Toyota
Idén kilencedik alkalommal kérdezte meg olvasóit a brit What Car? autóipari szaklap, hogy milyen tapasztalatokat szereztek autójukkal. Összesen 32 493 válasz érkezett, amelyekben a szokásosnál is több, 227 modellt minősítettek tizenkét alapvető szempont mentén. A szerkesztők arra voltak kíváncsiak, hogy az elmúlt két évben hány meghibásodást tapasztaltak, és azok elsősorban milyen fő darabokat érintettek. A szerviztapasztalatokra is kíváncsiak voltak: a javítások költsége és időtartama is befolyásolta a végső döntést.

Korábban is előfordult már holtverseny egy-egy pozícióban, arra viszont legjobb emlékezetünk szerint nem volt még példa, hogy négy autó kapjon azonos pontszámot – pláne, hogy ez a pontszám a lehető legjobb, azaz 100% volt!
A Toyota GR Yaris mellé így lépett fel a dobogó legfelső fokára a Hyundai i10 aktuális generációja, az előző szériás Hyundai Santa Fe, valamint a tavaly bevezetett Kia EV4. Négy hibátlan autó, négy teljesen eltérő személyiséggel – egyértelműen a Toyota az, amely a legintenzívebb vezetési élményt kínálja közülük. Ez persze nem jelenti azt, hogy a többiek megosztott elsősége kevésbe volna értékes, az viszont tagadhatatlan tény, hogy az elmúlt hét évben egyetlen másik sportautó sem teljesített maximumon, ami különösen nagy szó (ugyanakkor érhető, hiszen az ilyen autók alkatrészei különösen nagy igénybevételnek vannak kitéve.)

Az ötödik helyen (amely valójában a második, ha a fent említett négy típust mind a dobogó legfelső fokára állítjuk) egy másik Toyota, a 2021 óta gyártott Aygo X végzett. 99,7 százalékos teljesítménye jóformán a mérési hibahatáron van, és az előforduló meghibásodások is mind egyetlen területre: a karosszériára összpontosultak.
A hibák miatt azonban nem esett ki a felhasználók alól az autó, és a javításokért sem kellett fizetniük. A legkisebb Toyota karbantartása tehát nem terheli meg a pénztárcát, és mivel az üzemanyag-fogyasztás is barátságos, összességében rendkívül olcsón és felszabadultan autózhatunk a csehországi gyártású kisautóval, amely egy évvel korábban 100%-os eredménnyel zárta a felmérést.

A felmérés hetedik (negyedik) helyén egy régi ismerős: a Toyota RAV4 áll. A középkategóriás szabadidőjármű aktuális kiadása 99,2 százalékos eredménnyel zárta a felmérést, azaz megbízhatóság szempontjából az autók felső 1 százalékába tartozik. A műholdas navigáció és az infotainment rendszer minden tizenhetedik autónál (6%), a 12V-os akkumulátor fele ilyen gyakorisággal hibásodott meg.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!