fejlesztés

Európába is megérkezik a Lexus visszapillantó kamerája

2020.02.22.

Az új generációs Lexus ES egyik nagy technológiai szenzációja volt a típus kamera alapú külső visszapillantó tükre. A megoldás hamarosan Európában is elérhető lesz.

A Lexus japán ügyfelei a világon elsőként vásárolhattak olyan személygépkocsit, amelyben a külső visszapillantó tükröket fejlett kamera rendszer helyettesítette. A 2018 őszén bevezetett megoldás a digitális technológiák minden előnyét – helytakarékosság, kiterjeszthető funkcionalitás, kedvező ergonómia – a Lexustól megszokott, kiemelkedő megbízhatósággal társítja. Ez utóbbi különösen fontos szempont, hiszen a visszapillantó tükör a járművek egyik legfontosabb elsődleges biztonsági rendszere. Nem véletlen, hogy első megjelenése, azaz a XX. század első évtizede óta ellenállt az alapvető fejlesztési kísérleteknek: ha a mögöttes forgalom megjelenítéséről van szó, nincs helye hibalehetőségeknek.

Az elmúlt másfél év kedvező tapasztalatai nyomán a Lexus most Európában is bevezeti ezt az úttörő technológiát. A rendszer oldalanként egy-egy nagy felbontású digitális kamerával helyettesíti a külső visszapillantó tükröket. A csapadéktól és szennyeződésektől védett házban elhelyezkedő optika menet közben a hagyományos, mechanikus rendszerektől megszokott képet jeleníti meg a szélvédőoszlopok tövében elhelyezett kijelzőkön – így nincs szükség arra, hogy a vezető változtasson a beidegződéseken, ami a rendszer biztonságos használatának legfontosabb előfeltétele.

Az új technológia előnyei pont olyankor mutatkoznak meg, amikor a legnagyobb szükség van arra, hogy átlássuk környezetünket. Legyen szó kanyarodásról, sávváltásról vagy tolatásról, a digitális tükör megfelelően kiterjesztett látómezővel segíti elő a manőverezést. A képen automatikusan megjelenő segédvonalak révén pontosan fel tudjuk mérni a távolságot a Lexus ES és a környező járművek vagy akadályok között – ezt a funkciót eddig csak a tolatókamerák kínálták, ez esetben viszont akár autópályán haladva is pontosan tudhatjuk, hogy a szomszédos sávban közeledő jármű milyen messze van tőlünk.

A kamera beépített fűtőrendszere révén hideg, párás időben is probléma nélkül használható, és a digitális jelfeldolgozásnak köszönhetően attól sem kell többé félnünk, hogy elvakít bennünket a mögöttünk haladó jármű reflektora. A megoldás járulékos, de nem elhanyagolható előnye, hogy a „tükörház” jóval kisebb a megszokottnál, így kevésbé akadályozza a kilátást, valamint áramvonalasabbá is teszi az autót, ami pedig a szélzaj és az üzemanyag-fogyasztás csökkenését vonja magával.

A technológiát márciusban mutatja be Európában a Lexus, piaci bevezetésére folyamatosan kerül sor a külünböző piacokon.

Fotó: Lexus

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.04.08
A Genf-i Autószalon elmaradásának bejelentése óta elindult a spekuláció, hogy ez vajon az....
2020.04.08
Anas El Lakkis Libanonból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.04.08
Századik részvényesi közgyűlésére készül a BMW, az összejövetelre virtuálisan, az interneten....
2020.04.08
A Koronavírus járvány Magyarországot is elérte, és a járvány számos területen okoz nehézségeket. A....
2020.04.08
A túraautó-világbajnok Michelisz Norbert és a Hungaroring szerepvállalásával április 13-án induló....
2020.04.08
Hármas elismerés: 2006 és 2017 után a ŠKODA OCTAVIA immár harmadik alkalommal nyerte el a....
2020.04.08
Minden szempontból rekordévet zárt az AutoWallis 2019-ben és a jó eredményekhez a vállalat....
2020.04.08
Lando Norris teljesítménye mellett személyiségének köszönhetően igen hamar népszerű lett a Forma 1....
2020.04.08
Ma a külső motortisztítás közismert fogalomnak számít az autótulajdonosok körében. A belső....
2020.04.08
Nemcsak nekünk kell alkalmazkodnunk a koronavírus járvány megfékezését célzó változásokhoz, az....