negyed mérföldes (402 méter) távolságot, és ezalatt 530 km/h-ra (330 mérföld/h-ra) képes felgyorsulni. Bár a GR Supra 340 lóerős utcai változata sem lassú autó, de az ennyi idő alatt nagyjából csak a 90 km/h-t képes elérni.

„Miután 10 éven át indultunk a Camryvel az NHRA Funny Car kategóriában, nagyon izgalmas számunkra, hogy a Funny Car-ok következő generációjára, a GR Suprára válthatunk” – mondta Paul Doleshal, a Toyota Motor Észak-Amerika motorsportokért felelős csoportmenedzsere. „A TRD-nél (Toyota Racing Development) dolgozó csapatunk a Calty Design Research (a Toyota észak-amerikai dizájnstúdiója) tervezőcsapatával együtt keményen dolgozott azon, hogy a sorozatgyártású GR Supra minél több megkülönböztető jegyét beépítsék a Funny Carba, amelyet J. R. Todd és Alexis DeJoria vezet majd 2022-ben.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
Mivel az elektromos autók egyre nagyobb számban özönlenek a piacra, a német autóklub, az ADAC....
2025.12.11
A BYD két új Super Hybrid modellje, a SEAL 6 DM-i és kombi változata, a SEAL 6 DM-i TOURING....
2025.12.11
Magyar autóversenyzők csúcstalálkozójának adott helyszínt a kápolnai Hello Cuki cukrászda. Ahol....
2025.12.11
Átfogó menetrendi módosításokat vezet be a VOLÁN-járatok közlekedésében a MÁV-csoport december 14-....
2025.12.11
A Ford és a Renault Csoport minap bejelentett egy mérföldkőnek számító stratégiai partnerséget,....
2025.12.11
Az elmúlt hetekben két újabb modellel bővült a nálunk is rohamtempóban sokasodó kínai autókínálat.....
2025.12.11
25 éve jelent meg a Bosch első adaptív sebességszabályozó rendszere. Bernhard Lucas veterán mérnök....
2025.12.11
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025.12.11.....
2025.12.10
Míg Nyugat-Európában a második világháború után több sikeres törpeautó is készült, a vasfüggöny....
2025.12.10
Japánban és a fejlődő országokban is igen népszerű a taxisok és a vállalkozók körében a Probox,....