Mazda
A Mazda legnagyobb szabadidő-autója a többihez hasonlóan a Kodo formanyelv szellemében készült. Megjelenésében közelebb áll a prémiumautókhoz, mint elődje, amelyet 10 évig gyártottak, és amely az utolsó olyan modell volt, amit még a Ford-érában terveztek.
Sajnos ezt a CX-9-es sem hozzák Európába, csak Észak-Amerikában, Ausztráliában, Új-Zélandon, Oroszországban és a Közel-Keleten fogják árusítani. A Mazda évente 50 ezret szeretne eladni a kocsiból, a terveik szerint ennek a mennyiségnek a 80 százaléka az Egyesült Államokban talál majd gazdára.
A hétüléses szabadidő-autó jóval emocionálisabb formát kapott, mint elődje, a formájával tökéletesen illeszkedik a többi Mazda közé. Belül is ismerős a formavilág, megmaradt a különálló képernyő és a forgótárcsás menüvezérlés, de jobb anyagokat használtak, mint bármelyik másik Mazdában, és a helykínálatra sem lehet panasz.
A CX-9-est egy új fejlesztésű 2,5 literes, 250 lóerős, négyhengeres Skyactiv turbómotor hajtja, az erő hatfokozatú automatikus váltón keresztül jut el az első kerekekhez vagy mind a négyhez.