közlekedésbiztonság

Ez bosszantja a magyarokat a legjobban vezetés közben

2023.09.19.

A magyarországi utakon közlekedők többségét, 59 százalékát leginkább a türelmetlen, agresszív vezetőtársak bosszantják, 58 százalékuk a szabálytalan sofőröket, 37 százalékuk pedig a rossz utakat jelölte meg stresszfaktorként, a felmérés szerint ezekhez hasonlóan a dugók, illetve a mikromobilitási eszközök is sokszor okoznak kellemetlenséget; a válaszadók többsége a stressz elkerülésére alkalmazott módszerek között az agresszív autósoktól való távolságtartást, vagy például a zenehallgatást említette - közölte a Jövő Mobilitása Szövetség.

A közlemény idézi Kárpáti Andrást, a Jövő Mobilitása Szövetség elnökét, aki elmondta: az otthoni munkavégzésből egyre többen térnek vissza az irodákba, ami jelentős forgalmat generál a közlekedésben is a 3-4 évvel ezelőtti helyzethez képest. Hozzátette: a felmérés szerint sokan stresszfaktorként jelölték meg az utakon jelenlévő kerékpárokat, miközben a mobilitási változások részeként a közelmúltban további új közlekedési eszközök jelentek meg: az elektromos kerékpár, a segway és az elektromos roller. Ezek a járművek már napi szinten részt vesznek a forgalomban, azonban gyakran rendezetlen körülmények között jelennek meg a közutakon.

    

A fotó csak illusztráció. Forrás: NÚSZ

A Magyar Autóklub (MAK), az ORFK-OBB és a Jövő Mobilitása Szövetség szakmai konferenciáján Hatala József, a MAK elnöke elmondta, az autóklubnak is van teendője a stresszmentes közlekedés kialakításában: ide tartozik a közlekedők edukálása, hiszen nem csak a szabályok ismerete fontos, tisztelni kell a másikat és fejleszteni kell a közlekedési kultúrát. Hozzátette, a MAK a közlekedésbiztonsági kampányok mellett a segélyszolgálati tevékenységet például már a kerékpárosokra is kiterjesztette.

A McKinsey nagyvárosi közlekedésről készített kutatása szerint a legtöbben továbbra is autóval vágnak neki útjuknak: 45 százalék elsősorban magángépkocsival, 23 százalék közösségi közlekedéssel, 16 százalék mikromobilitási eszközzel, 14 százalék pedig gyalogosan jut el a célállomásához. A korábbi adatok szerint a magyar lakosság 16 százaléka kerékpározik hétköznapokon, és ehhez jelenleg négyezer önálló kerékpárút áll rendelkezésre. Az adatokból kiderül az is, hogy Magyarországon is elsősorban rövidebb utakon használják a mikromobilitást: az elektromos rolleresek 60 százaléka, a biciklisek 50 százaléka kevesebb mint öt kilométert tesz meg egy út alkalmával; miközben az e-rollereket érintő balesetek aránya háromszorosa a kerékpárosokénak.

A Jövő Mobilitása Szövetség elemzése szerint tovább javulhatna a közlekedés, ha a lakossági parkolási zónákban a carsharing autók is parkolhatnának. Hozzátették, a nagyvállalatok után a kis- és középvállalkozások is egyre több elektromos autót használnak, sok cégnél már zajlik az autóflotta elektrifikációja, egyre többen használnak megosztott és mikromobilitási eszközöket, vagy éppen vouchert adnak a munkavállalóknak az autómegosztó szolgáltatásokhoz.

MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.12.07
A 2024. január 9. és 12. között rendezett Las Vegas-i CES® 2024-en mutatja be globális piacra szánt....
2023.12.07
Egy 31 éves salzburgi férfi eladásra kínálta használt BMW terepjáróját a Marketplace internetes....
2023.12.06
Az új BMW 5-ös nemzetközi bemutatóján az Év Magyar Autója versenyben nevezett elektromos i5 mellett....
2023.12.06
A rendszeres ingázók és a diákok különösen kedvező bérlettípust vásárolhatnak a Szeged-Szabadka....
2023.12.06
Nem célunk reklámozni a dohányzást, de azt el kell ismernünk, hogy a legtöbb időtálló és ikonikus....
2023.12.06
Megint meghosszabbította a még október elején bevezetett ideiglenes határellenőrzést a szlovák....
2023.12.06
Nézze meg a videót! ..
2023.12.06
Szerda hajnaltól havazás kezdődött az ország dunántúli területein. Változó intenzitással, de....
2023.12.06
Nem mindennapi jutalomként vehet részt a hétvégi Mikulás Rallye-n Benyó Máté. A Korda Racing....
2023.12.06
Az Év Európai Autója (COTY) díj 59 főből álló, 22 országot képviselő zsűrije november végén....