Lexus

Ez a Lexus 400 ezer kilométert futott karbantartás nélkül

2023.05.09.

Az autót frissen vásárolta új tulajdonosa, miután az előző 26 éven és több mint 400 ezer kilométeren át használta.

A vevő elvitte egy átvizsgálásra az autót, s kiderült: ugyancsak elégedett lehet a fogással. A karosszéria fényezése az újrafestett motorházfedéltől eltekintve gyakorlatilag hibátlannak tűnt, beleértve az ablakvonal alatt végig futó diszkrét dekorcsíkot – benne a Lexus-emblémával –, a keréktárcsák is az eredetiek, megkíméltek voltak. Esztétikailag külsőre kedvező benyomást tett az autó, és az utastér is korát meghazudtoló állapotban volt: az elhasználódott üléskárpitoktól eltekintve minden felület és burkolat ép volt, a fedelek pontosan mozogtak és záródtak, még a motoros kormányállítás is működött.

Amikor azonban felnyitották a motorházfedelet, megdöbbentő felfedezést tettek: az autó gyakorlatilag minden részében gyári állapotában volt. A vezérmű- és az ékszíj, a gyújtógyertyák és -kábelek, a tömlők és a hűtőradiátor mind kitartott huszonhat éven át; a jelek szerint az előző tulajdonos kizárólag a motor- és a váltóolaj, valamint az abroncsok cseréjével foglalkozott. Az autót megemelve vegyes kép fogadta a szerelőket: a motorból jóformán minden illesztékén át szivárgott az olaj – nyilván a tömítéseket sem cserélték soha –, ám a kenőanyag által tönkretett perselyektől, a lötyögő hátsó kanyarstabilizátoroktól, valamint az elfáradt, megrepedt hardy-tárcsától eltekintve minden sokkal jobb állapotban volt, mint amire egy olyan autónál számítani lehetne, amely tízszer kerülhette volna meg a földet.

„Ennek az autónak múzeumban volna a helye.” – szól az elismerő verdikt, hiszen az 1997-es gyártású modell mozgó reklámtáblaként hirdeti a Lexus megbízhatóságát. Az azonban, hogy idáig meghibásodás nélkül eljutott az autó, a legkevésbé sem garancia arra, hogy ez a jövőben is így marad, hiszen a karbantartás hiánya időzített bombává tette a járművet, amelynek bármely pillanatban tucatnyi alkatrésze felmondhatja a szolgálatot, beleértve az egyébként a világ egyik legrobusztusabb erőforrásaként ismert 4,0 literes, V8-as 1UZ-FE blokkot is.

A történet tehát összességében szomorú: az előző tulajdonos visszaélt járműve megbízhatóságával, és az élet utolsó morzsáját is kiautózta abból. A jó hír, hogy a kopó alkatrészek cseréjével vélhetően ismét üzembiztos állapotba hozható a Lexus, ám ehhez várhatóan még egyszer rá kell költeni a vételárát, ami egyébként nem feltétlenül meglepő egy negyed évszázados luxusautó esetében.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....