kínai autó

Európába tart egy újabb kínai márka, de sosem hallottunk róla

2025.02.05.

Európában tart egy újabb kínai márka, amelyről feltehetően még a rendkívül sokszínű kínai piac ismerői közül is kevesen hallottak.

A kínai szaksajtó arról adott hír, hogy már útnak indult Norvégiába a Voyah márka első, globális piacra szánt modelljeit szállító teherhajó.

Voyah Courage modellt a tavalyi év végén mutatták be Norvégiában, és ebben az országban, illetve Svédországban és Finnországban fogják értékesíteni, ízelítőt adva az európai piacnak. Az autó december utolsó napjaiban kapta meg az európai uniós típusengedélyt, s ezzel az EU 27 tagállamában, illetve egyes nem uniós európai országokba is exportálható, dacára a kínai személygépkocsikra kivetett magas uniós vámoknak. A Courage a kínai márka első elektromos modellje, amelyet - a vállalat globalizációs stratégiájával összhangban - hat kontinens hatvan országában akarnak értékesíteni.

A személygépkocsit kétfajta, első- és összkerékhajtású kivitelben forgalmazzák, az előbbi, olcsóbb modell alapára 55 ezer euró, vagyis közel húszmillió forint lesz.

Az autó 4725 mm hosszú, 1636 (1653) mm magas, 1900 mm széles, tengelytávja pedig 2900 mm. Mindkét változat háromfajta akkumulátorcsomaggal kerül piacra, amelyek kapacitása 77 kWh (lítium-vas-foszfát), 79 kWh (ternáris lítium) és 109 kWh (ternáris lítium). Hatótávjuk ennek megfelelően 625, 570 és 901 kilométer, s 5C-s gyorstöltővel negyedóra alatt lehet  őket feltölteni annyira, hogy 515 km-es távolságot lehessen velük megtenni.  

 

Az autó belseje, különösen az elülső panel tája puritán, de nagyon modern. Központi eleme a nagy, 15 colos OLED monitor, amely a panel mentén elcsúsztatható egészen az anyósülés elé. A szórakoztató felület minden szóba jöhető rendszerrel kompatibilis, beleértve az iOS-t, az Androidot és a Huawei Harmonyt. Amúgy az autó minden jóval és széppel el van látva, beleértve a vezetéstámogató és navigációs rendszert, a parkolássegítőt funkciót és a tízkamerás térérzékelő rendszert.

Amit a szóban forgó, számunkra alig ismert márkáról tudni kell: a Voyah az állami kézben lévő nagy kínai „négyesfogat” legkisebbjének, a Dongfengnek a leányvállalata, három másik márkával – Fengdu, Aeolus, Forthing – egyetemben. A Dongfeng birodalomhoz tartozik még három, a Hondával, Nissannal és Peugeot-Citroennel alapított vegyesvállalat, amelyek a vállalatcsoport eladásainak dandárját adják.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.06
A vállalat megkezdi az Audi Q5 és Audi A6 modelljeihez továbbfejlesztett, 299 lóerős V6 TDI-k....
2025.12.06
A Mercedes brit pilótája egy hajszállal bizonyult a leggyorsabbnak szombaton a Forma-1-es....
2025.12.06
Szeptember óta az autópálya-matrica online megvásárlása nem kerül többe annál, mintha benzinkúton....
2025.12.06
Több millió autósnak lett volna óriási pluszkiadás az évenkénti műszaki vizsga. ..
2025.12.06
Megkezdte a Kia új elektromos modelljének gyártását a zsolnai gyárban. Stílusosan, egy-egy Kia EV4....
2025.12.06
Egyelőre még tanulmány az immár tisztán elektromos hajtású hipersportkocsi, de két éven belül....
2025.12.06
Levélben fordult az olasz miniszterelnök az Európai Bizottsághoz a hibrid járművek 2035 utáni....
2025.12.06
A McLaren világbajnoki pontlistát vezető brit pilótája volt a leggyorsabb a Forma-1-es szezonzáró....
2025.12.06
Ludwig Fazel december 1-jétől  a Volkswagen-csoport új csoportstratégiai, csoporttermék-stratégiai....
2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....