ThyssenKrupp

Eredménye javulását várja jövőre a Thyssenkrupp

2021.11.18.

Az előző évinél jóval kisebb veszteséggel zárta a 2020/21-es pénzügyi évet a Thyssenkrupp nehézipari és gépipari konszern csütörtökön közzétett beszámolója alapján. Jelezte egyúttal, hogy a 2021/22-es pénzügyi évben működési eredménye a gazdasági felemelkedésnek köszönhetően meg is duplázódhat - írja az MTI.

Az egyebek között autóipari beszállítóként is működő nehézipari és gépipari konszern 1,5-1,8 milliárd eurós egyszeri tételekkel kiigazított EBIT eredményre számít a 2021/22-es pénzügyi évben a most zárt pénzügyi évben elért 796 millió euró után. Nettó nyeresége pedig veszteség után akár egymilliárd euró is lehet, a legmagasabb a 2007/08-as pénzügyi év óta.

Az éves eredménybeszámoló alkalmából tett bejelentésre két százalékkal emelkedett a Thyssenkrupp részvénye a tőzsdén kívüli forgalomban az európai piaci nyitást megelőzően. A csütörtöki tőzsdei kereskedés első fél órájában pedig 3,6 százalékkal nőtt a részvény árfolyama.

A Thyssenkrupp a 2020/21-es pénzügyi évben 34,02 milliárd eurós forgalmat ért el, 4 százalékkal kisebbet az előző pénzügyi évi 35,44 milliárd eurónál. Összehasonlítható alapon a forgalom 18 százalékkal nőtt.

Az EBIT eredmény 796 millió euró pluszba fordult az előző évi 1,04 milliárdos mínuszból.

A cég megrendelései 13 százalékkal 39,57 milliárd euróra emelkedtek.

A részvényesekre jutó nettó eredmény 115 millió euró veszteség lett az egy évvel korábbi 9,59 milliárd euró nyereség után, egy részvényre vetítve pedig 0,18 euró veszteség 15,40 euró nyereség után. A bázisév nyeresége azonban tartalmazza a felvonó üzletág értékesítéséből befolyt összeget.

A folytatólagosan végzett tevékenységek nettó eredménye 19 millió euró veszteség lett az előző évi 5,5 milliárdos veszteség után, egy részvényre vetítve 0,17 euró 8,91 euró után.

A Thyssenkrupp eredménybeszámolója mellett egyúttal bejelentette, hogy részvénykibocsátással tőzsdére tervezi vinni Uhde Chlorine Engineers (UCE) hidrogéntechnológiai részlegét a cég többségi pakettjének megtartásával. A Thyssenkrupp és az olasz De Nora 66-34 százalékos közös vállalata, az UCE a hidrogén előállításához használt klór-alkáli membránok legnagyobb gyártója a világon. Elemzők 3-6 milliárd euróra teszik az UCE piaci tőkerétékét.

A ThyssenkruppVizsgálja egyúttal acélipari üzletága kiszervezésének a lehetőségét is, ami Európában a második legnagyobbnak számít.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Hello Budapest! Hello Belváros! Az eddig is nyüzsgő Károly körút újabb nevezetességgel bővült, itt....
2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonvilágosnál, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....
2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....