Szegedi Tudományegyetem

Épül a BYD autógyára, repülőrajtott vett a szegedi mérnöki kar II. rész

2025.02.24.

A BYD autógyár építése felpezsdítette az életet a Szegedi Tudományegyetemen, 2025-ben egyenesen repülőrajtot vett a mérnöki kar. Nyílt nap a középiskolásoknak, karrierhét a diákoknak és a frissen végzetteknek, mi több, januárban négy záróvizsga bizottságában is részt vettek a BYD HR-es kollégái.

Erősen indította az évet az SZTE mérnöki kara - írásunk első részét itt olvashatja -, ahogy mostanában mondják: repülőrajtot vett. – Bár még folyamatban van a BYD szegedi gyárkomplexumának építése, a világ egyik legnagyobb elektromosautó-gyártója már javában toborozza leendő munkavállalóit. A megfelelő szakemberek kiválasztásában nagy segítséget nyújt a Szegedi Tudományegyetem: ennek jegyében a mérnöki kar négy záróvizsga bizottságában is részt vettek a BYD HR-es kollégái is, akik leendő munkatársaikat keresték – írta január közepi sajtóközleményében az egyetem.

Az SZTE Mérnöki Kar hazai és nemzetközi ipari kapcsolatrendszere 150-200 vállalatot számlál. A kar vezetőségének célja, hogy ezeket a partnerségeket tovább erősítse, elősegítve a minőségi oktatást és a piacképes diploma megszerzését. E célkitűzés jegyében az SZTE Mérnöki Kar meghívta többek között a szegedi BYD képviselőit is a 2025. januári záróvizsgákra.

Ez a vállalatok és a vizsgázók közötti kapcsolatteremtésre is megfelelő alkalom, hiszen nem egyszer fordult már elő a kar történetében, hogy a hallgatók a záróvizsgán résztvevő vállalatoktól visszautasíthatatlan állásajánlatokat kaptak.

– Vállalati partnereink bevonása a záróvizsga bizottságokba hosszú múltra nyúlik vissza. A jelenlévő szakemberek ilyenkor nem pusztán a hallgatók felkészültségét figyelik, hanem azt is vizsgálják, képesek lesznek-e vállalati környezetben mérnökként helytállni. Különösen igaz ez a BYD esetében, hiszen a HR-es kollégák egyéb, a BYD számára nélkülözhetetlen kompetenciákat is kerestek a záróvizsgán tudásukról számot adók között. A gyár képviselői legnagyobb megelégedésüket fejezték ki a látottak és hallottak alapján – nyilatkozta a kar dékánja, Prof. Dr. Sárosi József.

A BYD képviselői elmondták, óriási megtiszteltetés volt számukra, hogy részt vehettek a kar záróvizsgáján, és lehetőségük nyílt megismerni a jövő ígéretes mérnöki tehetségeit. Kiemelték, hogy az autógyár elkötelezett amellett, hogy megtalálja a legfelkészültebb és legtehetségesebb új kollégákat, akik velük együtt építhetik a fenntartható jövőt.

– Fontos számunkra, hogy leendő munkatársaink nyitott gondolkodásúak legyenek, magas kulturális érzékenységgel és tárgyalóképes angol nyelvtudással rendelkezzenek, valamint érdeklődjenek az elektromos autóipar iránt – írta a januári sajtóközleményben a BYD. A február közepi karrierhéten Péter-Szabó Istvántól megtudtuk, az autógyár több végzett diákkal is leszerződött. Hozzátette: komoly lehetőségeket kapnak a szegedi egyetemisták, friss diplomával a zsebben a legjobbak meg is tudnak ragadni, hiszen a gyárban nagyon sok mérnökre lesz szükség.

A repülőrajt jegyében, még a február közepi karrierhét előtt nyílt napot is rendezett az SZTE Mérnöki Kara január végén. Színes programokkal várták a felsőoktatás iránt érdeklő középiskolásokat és szüleiket. A felvételi és képzési kínálatot felvonultató előadásokat laborlátogatások követték. Az érdeklődők megismerkedhettek a mérnöki kar szakjaival, a duális és kooperatív képzési formával, a 2025-ös felvételi eljárás követelményeivel és a szegedi hallgatói élettel.

A mechatronikai mérnöki, gépészmérnöki, műszaki menedzser, ipari termék- és formatervező mérnöki szakok iránt érdeklődők a Robotika, Pneumatika-hidraulika, Irányítástechnika és CAE laboratóriumokban tehettek látogatást. A duális és kooperatív képzésben jeleskedő SZTE Mérnöki Kar együttműködő partnerei közül ott volt egyebek között a neves járműipari beszállító, a Linamar Hungary Zrt. is. Külön öröm volt a látogatók számára, hogy a Darázs Motorsport versenyautói és számos alkatrészük is megtekinthető volt a rendezvényen.

Az SZTE Mérnöki Kar 2025 szeptemberére meghirdetett alapképzései (BSc) között szerepel egyebek között a gépészmérnöki, az ipari termék- és formatervezői, a mechatronikai mérnöki és a műszaki menedzser szak. Mesterképzést (MSc) gépészmérnöki, mechatronikai mérnöki, műszaki menedzser és logisztikai mérnöki szakon indít az SZTE – egyebek között.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.14
Általában decemberben gázolják el a legtöbb gyalogost, Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában....
2025.12.14
Ahogy közelednek az ünnepek és egyre többen indulnak útnak, a nyilvános elektromosautó-töltők....
2025.12.14
Valamikor mostanában áll munkába a százezredik tisztán elektromos gépkocsi, a teljes klímabarát....
2025.12.14
Wolfgang Porsche Salzburgban feleségül vette Gabriela zu Leiningent – írja a mücheni tz.de.   ..
2025.12.13
Reneszánsz mű a Modern Solid elektromos korszakában ..
2025.12.13
A Mercedes-AMG Stefan Weckbachot nevezte ki az igazgatótanács új elnökévé – írja honlapján a....
2025.12.13
Az idén is útnak indult a Mikulástroli, hogy mesebeli hangulatot varázsoljon a főváros útjaira. ..
2025.12.13
Az új Audi Q3 számos területen állít fel új mércét, például az akusztikában: a teljes akusztikai....
2025.12.13
A Peugeot megmutatta, hogyan gondolkozik a közeljövő autójáról. A külső és belső dizájn....
2025.12.13
Azt gondolta a mercis, hogy a nézeteltérést ezzel a brutális módszerrel oldja meg. ..