Suzuki

A Suzukinál köztudottan a kompakt városi autók és a kis SUV-ok vannak fókuszban, az egyes modellek inkább személyiségük, mint méretük alapján különböztethetők meg egymástól. Ez a megközelítés folytatódik a legújabb, Indiában debütáló Maruti Suzuki Victoris modellnél is, amely nagyjából akkora, mint az indiai piac kedvelt modellje, a Grand Vitara, de egyedi stílusjegyeivel és gazdagabb belső felszereltségével fölé pozícionálják.
A Victoris hossza 4360 mm, szélessége 1795 mm, magassága pedig 1655 mm. Az Esztergomban készülő európai Vitarához képest 185 mm-rel hosszabb, 55 mm-rel magasabb és 20 mm-rel szélesebb, és 100 mm-rel hosszabb (2600 mm-es) tengelytávval rendelkezik. Míg az európai szabványok szerint a Victoris egy kis/kompakt SUV lenne, Indiában a Suzuki zászlóshajó modelljének számít.

Bár a technikája megegyezik a Grand Vitaráéval, a Victoris teljesen új karosszériával rendelkezik, amely más, letisztultabb formanyelv szerint készült. Elöl krómcsíkkal összekötött LED-es fényszórókat, vékony, alulra helyezett hűtőrácsot és harcias lökhárító-légbeömlőt kapott, amelyek alatt egy diszkrét alsó védőlemez található, utalva a terepjárós hagyományokra.
A profilnézetet a 17 colos könnyűfém felniket keretező, szögletes kerékívek jellemzik, míg a kissé megváltozott üvegfelületek egyedi megjelenést kölcsönöznek az autónak. Hátul a teljes szélességű LED-es hátsó lámpa vonzza a tekintetet, alakja a Kia EV6 futurisztikus stílusát idézi.

Az igényes textilkárpit és a panorámás napfénytető emeli a kabin színvonalát, az indiai piacra szánt prémium felszereltséghez még olyan tételek tartoznak, mint a 10,1 colos érintőképernyő, a 64 színű hangulatvilágítás, a szellőztetett első ülések, a vezeték nélküli töltés, a Dolby Atmos-szal ellátott Harman Kardon audiorendszer, a 360 fokos kamera, az Alexa integráció és az elektromos csomagtérajtó. Ez az első Suzuki Indiában, amely 2. szintű vezetéstámogató rendszerekkel rendelkezik.
A karosszéria alatt a Victoris ugyanazt a Heartect platformot használja, mint a Vitara és a Grand Vitara, és utóbbival megegyezik a hajtáslánc-választéka is. A választék lágy hibrid, öntöltő hibrid és benzin/CNG üzemű motorokat tartalmaz. A legerősebb verzió a Strong Hybrid, amely 1,5 literes motort és elektromos motort párosít, így összesen 116 lóerő teljesítményt és 141 Nm nyomatékot biztosít. Ez a változat hatfokozatú automata váltón keresztül továbbítja az erőt a Suzuki Allgrip Select négykerék-meghajtási rendszerének.

A Maruti Suzuki még nem jelentette be a Victoris árait Indiában, de máris fogad előrendeléseket a típusra. A kocsi ára valószínűleg meghaladja a Grand Vitara árát, amely átszámítva 5,1 millió forinttól indul a világ legnépesebb országában. Egyelőre nem lehet tudni, hogy a Victorist Indián kívül is forgalmazni fogják-e.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!