Forma 1

Ezért adja el Ecclestone a százmilliárdokat érő autókollekcióját

2024.12.13.

A Forma 1 egykori mindenható ura megválik a nyilvánosság elől évtizedeken át titkolt versenyautógyűjteményétől.

A 94 éves Ecclestone évtizedekig a Forma-1 ura és kereskedelmi jogainak birtokosa volt, ő tette a sportágat globálisssá. Joggal mondható, hogy 69 történelmi Nagydíjból és Forma-1-es autóból álló kollekciója a valaha volt legfinomabb összeállítás, és minden bizonnyal ez a leglenyűgözőbb, amit valaha eladásra kínáltak.

Ecclestone 69 autója mindegyike egyedi, néhány esetben több mint fél évszázada el volt zárva a nyilvánosság elől. Sok autót soha nem láttak, mióta Ecclestone megvásárolta őket. A legkiemelkedőbbek azok a Ferrarik, amelyeken a Forma-1-es nagydíjon olyan legendás világbajnokok indultak, mint Mike Hawthorn, Niki Lauda és Michael Schumacher, Brabhams pedig olyan ászokkal, mint Nelson Piquet, Carlos Pace és ismét Niki Lauda. köztük az egyszeri Brabham-Alfa Romeo BT46B „rajongói autó”, amely csak egyszer versenyzett, győztesen, hogy 1978-ban Anderstorpban több mint fél perccel megnyerje a Svéd Nagydíjat.

Bernie Ecclestone: Több mint 50 éve gyűjtöm ezeket az autókat, és eddig csak a legjobbakat vettem meg. Míg sok más gyűjtő az évek során a sportautók mellett döntött, az én szenvedélyem mindig is a Nagydíj és a Forma-1-es autók iránt volt.

Egy nagydíj és különösen a Forma-1-es autó sokkal fontosabb, mint bármely országúti autó vagy más versenyautó, mivel ez a sport csúcsa, és az évek során vásárolt autók mindegyike fantasztikus versenytörténettel rendelkezik. ritka műalkotások.

Ecclestone második felesége, Fabiana     Fotó: Boros Jenő

Minden autómat szeretem, de eljött az idő, hogy elkezdjek azon gondolkodni, mi lesz velük, ha már nem leszek itt, és ezért döntöttem úgy, hogy eladom őket. Miután olyan hosszú ideig gyűjtöttem és birtokoltam őket, szeretném tudni, hová tűntek, és nem hagynám őket a feleségemre, ha nem lennék a közelben.

Tom Hartley Jnr intézi helyettem az eladást, mert jobban ismeri az autókat, mint bárki más, az ő vállalkozása van a legjobb helyzetben ahhoz, hogy eladja őket, és garantált az átláthatóság, ami fontos nekem.

Miután a sport kezdete óta összegyűjtöttem a legjobb és legeredetibb Forma-1-es autókat, most úgy döntöttem, hogy új otthonokba költöztetem őket, ahol úgy fognak bánni velük, ahogy én tettem és továbbra is értékes műalkotásokként ápolják őket.

Az értékesítéssel megbízott Tom Hartley Jnr így nyilatkozott: Ez a legfontosabb versenyautó-kollekció a világon. Soha nem volt és valószínűleg soha nem is lesz olyan gyűjtemény, mint amilyen ez. A kollekció a Nagydíj és a Forma-1-es versenyek 70 évét öleli fel, és a csúcspontok közé tartozik Mike Hawthorn, Niki Lauda és Michael Schumacher világbajnoki címet nyert Ferrarija, Bernie Ecclestone Brabhamjei, beleértve a híres „rajongói autót” és a Vanwall VW10-est is, azt az az autót, amellyel a nagyszerű Stirling Moss több Forma-1-es nagydíjat nyert és amivel 1958-ban megszerezte az első Forma-1-es konstruktőri világbajnokságot.

A kollekció fénypontjai a Ferrarik. Bernie olyan Ferrari Forma-1-es autókat gyűjtött össze, amiket ma már szinte lehetetlen. Ott van a híres Thin Wall Special, amely az első Ferrari volt, amely legyőzte a legendás Alfa Romeót. Vagy az Alberto Ascari által vezetett és Olasz Nagydíjat nyerő 375 F1, a Mike Hawthorn világbajnoki címet nyerő Dino, amellyel a Ferrari három szezonon keresztül kampányolt, mielőtt a Ferrarinak adományozta volna.

Henry Ford Múzeum, valamint a történelmileg jelentős világbajnoki címet nyert Niki Lauda és Michael Schumacher autók.

Mivel Bernie birtokolja a Brabhameket újkoruk óta, és sok ilyen autót évtizedek óta nem láttak, az emberek elfelejthetik, milyen különleges csapat volt a Brabham. Brabham 22 Forma-1-es nagydíj-győzelmet, 24 Forma-1-es pole pozíciót, 25 Forma-1-es nagydíj leggyorsabb körét és két Forma-1-es világbajnokságot szerzett Bernie irányítása alatt. A csapat emellett nagyon innovatív volt, az 1970-es években szénfékeket szerelt autóiba, és elsőként vezette be a verseny közbeni tankolást. Bernie volt az is, aki munkát adott egy fiatal dél-afrikai mérnöknek, Gordon Murray-nek – és más nagy nevek is a motorsportban, például Charlie Whiting és Herbie Blash a Brabham-csapat tagjai voltak.

Nagyon kiváltságosnak érzem magam, hogy Bernie az én Tom Hartley Jnr üzletemre bízta autóinak értékesítését. A Forma-1-es autók olyan autók, amelyeket különösen jól ismerek, nem csak olyan autók, amelyek iránt nagy személyes érdeklődésem van, hanem mi, a Tom Hartley Jnr-nél is aktívan vásároljuk és adjuk el őket. Azonban még soha nem kínáltak eladásra ilyen kollekciót, és a világon senkinek sincs olyan versenyautó-kollekciója, amely megközelítette volna Bernie-ét. Ez egy nagyszerű lehetőség egy igényes gyűjtő számára, hogy olyan autókat szerezzen be, amelyeket még soha nem kínáltak eladásra, és jó lenne újra a pályán látni őket.

A Forma-1 rajtrácsán ma minden autó ugyanúgy néz ki. Ha megfosztaná őket a festésüktől, nehezen tudná megtudni, melyik Williams és melyik Ferrari. De ha megnézzük néhány Grand Prix autót az 1960-as évek elejétől az 1970-es évek végéig, nagyon beleillenek a Modern Művészetek Múzeumába. Mert ez a kollekció a Forma-1 története.

Bernie Ecclestone

A Forma-1 keresztapja, aki az 1950-es években kezdte a sportágban a Connaught csapatánál, majd a tehetséges fiatal britt, Stuart Lewis-Evanst és a zseniális osztrák ászt, Jochen Rindt irányította, aki 1970-ben megnyerte a versenyt. Forma-1-es világbajnokság posztumusz, aki abban az évben életét vesztette Monzában.

Ezt követően Bernie megvásárolta és vezette a Brabham csapatot, megnyerte a Nagydíjat olyan nagyszerű versenyzőkkel, mint Carlos Reutemann, Carlos Pace és Niki Lauda valamint F1-es világbajnokságot Nelson Piquet-vel.

Aztán a Forma-1-es Konstruktorok Szövetségének felelőseként egy folyamatot vezetett, amelynek során más vezető F1-es csapattulajdonosok és csapatfőnökök, például Enzo Ferrari (Ferrari) és Colin Chapman (Lotus) segítségével elindította a folyamatot. hogy az F1-et a mai globális sporterőművé tegyük. 1987-ben megalapította a Forma-1-es cégcsoportot, és 2017-ig folytatta az F1 kereskedelmi jogainak ellenőrzését és fejlesztését, addigra már jócskán betöltötte a nyolcvanas éveit. Most 94 éves, és visszavonulása után is élénken érdeklődik az F1 iránt.

Tom Hartley Jnr.

Több mint negyedszázados tapasztalatával a piac legfelső szegmensében üzletelve kivételes tudásával, pártatlan tanácsaival és a minőség iránti elkötelezettségével üzleti tevékenysége minden területén irigylésre méltó vásárlói lojalitást és világszerte jó hírnevet épített ki. Az egyesült királyságbeli Leicestershire-ben egy privát bemutatóteremből működő Hartley valóban globális hatókörrel rendelkezik, és a legaktívabb szereplő a jelentős magánszerződéses értékesítésekben.

A csúcskategóriás autókkal foglalkozó cég páratlan ügyfélszolgálatot nyújt.

Az általa szállított autók minőségének és kiemelkedő globális elterjedésének megerősítése érdekében Tom Hartley Jnr 2018-ban elnyerte a Queen's Award for International Trade díját. Tevékenysége globális az USA-tól Új-Zélandig terjed. 2014 és 2018 között tengerentúli eladásai 130 százalékkal nőttek, aminek köszönhetően az üzlet a nemzetközi kereskedelem élvonalába került a sport- és klasszikus autók piacán. Csak ebben a naptári évben a vállalkozás több mint 350 millió dollár értékben kíván autót eladni, mielőtt figyelembe venné az Ecclestone Grand Prix Collection-t.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.21
A McLaren ausztrál versenyzője nyerte a Forma-1-es Szaúdi Nagydíjat, ezzel átvette a vezetést a....
2025.04.20
Régi panel, hogy nincs új a nap alatt, legyen az akár EV autó drónnal kombinálva. ..
2025.04.20
A Szolnoki Törvényszéken másodfokon, jogerősen lezárult a Karcagi Járásbíróság elmúlt évtizedének....
2025.04.20
Meglepő adalékanyaggal, rizshéjjal gazdagítja az Arona modelljébe beépített alkatrészeit a Seat. ..
2025.04.20
Akár több héttel is számolnia kell annak, aki ilyen autó vásárlásán töri a fejét. ..
2025.04.20
Városi terítőjártaként, agglomerációs használatra jó ajánlat a Toyota elektromos kisáruszállítója,....
2025.04.20
Egész napos élményre lehet számítani április 26-án. ..
2025.04.20
Kelemen István rajzával kívánunk minden kedves olvasónknak és partnerünknek kellemes húsvéti....
2025.04.20
Nemcsak a jogosítványukat, hanem a biztosítási fedezetet is elveszíthetik az ittas járművezetők,....
2025.04.20
A hosszú hétvégén megnő a közúti forgalom, több odafigyelésre és türelemre van szükség, Tóbiás és....