járműértékesítés
A Golf népszerűsége töretlen.
A Golf mögött már hagyományszámba menően három szupermini, a Renault Clio, a VW Polo és a Ford Fiesta következik, közülük az utóbbi kettő a generációváltás nyomán kétszámjegyű (százalékos) forgalomcsökkenést voltak kénytelenek elkönyvelni. Az új Clio 2019-ben érkezik. A Nissan Qashqai viszont az első város terepjáró (suv), amely bekerült az első öt éllovas modell csoportjába, s ezzel megdöntötte saját korábbi rekordját: 2015-ben a 7-ik volt, az utóbbi három évben egymást követően közel negyedmilliót értékesítettek belőlük. A Qashqai fegyvertényei közé tartozik, hogy megelőzte a 32,5 százalékos növekedést elért és a 7-ik helyre befutott VW Tiguant, jóllehet annak teljesítménye is rekorderedménynek számít. A hagyományosan besztszellernek számító Opel/Vaxhall tavaly azonban szenvedett: a Corsa 12 százalékkal és 3 hellyel került lejjebb, az Astra 13,5 százalékkal csökkent és éppen csak bekerült az első 10 típus csoportjába.
Jól teljesít a Fiesta is.
Mindez egyúttal azt jelenti, hogy a Skoda Octavia az elmúlt négy év folyamán már harmadszor megelőzte az Astrát, s a VW-Skoda párosai, a Golf-Octavia, illetve Passat-Superb modellek az első két helyen végeztek a kompakt, valamint a középkategóriában. Az Octavia egyébként már negyedik éve új eladási mennyiségeket produkál. A Ford Focus stabilan tartja 11-ik helyét, annak ellenére, hogy az idén jön az újabb modell. A Renault Captur is kiesett az első tízes csoportból, jóllehet a kocsi nagy sikernek bizonyult.
Az új generációs Citroen 3 húsz hellyel és 53,7 százalékkal ugrott feljebb, túlszárnyalta a fazonigazításon átesett Toyota Yarist és Dacia Sanderót, amely ugyancsak négy éve rendre eladási rekordokat ért el, s tavaly a 15-ik helyre került. Érdemes megjegyezni, hogy a 3008-as Peugeot SUV jobban megy, mint a márka kompaktja, a 308-as, de a második generációs 308-as 2014-évi kibocsátása óta az új Renault Megane első ízben megelőzi azt. Ami pedig az elektromosokat illeti, a 142-ik helyen álló Renault Zoe az első e-autó, amely 30 ezer darabos eladást ért el Európában. Utána jön a Nissan Leaf (177-ik hely) és a Tesla Model S (182-ik), amelyből mintegy 16 ezer talált gazdára.
Heimer György
Európai modell-rangsor az eladások alapján:
|
Típus |
2017 |
2016 |
változás |
2016 rangsor |
1 |
482.177 |
491.681 |
-1,9% |
1 |
|
2 |
321.472 |
310.944 |
3,4% |
2 |
|
3 |
271.369 |
307.462 |
-11,7% |
3 |
|
4 |
255.602 |
298.999 |
-14,5% |
4 |
|
5 |
247.199 |
233.496 |
5,9% |
8 |
|
6 |
242.589 |
247.379 |
-1,9% |
7 |
|
7 |
236.323 |
178.333 |
32,5% |
18 |
|
8 |
231.434 |
262.939 |
-12,0% |
5 |
|
9 |
227.213 |
226.737 |
0,2% |
9 |
|
10 |
216.515 |
250.410 |
-13,5% |
6 |
|
11 |
212.353 |
212.083 |
0,1% |
11 |
|
12 |
211.321 |
215.493 |
-1,9% |
10 |
|
13 |
205.272 |
133.566 |
53,7% |
33 |
|
14 |
198.578 |
192.005 |
3,4% |
14 |
|
15 |
194.996 |
167.766 |
16,2% |
22 |
|
16 |
189.360 |
183.194 |
3,4% |
17 |
|
17 |
187.049 |
190.432 |
-1,8% |
15 |
|
18 |
183.288 |
206.813 |
-11,4% |
12 |
|
19 |
179.529 |
175.079 |
2,5% |
21 |
|
20 |
177.116 |
175.264 |
1,1% |
20 |
|
21 |
176.915 |
176.038 |
0,5% |
19 |
|
22 |
169.886 |
164.340 |
3,4% |
23 |
|
23 |
168.356 |
75.032 |
124,4% |
65 |
|
24 |
167.836 |
148.213 |
13,2% |
25 |
|
25 |
Audi A3 / S3 / RS3 |
163.928 |
189.956 |
-13,7% |
16 |
26 |
157.422 |
194.650 |
-19,1% |
13 |
|
27 |
152.103 |
147.072 |
3,4% |
26 |
|
28 |
151.451 |
119.433 |
26,8% |
38 |
|
29 |
Audi A4 / S4 / RS4 |
146.006 |
162.655 |
-10,2% |
24 |
30 |
145.682 |
139.826 |
4,2% |
30 |
|
31 |
144.951 |
143.938 |
0,7% |
28 |
|
32 |
143.550 |
141.800 |
1,2% |
29 |
|
33 |
137.959 |
132.287 |
4,3% |
34 |
|
34 |
136.807 |
136.265 |
0,4% |
32 |
|
35 |
129.595 |
138.218 |
-6,2% |
31 |
|
36 |
129.053 |
144.561 |
-10,7% |
27 |
|
37 |
127.638 |
99.494 |
28,3% |
43 |
|
38 |
123.762 |
60.286 |
105,3% |
87 |
|
39 |
118.051 |
95.380 |
23,8% |
48 |
|
40 |
117.780 |
120.465 |
-2,2% |
37 |
|
41 |
114.105 |
128.906 |
-11,5% |
36 |
|
42 |
111.705 |
130.090 |
-14,1% |
35 |
|
43 |
111.193 |
70.349 |
58,1% |
71 |
|
44 |
109.953 |
81.599 |
34,7% |
59 |
|
45 |
108.553 |
111.292 |
-2,5% |
39 |
|
46 |
108.170 |
7.123 |
1418,6% |
228 |
|
47 |
106.415 |
79.288 |
34,2% |
60 |
|
48 |
100.715 |
96.836 |
4,0% |
46 |
|
49 |
100.571 |
98.956 |
1,6% |
44 |
|
50 |
99.254 |
106.267 |
-6,6% |
40 |
|