felmérés

Ezek az autótulajdonosok a leghűségesebbek

2021.07.28.

A várakozásokkal ellentétben a Covid-19 világjárvány sem változtatta meg az autóvásárlók nézeteit: a J.D. Power legújabb felmérése szerint a prémium piacon a Lexus-tulajdonosok ragaszkodnak a leginkább választott márkájukhoz, a tömegpiaci márkák sorrendjében pedig a Toyota a második.

Sorban harmadik alkalommal bizonyul a Lexus a legerősebb prémium márkának a J.D. Power márkaelégedettségi felmérésén. A 2021. évi U.S. Automotive Brand Loyalty Study az előző év júniusa és a folyó év májusa között megkötött adásvételi szerződések adatait elemezte, mint mindig, ezt a felmérést azonban különlegessé tette a koronavírus pandémia, amely alapjaiban rengette meg a globális gazdaságot. Különösen súlyos volt a járvány hatása az autópiacon, amely minden idők egyik legnagyobb mértékű visszaesését tapasztalta az elmúlt szűk másfél évben.

Ilyen környezetben különösen kritikus, hogy a vásárlás mellett döntő ügyfelek hűségesek maradnak-e eredeti márkájukhoz, vagy bármilyen okból más gyártótól választanak új autót. A J.D. Power felmérése azonban nem mutatott változást az élen, sőt: a Lexus, amely a két évvel ezelőtt útjára indított autóipari márkahűség felmérésen (Automotive Brand Loyalty Study) eddig minden alkalommal győzni tudott, a válságban minden eddiginél hűségesebb ügyfélkörre támaszkodhatott. Míg 2019-ben ügyfeleinek 47,6 százaléka maradt a márkánál, az arány 2020-ban már 48,0% volt, idén pedig 51,6 százalékra emelkedett.

Még nagyobb a stabilitás a tömegpiaci szereplők körében, ahol három éve ugyanaz a három japán márka, változatlan sorrendben áll a dobogó három fokán. A Toyota ügyfeleinek hűségét folyamatosan erősítve őrzi második helyét a rangsorban: a két évvel ezelőtti 59,5%-ról mostanra 61,1 százalékra javította eredményét.

Ahogy Tyson Jominy, a J.D. Power adatelemzésekért felelős alelnöke rámutatott, számos tényező járul hozzá a márkahűséghez, a vásárlási élménytől kezdve a vezetés öröméig. A koronavírus pandémia során ehhez a szociális érzékenység is hozzájárult: azok az autógyártók tudták növelni ügyfeleik elégedettségét, és ebből fakadó hűségét, amelyek empatikusan közelítettek a helyzethez, és minden lehetséges módon igyekeztek enyhíteni ügyfeleik anyagi terhein.

Emellett természetesen továbbra is fontos szerepet játszik az ügyfélhűség megtartásában, hogy egy márka képes-e érzelmi kapcsolatot kiépíteni ügyfeleivel: legyen szó a szolgáltatásokról, a menettulajdonságokról vagy a presztízsről, a szerethető márkákhoz jóval erősebben kötődnek a vásárlók, amint azt a Lexus példája is mutatja.

Fotók: Toyota, Lexus

Infografikák: jdpower.com

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

                                      

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.26
Bár egy versenyt ki kellett hagynia, mégis sikerült megismételnie a bravúrt: Gilyén Krisztián  (....
2025.12.26
Baleset történt a 7-es főúton, árokba hajtott egy autó – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2025.12.26
A Leapmotor a 2026-os Brüsszeli Autószalonra időzíti a B03X európai premierjét, a B05 modell belső....
2025.12.26
Egyesek számára a tél a meghittséget és a kalandokat jelenti: sítúrákat, téli tájakat és kandalló....
2025.12.26
A BMW Group utazáselemzéssel, gamifikációval és CO2-tudatos járműtöltéssel látványosan hatékonyabb....
2025.12.26
Ezúttal rendhagyó módon nem csak a távozó 2025-ös évre, hanem 35 évre tekintett vissza a....
2025.12.26
Többet és hosszabb utakon vezettek 2025-ben a wigo carsharing felhasználói, akik közül a....
2025.12.26
Mutatjuk, mi várható ma a hazai utakon. A közúti közlekedést befolyásoló időjárási körülmények az....
2025.12.26
Két rendőr segített egy turistának és ötéves lányának szombat este, miután eltévedtek Bécs....
2025.12.25
Az autógyártó amerikai részlege készítette el stop-motion technikával az aranyos ünnepi videót. ..