Lexus

Ez történik, ha autóversenyzők tuningolnak Lexusokat

2021.11.09.

A 2021-es SEMA tuningkiállításon két különleges, sportautóvá átalakított szedánnal képviseltette magát a Lexus. A versenypályára termett limuzinokat az amerikai motorsport két legendája tervezte az autógyártó számára.

A Lexus IS F 2007-es bemutatkozása óta az F a sportosság szimbóluma a Lexus világában. A betű közvetlenül az ikonikus japán versenypályára, a Fuji Speedway-re utal, közvetve pedig mindarra a tudásra és tapasztalatra, amelyet a Lexus a motorsportban szerzett az évek során. Az F széria csúcspontja kétségtelenül a 2010 és 2012 között gyártott Lexus LFA szupersportkocsi volt, ám ezt követően is emblematikus modellek viselték és viselik a mai napig az F típusjelzést.

A Lexus a 2022-es modellévtől kezdődően kibővíti, és egyben erősen differenciálja is az F modellcsaládot, igazodva ahhoz a többlépcsős struktúrához, amellyel a Toyota Gazoo Racing néhány év alatt elvarázsolta az egész világot. Az F Sport Design dinamikus optikai kiegészítőket, az F Sport Handling igényesen áthangolt felfüggesztéseket, az F Sport Performance pedig nagy teljesítményű hajtásláncokat is kínál. Ez utóbbira élő példa a 2021 elején bemutatott Lexus IS 500 F Sport Performance modell, amely 479 lóerős, 536 Nm forgatónyomatékú 5.0 V8 szívómotorjával valóságos szuperhős nem csak az átlagautók, de a prémium sportszedánok körében is. Az F világának csúcsán továbbra is a vegytiszta F modellek állnak, amelyek a jövőben várhatóan minden eddiginél radikálisabb motorteljesítményt és pályaalkalmasságot kínálnak majd – legalábbis erre enged következtetni a fent vázolt struktúra.

Alighanem ennek a jövőbeli F modellszériának az előszeleként tekinthetünk a 2021-es SEMA tuningkiállításon bemutatott két Lexus-átépítésre, amelyeket olyan elismert autóversenyzők jegyeztek, mint Scott Pruett, a Lexus hivatalos motorsport-nagykövete és vezetéstechnikai guruja, valamint Townsend Bell, a gyár hivatalos GT3 partnercsapatának első számú pilótája. Az autóversenyzők hajszálpontosan tudják, hogy milyen egy tökéletes közútra hangolt versenyautó – vagy éppen pályaversenyzésre élesített szériamodell –, ám ez nem jelenti azt, hogy képesek lennének egyedül megépíteni azt, ezért mindketten egy-egy neves tuningműhellyel együttműködve valósították meg elképzeléseiket.

Az alapkivitelű adaptív felfüggesztéssel és opciós részlegesen önzáró differenciálművel szerelt Lexus IS 350 F SPORT alapjaira a DSPORT Magazine tuningműhely épített soha nem látott pálya-versenyautót. A konfiguráció végső formájában zabolátlan fenevad lesz, kétszeresére növelt motorteljesítménnyel és precíziós versenyfutóművel. Ebben a formájában azonban majd csak 2022-ben találkozhatunk az autóval – egyelőre maradt tehát a 311 lóerős, 3,5 literes V6-os szívómotor.

Az építés első fázisában sem mondható azonban unalmasnak a Scott Pruett által megálmodott konstrukció. A harcias megjelenésről a japán ArtisanSpirits tuningműhely által frissen bemutatott optikai csomag (elöl 30, hátul 50 mm-es kerékdob-szélesítés, karbon küszöbök és első splitter, valamint titán távtartókra emelt, szénszálas hátsó légterelő), no meg a Pruett versenysisakjának festését idéző, harsány fóliázás gondoskodik. Ez önmagában nem indokolja az utastérbe beépített bukókeretet, amely egyben az ötpontos Sparco versenyövek rögzítésére is szolgál – ezek a kiegészítők majd jövőre nyernek jelentőséget, a karbon-kevlár versenyülésekkel, az állítható magasságú rugóstagokkal és a Lexus RCF Track Edition majdnem-versenyautóból átemelt karbon-kerámia fékekkel egyetemben.

Az alkotók olyan komolyan gondolták a közúti versenyautó kettős személyiségét, hogy külön keréktárcsa/abroncs kombókat is terveztek hozzá: a látványról 20 colos matt vörösréz keréktárcsák gondoskodnak, ha viszont a köridő a fontos, jobb választás az Advan Racing 19 colos mélyfekete felnije. Mindkettőre  Michelin Pilot Sport 4 abroncsokat szereltek, biztos, ami biztos.

Nem bajlódott a fóliázással Townsend Bell és építőpartnere, a Hiraku műhely, hiszen az általuk tökéletesített Lexus IS 500 represents the F Sport Performance rendszámos közúti autóként várhatóan normál fényezést, nem pedig versenyfóliázást kapna, ha megvalósulna. A magunk részéről nagyon szurkolunk azért, hogy legalább egy limitált széria erejére gyártásba vegyék a továbbfejlesztett tudású modellt. A motor teljesítménye nem, gázreakciói azonban nagyban javultak a mechanikus és elektronikus módosítások jóvoltából. Az előbbiek között motorsport-alkatrészek felhasználásával átdolgozott szívórendszert, valamint speciális, négy végcsöves kipufogórendszert találtunk – mindkettőt a három évtizedes múltra visszatekintő japán A’PEXi szállítja. Ami a vezérlést illeti, a gázadás karakterét okostelefonos alkalmazáson keresztül szabályozhatjuk.

A futóművet a japán TOM’S Racing motorsportistálló által szállított rugótorony-kitámasztások, 32 fokozatban állítható rugóstagok, valamint különösen széles, 20 colos keréktárcsák alkalmazásával javították fel. Utóbbiakra elöl 245/35, hátul 275/35 méretű Nitto Invo utcai sportabroncsokat szereltek, a fékeket a Brembo szállította, míg a szénszálas vázú, Alcantara kárpitozású ülések a Sparco palettájáról származnak. A teljesítményhez illő megjelenésről a Hiraku teljes körű optikai csomagja gondoskodik. A motorház és a csomagtartó fedelét szénszálas panelekre cserélték, a vizuális semlegességről pedig türkiz részletekkel megbolondított matt fehér fóliázás gondoskodik.

Fotó: Lexus

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

                                      

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....