Audi

Ezentúl a villanyautókra koncentrál az Audi

2017.03.28.

Az ingolstadti prémiumgyártó a belső égésű motorjainak 40 százalékától meg fog szabadulni, hogy erőforrásokat nyerjen az elektromos hajtások fejlesztéséhez.

„Hosszú távon a jelenlegi hajtáslánc-variációk számát 40 százalékkal fogjuk csökkenteni” – nyilatkozta Rupert Stadler Audi-vezérigazgató a cég nemrég tartott pénzügyi eredmény-beszámolóján. „A rendszert egyszerűbbé, átláthatóbbá tesszük, ezzel erőforrásokat szabadítunk fel, amiket a jövőbeli elektromos hajtásokra fogunk fordítani” – tette hozzá.

„Meg vagyok győződve arról, hogy új dolgok csak akkor érkezhetnek, ha pár régitől megszabadulunk. Mi van például a kétajtós modellekkel, amik nem fogynak nagy darabszámban? Ha ezektől megszabadulnánk, nem sokat vesztenénk. Vagy említhetném a négyhengeres motorokat is. Valóban szükség van ennyiféle motorra ennyiféle teljesítményszinttel? Vagy tényleg ennyi motornak kell kézi váltós és automataváltós változatot is készíteni? Ez az egyszerűsítés a végső célunk” – folytatta.

Az elektromos autózásról beszélve a töltés is szóba került a konferencián. „Az otthoni töltés mellett szükség van a hosszú utak közbeni töltési lehetőségekre is. Éppen ezért infrastruktúra-építésbe kezdünk, azért, hogy megadjuk a kezdő lökést az elektromos autózásnak. Ez szokatlan lépés egy autógyártótól. Európában a Volkswagen-csoport a Porsche és az Audi révén azt tervezi, hogy egy vegyesvállalatot hoz létre a BMW-vel, a Daimlerrel és a Forddal. Együtt fel akarunk építeni egy nagyteljesítményű töltőhálózatot 350 kW-os töltőpontokkal, amelyek gyorstöltésre adnak majd lehetőséget a hosszú utak alatt a legnagyobb forgalmú autós útvonalak mentén Európában” – folytatta.

A 2025-ös stratégia alapelveinek megfelelően az Audi eldöntötte, hogy bevételei 6 százalékát kutatás-fejlesztésre fordítja a jövőben. 2020-ig három elektromos autót fog bemutatni a gyártó. Az első 2018-ban jön, és egy nagy szabadidő-autó lesz 500 km-es hatótávval. 2019-ben érkezik egy ötajtós modell, ami nem SUV, de a normál autóknál magasabb építésű. A harmadik egy kiskocsi lesz 2020-ban. Rupert Stadler arra számít, hogy 2025-re minden harmadik eladott Audi elektromos vagy részben elektromos hajtású lesz.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.20
Európa egyik legkorszerűbb vasúti-közúti terminálját építi meg a 2027-ig Szegeden a METRANS, a....
2025.12.20
Teljes szélességében lezárták a 87-es főút egy szakaszát, miután egy kisbusz és egy személyautó....
2025.12.20
A sikeres futáspróbákat és a hatósági vizsgát követően újabb, immár a 25. CAF-villamost vette át és....
2025.12.20
Az új MINI modellcsalád utastéri anyaghasználatát fenntarthatósági díjjal ismerték el. A másodlagos....
2025.12.20
A BYD kiváló évet zár 2025-ben, az első 11 hónapban összesen 4,182 millió autót gyártott, ez 2024....
2025.12.20
Londonban közel felére csökkent a gyalogosokat és kerékpárosokat érintő halálos és súlyos balesetek....
2025.12.20
Az M7-esen tartott közlekedési razzia után jutott arra a Somogy Vármegyei Rendőr-főkapitányság,....
2025.12.20
Rendkívül erős a nyugatról keletre tartó tranzitforgalom, több autópályán és főúton is balesetek és....
2025.12.20
A második generációs Fabia óta nem kapott RS, azaz hot hatch változatot a csehek kisautója. ..
2025.12.19
Egyke elektromos Škodák, amikből nem is lesz több. ..