navigáció

Ez lehet a navigációs szolgáltatások jövője

2014.01.23.

A BMW kifejlesztette a navigációs szolgáltatások jövőjét: az SAP-vel közös megoldás válogat az útvonal közelében elérhető ajánlatokból.

Az okostelefonok és a mobilinternet elterjedésével egyre népszerűbbek a helyfüggő mobilszolgáltatások: a különböző alkalmazásokkal a felhasználók egyre több jelzést kaphatnak a közelükben lévő ajánlatokról, rendezvényekről. Autóval utazva is különösen előnyös lehet, ha az út melletti vagy a célállomás közelében lévő ajánlatokat kap a vezető, és bár a BMW ConnectedDrive keretében már számos ilyen szolgáltatás elérhető, az igazi kihívás, hogy a rengeteg információt a felhasználó egyéni igényei szerint szűrjük. E problémát tanulmányozva fejlesztette ki a BMW Group kutatási és technológiai részlege megoldását „A jövő virtuális piactere” projektnév alatt. A BMW az SAP nemzetközi szoftvergyártó céggel fogott össze, hogy megalkossa a navigációs szolgáltatások jövőjét előrevetítő szolgáltatást, amely még kényelmesebb autózást tesz lehetővé.

„Amikor a jövő virtuális piacterén dolgoztunk, olyan járművet képzeltünk el, amely az egyéni igényekre szabott preferenciák alapján, mindig az adott útvonalhoz, helyhez és időhöz igazított információkat és ajánlatokat ad” - mondta Dr. Jörg Preißinger, a BMW kutatási és technológiai részlegének menedzsere. Az SAP-vel közös, 2012-ben kezdett fejlesztés lényege az volt, hogy a rengeteg helyfüggő szolgáltatótól kapott, valós idejű információt az egyéni beállítások és az útvonal alapján szűrjék. Az együttműködés eredményeként alapmegoldásokat dolgoztak ki például az ideális parkolóhely és az egyedi ajánlatok gyors elérésére.

Miközben az SAP kidolgozott egy felhőalapú megoldást a virtuális piactérre, a BMW Group fejlesztői egy 7-es BMW-be építették be a szoftver prototípusát, amely, egy háttértámogatási rendszerrel, összeköti az autóvezetőt a piactérrel. A sofőr maga választhatja ki, hogy utazása közben milyen típusú információkra kíváncsi és mely szolgáltatásokat kívánja útközben igénybe venni, sőt, a rendszer nemcsak szelektál a lehetőségek között, de a navigációs adatok alapján előre is tervez. Ha például a jármű a beállított úti céljához közeledik, a rendszer magától rákeres a lehetséges parkolóhelyekre és azok díjaira, majd az ügyfél előre beállított szempontjai szerint kínálja fel őket. Az alkalmazás természetesen mindegyik lehetőséghez megtervezi az optimális útvonalat, majd a kiválasztottat állítja be a navigációs rendszer úti céljaként.

A közös fejlesztés az autóvezetés minden eddiginél kényelmesebb lehetőségét vetíti előre, hiszen lehetővé teszi a jövő navigációs rendszerei számára, hogy ne csak az optimális útvonalat ajánlják fel, de a vezetők válogathassanak a személyre szabható szolgáltatások között, így értesüljenek az útba ejthető legfinomabb kávéról, a legjobb parkolóhelyről, vagy épp az útvonal melletti áruház akciójáról – persze csak ha a sofőr is úgy kívánja.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.17
Vannak katasztrófahelyzetek, amelyekben veszélyes és felesleges embert bevetni, mert a mentés....
2025.12.17
Fontos akadályt vett sikerrel a 2026-ban bemutatkozó F1-es Cadillac-csapat. Főnökük szerint a....
2025.12.17
Önvezető Mercedes S-osztályt fognak robottaxiként alkalmazni Abu Dhabiban. A SAE 4-es szintű....
2025.12.17
Ritkán fordul elő, hogy egy Lexus tanulmányautó mögött nem a Lexus valamelyik stúdiója, hanem egy....
2025.12.17
A Ford Mondeo neve sokáig egyet jelentett az európai középkategóriás szedánok világával, de a dicső....
2025.12.17
A síszezonban sokan akár egy hosszú hétvégére is átugranak Ausztriába, így becsukott szemmel is....
2025.12.17
A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vádat emelt és börtönbüntetést, valamint a....
2025.12.17
A német légitársaság 2026-ban két Boeing 747-400-as és két Boeing 747-8-as utasszállítóját vonja ki....
2025.12.17
Papíron minden adott az egységes, modern autóvásárlási élményhez, a gyakorlatban viszont továbbra....
2025.12.17
Kitüntették Markus Schafert, a Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának tagját, aki Magyarország igaz....