Európa

Ezek Európa kedvenc autói

2019.03.02.

Az eurózóna gazdasága visszaesett a 2018 harmadik negyedévében köszönhetően annak az autópiaci lanyhulásnak, amit az új károsanyag-kibocsátási norma életbelépése okozott.

Az ACEA adatai szerint decemberben is, zsinórban már a negyedik hónapban, csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban az egy évvel korábbihoz képest az új károsanyag-kibocsátási mérés bevezetésének következményeként. Az egész évet tekintve azonban sorrendben már az ötödik egymást követő évben emelkedett az utakra került új személygépkocsik száma. 

Az Európai Unió 28 tagállamában 998 ezer 503 autót helyeztek forgalomba decemberben, 8,4 százalékkal kevesebbet, mint 1 évvel korábban. Novemberben 8,0, októberben 7,3, szeptemberben pedig 23,5 százalékos csökkenést mértek az augusztusi 31,2 százalékos emelkedés után. A tavalyi egész évben 15 millió 158 ezer 874 darab új autót adtak át tulajdonosának, ami 0,1 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.

Decemberben a legtöbb országban csökkentek az eladások, az öt legnagyobb piac közül Franciaországban 14,5 százalékkal, Németországban 6,7 százalékkal, Nagy-Britanniában 5,5 százalékkal, Spanyolországban pedig 3,5 százalékkal esett vissza az új autók száma, Olaszországban viszont - a kevés kivételek egyikeként - 2,0 százalékkal emelkedett. Piaci részesedés szerint sorba állítva a német Volkswagen-csoport, a legnagyobb európai gyártó 0,9 százalékos, a PSA-csoport (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall, DS) 32,8 százalékos, a francia Renault pedig 0,8 százalékos emelkedést tudott elérni a tavalyi évben.    A Renault után következő Fiat-Chrysler eladásai 2,3 százalékkal, a BMW-csoporté 0,9 százalékkal, a Fordé 2,3 százalékkal, a Daimleré pedig 1,9 százalékkal csökkent. A Toyota 4,7 százalékkal, a Hyundai 2,9 százalékkal, a Kia pedig 4,9 százalékkal tudta növelni az értékesítést.

A Focus2Move az EU 28 tagországa mellett további 16 nemzet autóeladásai alapján állította össze százas eladási toplistáját, ebből válogattuk össze a legfontosabbakat.

A 44 nemzeti piac eladásait tekintve a 2018-as évet ismét a Volkswagen Golf nyerte, bár csökkent iránta a kereslet, letaszítani a trónról nem lehetett. 2018-ban Európában 502 752 Golf talált gazdára, 8,8 százalékkal kevesebb, mint 2017-ben. A második helyre a Renault Clio futott be, harmadik szintén egy Volkswagen, a Polóból 313 449-at vettek. A Polo immár 14 milliósra növelte táborát, ezzel a világ egyik legsikeresebb sorozatává vált. Szintén sokak kedvence a tavaly negyedik Ford Fiesta, ötödik a napokban ötmilliós gyártási darabszámot megérő Volkswagen Tiguan, hatodik a Nissan Qashqai, hetedik a Skoda Octavia, nyolcadik a Peugeot 208, kilencedik a Dacia Sandero, tizedik pedig az Opel Corsa.

A hagyományos európai gyártók között gyengén szerepelt a Fiat, az első modelljük a Panda (173 152 autó) csak a 21. A hazánkban gyártott motorjaival 22. csak a tavaly még tizedik Opel Astra (168 070), a nálunk is gyártott Mercedes A-osztály a 27. (155 891 autó), a CLA a 89. (61 395 autó), az Audi A3 28. (150 185 autó), a szintén győri Audi Q3 a 85. (63 420 autó).

A tavalyelőtti 265. helyről a 32. helyre ugrott a Volkswagen T-Roc (134 269 autó), a magyarok kedvenc Suzuki Vitarája pedig a tavalyelőtti 66. helyről a 74. helyre esett vissza (79 970 autó).  

Top 10 autó Európa 2018

1. Volkswagen Golf 502 752 (-8,8%)

2. Renault Clio 365 508 (-0,7%)

3. Volkswagen Polo 313 449 (5,3%)

4. Ford Fiesta 274 455 (4,9%)

5. Volkswagen Tiguan 258 491 (4,8%)

6. Nissan Qashqai 252 705 (-7,0%)

7. Skoda Octavia 240 645 (-1,0%)

8. Peugeot 208 235 357 (-5,2%)

9. Dacia Sandero 225 261 (3,7%)

10. Opel Corsa 222 953 (-7,7%)

 

(Forrás: ACEA, MTI, Focus2Move)

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.26
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinformtól. ..
2025.04.26
Alapjaiban változtathatja meg, amit eddig a közlekedésről tudtunk. ..
2025.04.25
Holtszezonban miről is beszélgetnének az autóversenyek képes krónikásai? ..
2025.04.25
Az AutoWallis éves rendes közgyűlésén a részvényesek elfogadták a társaság 2024. évi éves....
2025.04.25
Audi helyett, dobpergés, dramaturgiai szünet, nagybetűs AUDI néven debütál az ingolstadtiak kínai....
2025.04.25
Zala vámegyében 50 helyett 169 és 124 km/h-s sebességgel közlekedtek! - írja a police.hu.     ..
2025.04.25
Nem szegték a kínai autógyártók exportkedvét az európai uniós vámtarifák: lendületesen nő az öreg....
2025.04.25
Az OMODA az elektromobilitás és a fenntartható közlekedés iránti elhivatottságát egy különleges....
2025.04.25
Az Audi elérkezett egy mérföldkőhöz, és továbbra is ösztönzi a körforgásos gazdaság előbbre vitelét....
2025.04.25
A Széchenyi István Egyetem közel harminc hallgatója vett részt azon a nemzetközi rövid képzési....