repülés

Felhők fölött mindig szép az ég 2. rész

2017.09.19.

A repülés imádata hozta össze Árgyelán Aurélt és Mészáros Józsefet, akik összehozták az immár sorozatgyártásra alkalmas, magyar gyártású gyrocoptert.

 

 

 

                                                                                                                 A szerző felvételei

Profi berepülések

A gyrocopter folyamatos fejlesztésében komoly része van Waszlavik Miklós berepülő tesztpilótának, aki egyben főmérnök is. 2013-ban elkészült az új design, ami belső tartalmával, mások által eddig nem alkalmazott innovációival is a legjobbakkal vetekedett. A típusengedély után, az év végén már megkapták a sorozatgyártási engedélyt. Az inárcsi SkyCruiser Autogyro csapata folyamatosan tovább finomította a gépet, mely egyre biztonságosabb, kényelmesebb lett.

Expók és díjak

2013-ban a németországi Friedrichshafenben, majd 2015-ben a kínai Xiamenben rendezett kiállításon is részt vettek, mindkettőn kedvező fogadtatásra talált a gép.

2016-ban Sanghajban, már megnyerték a kiállítás nagydíját.

2017-re a cég felkészült a sorozatgyártásra és együttműködési szerződést kötöttek a Morgan Star Grouppal.

Továbbra is nehezíti a kitörést, hogy a Pest megyei Inárcson működő cégnél mindent saját erőből kell finanszírozni, mert a határérték alatti árbevétel miatt a pályázati forrásokra esélytelen. Termékükkel a prémium kategóriát célozták meg, mert Árgyelán Aurél és kollégái szerint nem a leggyorsabb, hanem a legtöbb élvezetet és kényelmet nyújtó légi járművet kell gyártani, ami szép is, ahogy ez egy magasabb minőségi kategóriás termékhez illik.

Árak, költségek

Esztétikus gyrocopter a cél, olyan, mely kis sebességgel, alacsonyan, vagy akár gyorsan, nagy magasságban is képes repülni. Ráadásul elfogadható áron és üzemeltetéssel: a helikopter közel ezer dollár/óra költségével szemben a Skycruiser Autogyro SC 200-nak száz dollárnál kevesebb is elég.

A pilótaképzésnél is kedvezőbb az arány, egy helikopter-pilóta képzése 7-7,5 millió forintba kerül, az autogyro esetében ez csupán 1,5 millió forint.

Alacsonyabb üzemeltetési költsége és tetszetős formája mellett azzal is versenyképes a magyar cég, hogy gépeit a vásárlók igényeire szabja. A megrendelő választhat akár nagyobb méretű (104literes) benzintankot. Készül a saját fejlesztésű injektoros motorjuk, amit egy ausztrál céggel közösen fejlesztenek, etanollal is képes üzemelni.

Made in Hungary

A személyre szabás rugalmasságát segíti, hogy a rotorlapáton, és a motoron kívül minden hazai gyártású: magyar az összes műszer még az alukerék is saját gyártású, valamint a karosszéria, melyből a nyitott után készül majd fedett 2 és akár 3 személyes változat is egyedi igények kielégítésére.

A gyroban az is a jó, hogy kevésbé érzékeny az erős szélre és a durva termikekre, így amikor a siklóernyők, sárkányok és merev szárnyú gépek a földre kényszerülnek, a gyrocopterek biztonságosan és nem utolsó sorban élvezetesen repülhetnek. Ez a gép alapvetően hobbirepülésre készült, de alkalmas hatósági feladatokra. Rendkívül sok

feladatot válthat ki a helikopterek helyett a honvédségnél, rendőrségnél, közlekedésrendészetnél, katasztrófavédelemnél. Alkalmas határmegfigyelésre, objektum ellenőrzésre, vagy mezőgazdasági célokra egyaránt.

A sétarepülő német

Az első gépet egy német üzletember vásárolta aki azóta is Thaiföldön használja azt sétarepülésre. Sokan felismerik, hogy a SkyCruiser Autogyro SC 200 és általában az autogyrok mindenféle időjárási és éghajlati viszonyok között alkalmasabbak lassú és manőverező repülésre, és jóval olcsóbbak is, mint a merev szárnyúak, ráadásul felszállásukhoz kevesebb területre van szükség, akár egy rövidebb mezőről, vagy homokos autóútról is fel tudnak szállni.

Az SkyCruiser Autogyro SC 200-ban a két ülés egymás mögött helyezkedik el, és a gép alkalmas arra, hogy a pilóta a prerotálástól kezdve a második ülésről irányítsa a gépet, ami egyedülálló, mert így elől ülhet a megfigyelő/kamerakezelő, hátul pedig a pilóta. Tehát tökéletesen alkalmas területek feltérképezésre, felderítésre, megfigyelésre.

A SkyCruiser Autogyro Kft kiemelt üzleti partnere a kínai Morgan Star Group.

Figyelni az orvvadászokat

Minden földrészről van érdeklődés, többek között Afrikából - Dél-Afrikából, Kenyából, Ghánából. A gép alkalmas lehet szafari utasrepültetésre, esetleg orvvadászok megfigyelésére is. A nyitott gép ideális a levegőben való „araszolásra”, gyors, szinte helyben megfordulásra, vagy akár száz feletti tempóra is, miközben élvezhető benne a panoráma. Árgyelán Aurél olyan komplexumot akar létrehozni, ahol nem csak gyártás, fejlesztés, de képzés és karbantartás is történik. Nem véletlen, hogy attraktív termékükre és tevékenységükre egyre többen felfigyelnek. Tíz diplomamunka tárgya volt már eddig is a SkyCruiser SC 200, melynek fejlesztésében és készítésében több egyetemi hallgató is részt vett, köszönhetően a jó BME-kapcsolatnak.

SkyCruiser Autogyro SC 200

Műszaki adatok

Motor: Rotax 912 125 Hp turbo

Rotor: 8,4 m

Futómű: 3 pontos, csillapított rugóstaggal

Saját tömeg: 280 kg

Max felszálló súly: 560 kg

Max sebesség: 165 km/h

Utazó sebesség: 100-140 km/h

Üzemanyag: 95-ös benzin / ~75 liter (104)

Felszállási út: ~120 m

Gyrocopter, autogyro

Az autogyrot a spanyol Juan de la Cievra mérnök találta fel az 1920-as években, de csak a múlt század vége felé repültek rá a gyártók. Igor Bensen és Ken Wallis volt akik elsőként kezdtek foglalkozni a gyrocopterekkel. Őket követte Jukka Tervamaki, majd az olasz Magni mérnök és cége.

A világon jelenleg közel negyvenezer autogyro van, melyek között szerepelnek amatőrök által épített gépek, valamint német, olasz, spanyol, francia, lengyel gyártmányú gyrocopterek és most már egy igényes, versenyképes áru és minőségű magyar darab is, mert a SkyCruiser Autogyro jól repül és betonon parkolva is látványos. Erről a magyar nagyközönség 2018 márciusában is meggyőződhet majd a kőbányai Expo területén megrendezésre kerülő Tuning Show-n.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.06.06
Előrebocsátom, sosem voltam a száguldás szerelemese. Még motoron is csak egyszer ültem utasként, de....
2020.06.06
A 24-es számú főúton - Parádsasvár és Mátraháza között - ma délután egy 45 éves férfi....
2020.06.06
Az Európai Bizottság az idei év végére halasztotta a pilóta nélküli légi járművekkel végzett....
2020.06.06
Davood Afrazi Iránból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.06.06
Telefonhasználat vezetés közben: 2-ből 1 francia használja a telefonját vezetés közben. ..
2020.06.06
Nyári felújítások, vágányépítések: közlekedési változások Dél-Pesten, Dél-Budán és a Bosnyák téren....
2020.06.06
Szabálytalanul átalakított gépkocsikat, a gyanú szerint kábítószert fogyasztó, balesetveszélyesen....
2020.06.06
Nyílt közbeszerzési eljárást írt ki a Kelenföld állomás és a Nyugati pályaudvar közötti, Duna....
2020.06.06
Knezsik Istvánt, az Autós Nagykoalíció elnökét látta vendégül a Trend FM A nap vendége rovatban.....
2020.06.06
A SEAT 2010 óta 43%-kal csökkentette a termelés  környezetre gyakorolt hatását. A 2019-ben....