robogó

Félmilliónyi robogó gurul kötelező biztosítás nélkül

2021.03.25.

A Magyarországon üzemelő mintegy 600 ezer robogónak csak a 15-20 százaléka után fizetik rendszeresen a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjat (kgfb) a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) becslése szerint.

A szervezet közleményében kiemelte: a tulajdonosok egy része valószínűleg nem is tudja, hogy a biztosítási kötelezettség nemcsak a rendszámmal ellátott járművekre, hanem valamennyi, a közúti forgalomban részt vevő segédmotoros kerékpárra kiterjed. A biztosítás hiányának a közúti ellenőrzés során mulasztási bírság a következménye, a baleset során okozott kárt pedig az okozónak saját zsebből kell megtérítenie.
 
A szövetség felidézte, hogy a Magyar Nemzeti Bank (MNB) legutóbb kiadott biztosítási statisztikái szerint a 12kW alatti teljesítménykategóriában 420 ezer, míg a 13-35kW közötti kategóriában 463 ezer forint volt a motoros balesetek során kifizetett átlagos kártérítés. Személyi sérülés esetén a kárösszeg könnyen elérheti a többmilliós szintet is.
 
- A díjfizetést eddig elmulasztó robogósoknak biztosításkötéskor a korábbi mulasztásuk miatt nem kell retorziótól tartaniuk, mert ellentétben a gépjárművekkel, esetükben nincs fedezetlenségi díj, amit visszamenőleg ki kellene fizetniük - hívta fel a figyelmet Cselovszki Zsolt, a FBAMSZ elnökségi tagja a közleményben.
 
A robogók kártörténetét nem tartják nyilván, így a fizetendő díjat bonus-malus besorolás sem befolyásolja. Magyarországon a segédmotoros kerékpároknál rendszám híján alvázszámra kötnek kötelezőt a biztosítók, ilyenkor a biztosítás meglétét a járműre kiragasztott matrica igazolja.
 
A szövetség jelezte azt is, hogy egy jól látható azonosító jel bevezetése számos problémát küszöbölhetne ki. Gyakori eset például, hogy a károkozó robogó elhagyja a baleset helyszínét, és ilyenkor szinte lehetetlen az elkövető beazonosítása. A biztosításkötési arányon is jelentősen javíthatna a kötelező rendszám. Könnyebben lehetne kiszűrni azokat a járműveket is, amelyeknek már most is rendszámmal kellene rendelkezniük, és amelyek vezetéséhez motoros jogosítvány szükséges.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.16
Pedig a kor, az állapot és az ár átlagos. ..
2024.09.16
Az olimpiai, paralimpiai és speciális olimpiai mozgalom világszintű támogatójaként és mobilitási....
2024.09.16
Szombaton 32. alkalommal rendezték meg Budapesten a magyar Streetball Bajnokság döntőjét, melynek....
2024.09.16
A mobilitás forradalmát ígéri a Stellantis.   ..
2024.09.16
Kötelezően visszatérnek a tekerőgombok.   ..
2024.09.16
Emelkedik az elektromos rollerekkel közlekedők által okozott, személyi sérüléssel járó balesetek....
2024.09.16
Hegedűs Péter, a Széchenyi István Egyetem Könyvtár és Levéltárának osztályvezetője egy arany- és....
2024.09.16
Szinte megszűnt a csomagok fosztogatása a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, miután a....
2024.09.16
Matúš Šutaj Eštok szlovák belügyminiszter vasárnap arra hívta fel a figyelmet, nem kizárt, hogy....
2024.09.16
A festőüzem dolgozói tömegesen vesznek részt jelnyelvi tanfolyamokon, hogy siket munkatársaik még....