Opel-gyár

Év végéig leáll az eisenachi Opel-gyár chiphiány miatt

2021.09.30.

Legalább az év végéig leállítják a termelést a németországi Eisenachban működő Opel-gyárban a globális csiphiány miatt - jelentette be az autógyártó társaság csütörtökön.

Az üzemet október első hetében állítják le. A mintegy 1360 dolgozót bejelentik rövidített munkaidőre, így bérük nagy részét az állami támogatás révén megkapják.

Legkorábban 2022 elején indulhat újra a termelés. Konkrét dátum nincsen. Ezt azzal indokolták, hogy a félvezetők hiánya miatt az egész ágazat rendkívüli helyzetben van, és nem lehet tudni, hogy mikorra állnak helyre a gyártáshoz szükséges ellátási láncolatok.

A dolgozókat csütörtökön értesítették. Szakszervezetük, az IG Metall erősen kifogásolja az eljárást, az ágazati érdekképviselet helyi vezetője szerint a két napja tartott állománygyűlésen szó sem volt leállásról, és a munkaadó egyeztetés nélkül döntött - írta hírportálján a Mitteldeutscher Rundfunk (MDR) regionális közszolgálati médiatársaság.

Az egykori NDK területén fekvő Eisenachban a rendszerváltás előtt Wartburg gépkocsikat gyártottak. Az Opel 1990-ben vette át az üzemet, és 1992-re felépített egy új gyárat, amelyet sokáig a keletnémet gazdaság megújításának és felzárkóztatásának mintapéldájaként tartottak számon.

Az eisenachi üzem a Türingia tartományi térség egyik legnagyobb ipari munkáltatója. A Grandland X nevű városi terepjáró modellt gyártják, hagyományos és hibrid meghajtással. Korábban két Opel kisautót, a Corsa és az Adam nevű modelleket gyártották. Az átállás miatt tavaly két és fél hónapig állt a munka. Az idén augusztusban is kényszerszünetet kellett tartani, mert egy elektronikai alkatrészeket gyártó malajziai beszállítónál a koronavírus-járvány miatt felfüggesztették a termelést.

Az Opel a korábbi anyavállalat, a francia PSA Group és az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles egyesülésével az év elején létrejött Stellantis konszernhez tartozik. A csiphiány a vállalatcsoport egészét sújtja, adataik szerint a január-júniusi időszakban 700 ezer autót nem tudtak legyártani miatta. Az üzletmenet így is jól alakult, a társaság 75 milliárd euró bevételt és 5,9 milliárd euró nyereséget ért el hat hónap alatt.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.12.05
Félpályás útlezárás mellett helyszínelnek a rendőrök - írja a police.hu. ..
2021.12.05
Növelni tudta enyhén a járműeladást az idén az Óbudai Javító Kft. a koronavírus-válság sújtotta....
2021.12.05
A Budapesti Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési kisfilmmel hívja fel a figyelmet arra, hogy....
2021.12.05
Elkezdődött a december, aki eddig nem készítette fel az autóját a téli időszakra, ne várjon tovább....
2021.12.05
A magyarországi autópiacon a következő időszakban nem valószínű a 2020. évihez hasonló visszaesés,....
2021.12.05
A Budapest felé vezető oldalon történt az eset - írja a Katasztrófavédelem honlapja. ..
2021.12.05
Úgy tűnik, hogy érdemes megjegyezni a Gaussin nevet, hiszen a szándékaik komolyan a nullemissziós....
2021.12.04
Az amerikai Anderson Economic Group piackutató október végén megjelent tanulmánya meglepő dolgot....
2021.12.04
A Deep Space Projekt néven fejlesztett autó közel egymilliárd forintba fog kerülni. ..
2021.12.04
A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője nyerte az első Forma-1-es....