közlekedésbiztonság

Ezen morog vezetés közben Ausztria

2022.11.20.

Minden rendben lenne, ha a többi sofőr nem lenne ilyen bunkó? Ismeritek ezt vagy hasonló gondolatot? Ezzel mindenesetre nem lennél egyedül: a belföldi sofőrök több mint fele rendszeresen kiakad a többi közlekedő vezetési magatartásán – írja az osztrák Kronen Zeitung.

A figyelem hiányát nevezte meg a legnagyobb veszélyforrásnak egy online felmérésben tíz válaszadóból majdnem kilenc. A sofőrök a fegyelmezetlen közlekedési magatartást és a figyelmetlenséget is kifogásolták. A nem megfelelő sebesség megválasztása után a figyelmetlenség vagy a figyelemelterelés a halálos kimenetelű közlekedési balesetek fő oka.

A Continental Reifen Austria megbízásából végzett felmérésben májusban összesen 849 sofőrt kérdeztek meg onlinén, 44,9 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy évente akár 10 000 kilométert is megtesz autójával.

51,6 százalékuk rendszeresen ideges a többi sofőr miatt

A megkérdezettek 87,3 százaléka számára a többi közlekedő figyelmének hiánya jelenti az egyik legnagyobb veszélyforrást, például amikor eltereli a figyelmét okostelefonja, fejhallgatója vagy hasonló. A figyelmetlenség miatti aggodalom teljesen jogos, hiszen Ausztriában több mint minden harmadik sofőr (35,4 százalék) ismerte el, hogy vezetés közben kihangosító nélkül használta a mobiltelefonját.

A második leggyakrabban a figyelmesség hiányát (81,3 százalék) nevezték meg, ezt követi a gondatlan közlekedési magatartás (79,9 százalék). Ide tartozik például, ha egy másik vezető nem jelez irányváltáskor, világítás nélkül vezet, vagy nem tartja be a minimális követési távolságokat.

Tízből nyolc válaszadó nevezte meg további nagy veszélyként a túlzott önbizalmat, valamint a túlzott sebességet (75,8 százalék), a felelőtlen előzési manővereket (73 százalék), az alkohol- és drogfogyasztást (68,7 százalék) vagy a közlekedési ismeretek hiányát (59,6 százalék), mint pl. az elsőbbségi szabályok, közlekedési táblák semmibe vételét.

Ezzel szemben messze a legkisebb gondként (38,1 százalék) a többi közlekedő járművének alkalmatlanságát tartják.

Jó néhányan már balesetet szenvedtek

A megkérdezett sofőrök 40,6 százaléka nyilatkozott úgy, hogy volt már közúti baleset részese.

A vezetést segítő rendszerek támogatást nyújtanak a vezetésbiztonság terén, de az elfogadottság alacsonynak tűnik: a megkérdezett sofőrök mindössze 28,1 százaléka nyilatkozott úgy, hogy bízik az ilyen eszközökben, mert azok segítenek vagy segítettek megőrizni a nyugalmát nehéz helyzetekben.

„A vezetőknek alapvetően az óvatos és figyelmes vezetési stílusra kell figyelniük, és nem csak másokban keresni a hibákat” – hangsúlyozza Robert Dworczak, a Continental szóvivője. A saját vezetési viselkedésen túlmenően a vezetőt segítő rendszerek, mint például az automatikus távtartó vagy a jobbra kanyarodási asszisztens további biztonságot nyújtanak – a vezetők, kerékpárosok és gyalogosok számára.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....
2024.04.18
Óriási árkülönbségek vannak – írja a Kronen Zeitung. ..